Alla inlägg under juli 2010

Av Marie - 31 juli 2010 16:07

.. ibland kan det vara inspirerande att bli riktigt irriterad... jag har en idé på en ny låt/text som jag ska försöka skriva ner när jag får tid över - eventuellt imorgon. Hoppas det kan bli en hel text den här gången - är ju lite pinsamt att jag inte fått iväg nåt till Christian än. Men det är på gång... det går bara vansinnigt långsamt.

 

Nu ska jag städa lite för om en stund kommer Linda, Ronny & Emil på besök. Kan hända att det blir lite tv-spel spelade ikväll. Roligt!

Av Marie - 31 juli 2010 12:13

Önskar nästan att jag hade en riktigt privat blogg så jag kunnat skriva av mig ordentligt men tyvärr så kan jag inte det... jag nöjer mig med att säga att jag skulle behöva ge mig långt ut i skogen och skrika av mig lite för att bli av med en del irritation och hopplöshet.

 

Men jag tar nog en promenad med Anton istället...

Av Marie - 29 juli 2010 10:34

... med lite tur kommer jag hem med lite nya kläder till Anton som jag kan visa upp här senare.

 

Förhoppningsvis blir det en tur på stan, en sväng på Ö&B och så en liten handling på Ica Maxi eller Coop Forum. I'll be back!


Av Marie - 26 juli 2010 16:08

... är när Anton är på sitt soliga humör och verkligen "pratar" med oss. Helt oslagbart! Och det värsta är väl då när han skriker som mest. Men oj vad han pratar nu för tiden - och det kommer nya typer av ljud nästan hela tiden :D


  

Av Marie - 25 juli 2010 15:45

  

 

Det räcker med en drömfångare :)

Av Marie - 25 juli 2010 09:51

I fredags kom jag på att Anton inte har någon mössa som han kan ha när det är lite kallare ute och eftersom vi skulle på ett bröllop som delvis skulle hållas utomhus var jag ju tvungen att fixa det på en gång...

 

Så här blev den:

 

  

 

Så här gjorde jag:

 

Jag plockade fram svart och blått garn och en virknål i storlek 5.

 

Mönster: (Anton är 7 veckor och har 38,5cm i huvuomkrets just nu)

 

Virka 2lm och gör sen 8fm i den andra luftmaskan.

 

Varv 1: 2hst i varje fm (16)

Varv 2: 1 hst, 2hst i nästa lm (24)

Varv 2: 2 hst, 2hst i nästa (32)

Varv 3: 3 hst, 2hst i nästa (40)

Varv 4: 4 hst, 2hst i nästa (48)

Varv 5: 5 hst, 2hst i nästa (56)

Varv 6 och framåt: 1hst i varje

 

Prova emellanåt och bestäm själva när ni tycker att den är tillräckligt lång.

 

Färgmässigt gjorde jag varven så här: 2 svarta, 1 blått, 2 svarta, 1 blått, 2 svarta, 1 blått, 1 svart, 1 blått, 3 svarta. Det sista varvet virkade jag med virknål 4 för att den skulle sitta lite bättre.

 

Exakt vilken storlek det blir beror på också på vilket garn man använder och hur hårt man virkar. Det kan krävas några exprimentiella försök för att få det rätt.

 

Men nu fick jag lite blodad tand och funderar på att beställa hem garn i fler färger och virka fler mössor. Antons huvud växer snabbt och nu är det snart höst.

Av Marie - 25 juli 2010 09:42

Ja... det var ett bröllop som vi kommer att minnas - precis som det ska vara :)

  

Det är inte varje dag som två av ens närmaste vänner gifter sig och vi är väldigt glada att vi fick vara med :) Det är alltid lika trevligt att umgås med Olsson-familjerna.

 

Jag tippar på att det kommer att komma ett inlägg med bilder och text på Emma & Sofias sida någon gång den närmsta tiden.

  

-------------------------------------------------------------------------------------------------

  

Dagen igår började bra då både jag och Dan duschade och fixade lite redan på morgonen för att vi inte skulle behöva stressa senare. Efter det åkte vi in till Filipstad (istället för det planerade Karlskoga) eftersom Dan gärna ville ha en ny skjorta. Han köpte en fin blå sådan och jag hittade en underklänning som var helt perfekt att ha under klänningen som jag skulle ha på mig. Sen handlade vi en snabbis på Coop Xtra och så åkte vi hem. Jag vet inte vart tiden tog vägen efter det för helt plötsligt var klockan 13.50 och ingenting var färdigt. Vi kastade nästan ut alla saker i bilen och susade iväg... och hur tror ni det gick? VI KOM FÖR SENT!!! Kan det bli pinsammare än att komma för sent till ett bröllop? Det handlar om några minuter men prästen stod redan och pratade när vi smög fram. Som tur var hände allting utomhus så alla märkte inte ens när vi kom men fy vad pinsamt. Man gör inte så. Man kommer inte för sent till ett bröllop... FÖRLÅT!!!

 

 

Här blir de vigda :) bröllopstärnan är såklart Sofia, Lindas yngsta syster. 

 

  

Emil tyckte inte att det var så roligt att vara med på kort men jag lyckades få ett där han inte är så väldigt ledsen.

 

  

Den fina dukningen under den vackra bågen.

 

    

Mina stiliga pojkar :D

 

  

Ville inte ha med mig själv men jag ville ändå ha med en familjebild... så det får väl räknas som ännu en hemsk förebild.

 

 

OBS! Efter många och och men bestämde Linda & Ronny sig för att behålla sina respektive efternamn och ta den andras som mellannamn så de heter numera Olsson Olsson. (Näää det gör de inte... men det hade varit lite lustigt)

Av Marie - 24 juli 2010 08:43

Nu har Dan semester i 4 veckor. Skönt för både honom och mig!

 

Firade igår med potatisgratäng och fläskfilé. Dan började semestern med att grogga lite.

 

      

 

Idag är huvudattraktionen ett bröllop. Linda & Ronny ska gifta sig. Det är dock oklart vem som ska ta vems efternamn... Hoppas på att kunna lägga ut några bilder senare :) Och hoppas att vädret blir liiite bättre tills det är dags.


Det kan eventuellt bli en kort tripp till Karlskoga innan för att köpa lite saker men med mycket att göra och en bebis att ta hand om är det inte säkert att allt blir som det är tänkt från början :) Jag har åtminstone lyckats färga håret och duschat så att jag har det gjort. Dan står i duschen nu och Anton får vänta tills vi kommer hem från den eventuella turen till stan.  



Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards