Alla inlägg under augusti 2011

Av Marie - 31 augusti 2011 13:21

Jag kanske vill ha den här... och inte är den dyr heller :) ska jag?


 





Av Marie - 30 augusti 2011 18:14

Kalas i lördags och loppisäventyr i söndags men jag har inte lyckats lägga in bilderna än så det får komma senare :P


Anton älskar iallafall sin nya pall som vi hittade i Nordmark och sina nya böcker från Lunedet. I övrigt så funkar det ganska bra på förskolan och han har börjat somna i mänsklig tid på kvällarna. Skönt! Hoppas att det håller i sig.


Nej nu ska jag till grannen och smycka lite...


 


Av Marie - 26 augusti 2011 18:18

Om en stund blir det kräftor, vin, cider och Water for Elephants med Sofia och Therese :) Det blir trevligt det! Återkommer med tankar om filmen vid ett senare tillfälle... undrar om jag ska ta med mina virkprojekt när jag ändå är i farten :P


Av Marie - 25 augusti 2011 19:14

Idag var en hemsk dag för en stackars mamma. Efter en stund på förskolan var det dags för mig att gå därifrån en stund. Så det gjorde jag... Det är viktigt med ett ordentligt hej då och allt det där ni vet (för barnet ja, men för mig då?) och det var lite jobbigt när han såg att jag tog på mig skorna och kom fram och sträckte ut armarna och inte fick följa med. Han förstod ju inte!


Timmen som spenderades utanför förskolan var låååång och när jag äntligen kom tillbaka och skulle få återförenas med min älskade lilla så satt han i sandlådan och gav mig bara en blick innan han återgick till spade-och-hink-leken. Så jobbigt var det tydligen för honom... Det blev en timme på eftermiddagen också och det var samma då när jag kom tillbaka. Han var inte ett dugg intresserad av mig. Hahaha! Stackars, stackars mig!


Imorgon blir det lämning i fler timmar... värst för mig. Inte så illa för honom!


Vi har en glad och go unge här hemma på eftermiddagarna och kvällarna nu - en som till och med somnar på kvällen. Kors i taket!


Det är dags att införskaffa en liten stol till honom nu (någon som har en över?) för han tycker det är roligt att backa och sätta sig på saker men den här plastlådan är lite lurig för ibland kanar den undan innan han hinner få ner rumpan på den.


 

Av Marie - 24 augusti 2011 20:09

Det verkar inte så dumt det här med förskola ändå... Anton får utlopp för en massa energi och sover länge mitt på dagen och somnar ändå på kvällen. Det enda som är konstigt är att jag och Dan helt plötsligt har ett par timmar utan barn. Vi kan till och med titta ostörda på tv en sväng. Konstigt! Är det så det kommer att bli?

Av Marie - 24 augusti 2011 20:05

Sååå bra :)


Av Marie - 23 augusti 2011 19:15

Jag tror nog att det är lite nervöst i Bergsjö just nu. Ikväll kommer nämligen Sofia att visas i TV3´s nya satsning True Talent :) Det går först och främst ut på att tre coacher (Danny Saucedo, Tommy Körberg och Pernilla Andersson) får välja ut röster bara genom att lyssna på dem. De uvalda får sedan sjunga inför en publik som inte dem förrän artisten röstats vidare. Sedan får artisten coachning och stöd från sin coach - går de vidare kommer de att få sjunga i veckofinal där även tittarna får vara med och rösta. Eh... jag är inte riktigt hundra på reglerna än men det märks.


Här finns ett klipp när hon blir överraskad av Danny :)



Hur som helst så är jag mest intresserad av att se Sofia eftersom jag umgåtts med hennes familj, då främst storasystern Linda, ända sedan Sofia kröp omkring på golvet i blöjor. Hon kunde inte ens prata - än mindre sjunga på den tiden. Hahaha! Kanske är jag lite partisk? men nog sjunger hon sjukt bra???


Av Marie - 23 augusti 2011 13:05

Ja det är ju dags att skola in min bebis på förskola... ujujuj! Vi var där en stund igår och en stund idag :) Jag älskar stället och gillar personalen (vilken himla tur) och Anton har varit där förut så det verkar ine bli några större problem rent praktiskt!


 


Jag tror att det är större än de flesta föreställer sig  det här med att man plötsligt ska lämna ifrån sig sin guldklimp  flera timmar - i vårt fall - fem dagar i veckan. Usch! Och det är ju inte det att jag misstror förskolan i sig, för det göra jag inte, utan det är bara jobbigt att inte ha koll - att inte veta vad han gör eller hur han mår. Vi kommer att missa så många skratt, så mycket gråt och så mycket utveckling.


Och åt andra hållet ska vi ju jobba heltid igen. Vilken pina! Speciellt med ögat som är torrt och rött och på väg att bli sårigt efter två dagars jobb i vanliga fall. Stackars mig!


Hur som helst - det kommer nog inte att bli så svårt att få Anton att trivas på förskolan. Han älskar ju att gå omkring och titta på vad folk gör och plocka med grejer. Oroar mig över att han ska vara elak och dra i håret som han gör när han kramas men de som jobbar där lär väl också barnen vad de får och inte får göra antar jag. Ojojoj! Så många funderingar.


 


Så här trött var han när vi kom hem - och det tar bara några minuter från förskolan och hem :)



Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards