Alla inlägg under april 2011

Av Marie - 29 april 2011 09:24

www.twilightsweden.se finns det nu bilder från Breaking Dawn: Part 1

uppe. Gissa om jag längtar tills den har premiär. Det ska bli så intressant att se vad de gör av den. När man har läst en bok så har man ju vissa bilder av hur saker ska vara i huvudet och när man sedan ser samma scener på film kan man bli antingen förtjust eller besviken. Jag saknade en del små detaljer och en del scener i New Moon och Eclipse. Undrar hur det går med Breaking Dawn?


 



Av Marie - 29 april 2011 09:15

Om jag hade haft någon större energi finns det massor att göra här hemma... tvätta fönster, dammsuga, damma, torka golv, städa toaletten, tvätta...


Men med ett bultande huvud, en ond hals, ett suddigt öga, en ond mage, en snorig näsa och en snorig men pigg bebis så får det nog räcka med det som krävs för att orka underhålla och ta hand om honom.


Dags för veckans Vampire Diaries :) S02E20





Av Marie - 28 april 2011 18:21

Oj oj oj! Jag har missat att Nick har släppt en till soloskiva.

DÅLIGT MARIE!!!

Av Marie - 28 april 2011 18:00

Tröstar mig i förkylningen med att titta klart på första säsongen av Glee :) Anton tycker också att det är roligt eftersom de sjunger så mycket.



Lyssnar vidare på Blood Promise. Det är praktiskt med en ljudbok i telefonen :)


Väntar desperat på att få bli frisk igen. Hostar och har ont i magen och är snuvig och allmänt snurrig just nu. Inte roligt alls!

Av Marie - 27 april 2011 18:47

Har fått Antons förkylning. Lite ont i halsen och snor brottas jag med. Men det går över :) En vanlig förkylning är ju inte så läskig... för det mesta!


Var på ögonkliniken idag igen. Såret är på väg bort igen. Skönt!! ... Rrosacea keratit kallas det om någon undrar :P Det kan bli så att jag får dras med ett återkommande sår... men det löser sig nog. Så länge jag upptäcker det i tid så kommer det nog att gå att leva med... förhoppningsvis!


Vi var på Maxi också. Det är farligt med en så stor affär. Pengarna bara försvinner. Men vi fick med oss mycket grejer hem.


Anton mår lite bättre men är fortfarande extremt snuvig stackaren. Vi har en otrolig tur ändå - han lyckas sova hela nätterna ändå.



Av Marie - 26 april 2011 12:05

Är smått panisk. Tredje boken i serien slutade inte alls som jag hade tänkt mig. Vad ska jag ta mig till? Hur ska jag orka läsa vidare om det inte blir bra igen och hur ska jag kunna veta hur det blir om jag inte läser vidare? Vilket dilemma!!!


 


Jag läste att filmrättigheterna till serien är köpta av någon bolag. På www.imbd.com står det att det är beräknat att ske 2013. Låter intressant! Som vanligt finns det en massa fans som har sina egna planer för vem som ska spela vad. Den som får flest träffar när man googlar Dimitri Belikov verkar vara den här killen - Ben Barnes.


  



Av Marie - 26 april 2011 12:03

Dumma öga! Det känns lite tröstlöst just nu. Det blir påfrestande att alltid ha något konstig fysiskt problem pågående. Inte konstigt att det är lätt att bli riktigt deppig.


Ska tillbaka till ögonkliniken på onsdag och hoppas väl att det har blivit bättre. Har ju som vanligt läst en del skräckhistorier på internet om problemet. Väldigt dumt! Jag kanske skulle behva få google spärrat?


Och Anton är sjuk. Han har feber och blir jättesnuvig när han ska sova. Stackars liten. Han bara tvärvaknar och skriker när det blir för snorigt och han tycker inte att det är vidare roligt att bli fasthållen och få droppar i näsan. Hoppas han blir bättre snart! Jättetrist att vi missar föräldraträffen ikväll :( har ju verkligen längtat efter den. Det är ju så roligt att se hur mycket de små har utvecklats :)

Av Marie - 25 april 2011 14:31

Påskdagen bestod av middag, efterrätt, godis och tårta hos svärföräldrarna där Anton fick träffa alla sina kusiner + farbror och faster :) Roligt, roligt!


Han gjorde också gräsmattepremiär. Vi hade någon slags förhoppning om att han inte skulle vilja plocka och äta gräs men det var såklart det första han gjorde när han kom ner på filten. Hahaha!


   


På kvällen gick jag över till Sofia och groggade lite - sedan följde hon med mig hem och vi groggade lite till och spelade lite spel.


 


Idag ska vi inte göra någonting särskilt. Bara vara! Behövs inför morgondagen då jag ska jobba med ett sår i ögat och en gigantisk böld på kinden. Inte alls roligt!

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards