Alla inlägg under januari 2012

Av Marie - 17 januari 2012 10:52

Idag är jag hemma med en febrig Anton. Han är dock ganska pigg ändå och är nog ganska glad i och med att han plötsligt får glass och smoothie till frukost och får titta på Teletubbies hela dagen. Hahaha! 


Mitt öga krånglar igen så det blir till att besöka ögondoktorn för ännu en omgång salva verkar det som.


Googlar lite recept när jag ändå har lite tid över och idag tror att det kan bli det här: 


Lövbiffsgratäng

Se fler recept från Bikakokaihop.se.





Av Marie - 11 januari 2012 20:42

Väntar in en app till android så att jag kan blogga via telefonen istället... kommer att bli smidigare. Sedan råkar det vara så att jag var tvungen att köpa en ny telefon så att jag ska kunna styra SmartTv med telefonen :P jag, jag är lite tokig ibland. Råkade beställa ett fantastiskt jagigt skal till den också. Lovar att lägga upp en bild på grejerna när de kommer. 


Idag var det Zumba igen. Roligt!


Nu ska jag titta på Glee - så att ni vet! God kväll!

Av Marie - 8 januari 2012 09:49

Strax innan jul så köpte vi en blurayspelare med SmartTV-funktion till oss själva... och när vi väl hade en sådan var steget inte långt till att köpa en ny tv :P Det blev ingen stor tv som man kan skryta med direkt men en tv med betydligt bättre bild än det är i den gamla, och yttepyttelite större än den också. Det råkade vara 3D-funktion i den vilket visade sig vara riktigt trevligt :) Passiv 3D är det såklart. Vi är inte så bra på hitechgrejer :P 


Så nu letar jag efter bluerayfilmer i 3D. Det verkar inte komma ut så väldans mycket men jag hoppas att 3D inte dör ut. Vi gillar det nämligen! 


Högst på önskelistan är att se Pirates of The Carribean 4 i 3D men eftersom vi redan har sett filmen så får den vänta tills den hamnar på rea någonstans. 


Vad mer ska man se i 3D på blueray? Jag kommer att köpa Titanic om den kommer ut på film och självklart STAR WARS-filmerna. Hur roligt kommer inte det bli? 


Annars väntar vi in Transformers senaste. Vad väntar andra på tro? 





Av Marie - 5 januari 2012 07:33

Idag blir det sofflugn med Glee här hemma. Bra för både mig och Anton :)




Förutom det ska jag packa en massa sålda böcker, se om jag har mer att sälja av, steka rödspätta och krama på Anton :) 

Av Marie - 4 januari 2012 19:00

Med tanke på att datorn jag använder som musikdator inte riktigt hänger med längre (ja den har väl kanske fem år eller så på nacken nu) så sitter jag och funderar på vad jag ska sälja för att få in pengar så att jag kan byta ut den mot en som faktiskt klarar av att spela några spår samtidigt... och hittills går det ganska bra :)


Säljer av en del pluggböcker som inte kommer att behövas på ett tag och några lampor som ändå bara samlar damm. 


Nu är frågan? Ska jag ge mig på mina pärlor också? Jag spelar i stort sett aldrig på min Ibanez SA260FM men den är jädrigt snygg på väggen... samma med förstärkaren. Jag sitter aldrig och bara spelar eftersom min huvudgrej är att skriva låtarna, inte spela dem. Det är riktigt svårt. Får nog fundera ett tag till :) 


Har lite andra smågrejer jag ska testa med först så får vi väl se vart jag hamnar :)


   


Av Marie - 4 januari 2012 13:05

Är hemma med sjukt barn och sjuk mamma och passar på att titta på några tjejfilmer eftersom det är så sällan det hinns med annars!


Idag blev det dubbelt Gerard Butler.... egentligen är han inte min typ men han passar i rollen :P gillar verkligen inte Heigl heller i vanlig fall men den andra filmen The Ugly Truth var riktigt trevlig. Exakt en sån där film som passar när man vill krypa ner i soffan, äta lite tröstglass och bara vara. Hm.. undrar om jag har nån glass i frysen!


   


Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards