Alla inlägg under maj 2013

Av Marie - 25 maj 2013 19:01

Jag skulle gå sönder utan sjalen. Emelie har dagar när hon vill bli buren hela tiden och utan sjalen skulle det innebära en hel del mer ont. Det blir jobbigt med sjalen också men inte i närheten av som det skulle blivit utan och det vet jag eftersom jag inte hade någon sjal till Anton i början.


En annan sak som jag inte visste att jag ville ha är det kära babynestet som jag sydde. Det är så skönt att kunna lägga henne där och veta att jag inte kommer att rulla på henne och att hon inte kan ta sig någonstans. Inatt sov hon hela två pass i nestet så att jag fick sova lite på mage igen. Skönt! 


Idag plockades hammocken fram också så Anton och jag och Emelie har invigit den. Jag älskar min gamla hammock <3


 




Av Marie - 24 maj 2013 13:06

Det är svårt att inte smälta när den nyss skrikande bebisen plötsligt skiner upp som en sol och pratar med en genom att göra små ljud. Det är de stunderna som gör att man orkar med när det inte är lika mysigt :P 


Men hur hinner folk med? Jag fattar verkligen inte hur ni andra hinner sköta hus och hem och barn och då är ju många av er själva hemma dessutom. Vi är ju två och det blir pannkaka av allting emellanåt. Är det för att jag är för gammal? för lat? för dålig? eller finns det fler som inte har det perfekt städat och inte alltid hinner med städ, tvätt och matlagning under bebistiden? Det rosaskimrande livet har jag ännu inte fått uppleva om man säger så.


Är musiksugen nu också men avsaknaden av extra armar och timmar på dygnet för att det inte direkt går att göra så mycket åt det just nu!


Tur att barnen är det bästa man har så att man orkar med <3


Syskonen på bild i ungefär samma ålder. Lite lika är de väl? Svårt att se som förälder :)



   

Av Marie - 19 maj 2013 20:02

Jag har fått ännu en bebis som inte gärna vill ligga själv utan mest klättra på mig så det blir lite dåligt med uppdateringar på bloggen just nu men jag tänkte lägga in några bilder nu när hon sover en stund i sjalen.


För övrigt är hon nu efter sex veckor 57,6 cm lång och väger 4640 gram. Växer så det knakar. Jag helammar den här gången. Med Anton gick det ju inge vidare men Emelie vet hur man ska göra :) Det är verkligen både plus och minus att amma jämfört med att ge ersättning - inget snack om saken.


                   

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards