Alla inlägg under september 2010

Av Marie - 30 september 2010 22:30

... i och med ny försäkring ingår Anticimex trygghetsförsäkring i ett år så det kommer en gubbe och ska titta på lite saker imorgon. Vill inte hitta fler problem nu. Då går jag under.

 

... och så känner jag mig sååå enorm och otymplig. Har hämtat Wii Fit från Sofia nu i alla fall. Lånar det ett tag...

 

... och så börjar jag ju jobba igen på måndag... det är verkligen med blandade känslor. Therese! Du får inte glömma mig :P

Av Marie - 30 september 2010 09:55

Som jag gissade blev det Jay och Minnah som gick vidare :) Malin gjorde det där magplasket som hon kunde göra. Stackars liten :P men det var lite väl galet.


För övrigt så måste jag säga att den nya Idol-juryn verkligen spöar skiten ur den gamla. De är så sjukt bra!!!!! Bara älskar dem! Speciellt Anders Bagge :) Andreas kommentar till Malin igår var sååå bra - sjunger som ett spädbarn med kolik genom en megafon :)


Kvällens tävlande är: (och idag får ni själva gå in på http://www.tv4.se/1.1835373/2010/09/30/kvalveckans_fjarde_dag om ni vill se vad de gjort i Idol tidigare


Freja Sterner med Did You Give The World Some Love Today, Baby

- Helt rätt tjej med helt rätt låt. Gillar henne skarpt och hoppas att hon går vidare. Låten är en sån där som folk inte tror att de kan men när de väl hör den tänker de - ahaaaa! Så som det ska vara :)


Geir Rönning med Burning

- Nostalgisk låt. Kan bli riktigt bra. Han brukar ju vara säker och låten fungerar så han har definitivt chans att gå vidare.



Alicia Francko Bocio med Sweet Dreams

- Minns henne inte och tror inte att det är rätt låt så här blir det nog ingen final.


Jimmy Claeson med Cryin'

- Hm, samma låt som Björn gjorde häromdagen. Hoppas att han gör det lite med lugnt men tuffare. Jag gillar Jimmy och hoppas på honom. Tycker att han sjunger hur bra som helst och vill gärna ha med honom i höstens Idol.


Linnea Henriksson med Hope There's Someone

- Tror inte att Idol är riktigt rätt för henne. Tycker att hon ska åka hem och spela in en egen skiva utan idol faktiskt. Dessutom ett låtval som inte är så smart - ytterligare en okänd låt.


Olle Hedberg med Sex on Fire

- Otroligt duktig kille men jag tror att låtvalet sänker honom. Speciellt i kvällens startfält där det bara är duktiga killar.


Men man vet ju aldrig hur något blir. Allt avgörs när de sjunger live. Jag tror på Freja och Geir och Jimmy.


Så allt som allt - så här skulle min lista se ut för de tolv som ska tävla på fredag med de sex som redan är vidareskickade...


Jay

Alicia

Andreas

Minnah

Chris Linda


Jimmy

Geir

Daniel - okänd för mig innan men uh så bra han sjöng igår

Sassa - gillar henne inte personligen men kommer antagligen att sätta lite piff på fredagsfinalerna

Janine - är ju också duktig

Michaela eller Madeleine - Svårt att välja vem men vi kanske behöver en poppig liten tjej till bland alla rockers, eller?





Av Marie - 30 september 2010 09:12

Det är lite underligt att jag inte har Wii Fit än faktiskt... jag har bara inte kommit mig för att köpa det. Sugen är jag dock! Så nu letar jag runt lite för att hitta det bästa alternativet. Ett vanligt i en vanlig butik blir det inte eftersom jag vet att det går att hitta det betydligt billigare på nätet.

 

Jag ska bytlåna spel med Sofia ett tag för att se hur det känns. Jag lånar Wii Fit och hon Ea Sports Active :) Jag har lovat henne träningsvärk :)

 

Det finns så många träningsspel till Wii nu att det känns som att det snart borde vara dags för ett eget.

 

Mest intressant är ju såklart det nya Biggest Loser-spelet som kommer i november. Man behöver inte en Balance Board till det men det går att använda en. Man kan till och med göra "weigh-ins" med ens avatar. Nej det går inte - måste ha!!! 

 

Sedan är det såklart Wii Fit Plus som lockar lite. Ska leta runt lite till och meddela hur det blir sen. Kan hända att det dröjer någon månad till innan det blir bestämt. Vi måste vänta in lite annat som kan vara lite hårt för ekonomin först så får vi se om det blir något över till lek sedan.

Av Marie - 30 september 2010 08:40

Stackars liten är förkyld. Han snorar och hostar och nyser och ser lite allmänt sjuklig ut.

 

Igår kväll var jag övertygad om att jag skulle få sitta med honom i knät hela natten eftersom han inte kunde andas ordentligt när han låg ner men efter att ha lagt några handdukar under huvudändan på hans säng så lyckades han sova hjälpligt åtminstone. Jag fick mig några småstunder av sömn också - var ju tvungen att vara lite halvvaken så att jag kunde se att han kunde andas ordentligt stackaren. Synd att det är en natt till innan det är helg. Då kanske jag kan få sova.

 

Som tur är har jag en supersnäll kompis med bebis som har näsdroppar hemma som Anton ska få låna av tills Dan kommer hem och kan köpa egna åt honom.

 

Han sover nu - men jag törs inte lämna honom ensam så det blir nog inte mycket gjort här idag.



Av Marie - 29 september 2010 17:05

Jag tippade på rätt tjej men fel kille igen igår. Inte speciellt konstigt med tanke på hur överdriven Björn var i sin låt. Det tyckte jag i och för sig att Andreas också var men Andreas sjöng lite bättre. Elin tycker jag inte är tillräckligt bra, speciellt hennes uttal är irriterande. Men smaken är ju som vi vet som baken - en del har mer än andra.

 

Plus med gårdagens kval var dock att det blev lite mindre falsksång än det var i måndags även om det hoppade lite toner här och där emellanåt.

 

  

Bild från www.tv4.se/idol 

 

Kvällens tävlande är:

 

Simon Lingmerth med Kiss

- Hm... vi har inte sett så mycket av Simon i tv förut väl? En lite "funky" låt. Kan bli intressant om han sätter den.

 

Michaela Osberg med When I Look At You

- Duktig tjej men tror inte att hon tar sig vidare på den här låten som ju är lite väl 12-års-flirt - enligt mig.

 

Jay Smith med Wherever You Will Go

- Här är killen som jag tror kommer att gå vidare ikväll. Han är helt klart den jag anser har mest potetial av kvällens killar. Låtvalet är bra och sjunger han den så bra som han kan är det inget snack om saken.

 

Malin Brännlund med Thank You

- Ibland tycker jag att hon är skitbra - ibland skitkass. Det kanske är hennes till synes ringa ålder (hon ser ut som 12 fast hon är 20) som gör att hon går lite upp och ner. Har hon en bra dag och fixar låten (som jag för övrigt gillar starkt) så har hon stor chans att gå vidare men skiter det sig blir det svårare.

 

Daniel Norberg med High and Dry

- Ytterligare en kille som vågar sig på en låt som inte är så känd för den stora massan. Modigt men dumdristigt enligt mig. Kan inte säga att jag minns speciellt mycket av honom sen auditionprogrammen. Kanske inte hade så mycket tv-tid han heller?

 

Minnah Karlsson med Not Ready To Make Nice

- Jag gillar Minnah men är låten verkligen det smartaste valet? Det är verkligen en låt som kan få en ny artist att antingen höja sig själv till stjärnorna eller dyka ner i en sopcontainer. Vart hamnar hon?

 

Av killarna tror jag som jag redan nämnt på Jay men vilken tjej blir det? Det tror jag beror helt på hur de gör sina låtar. Troligtvis blir det Minnah eller Malin.



Av Marie - 29 september 2010 09:05

Jag har hittat en engelsk webbutik som säljer bland annat tv-spel till helt ok priser. Frakten är inte heller speciellt dyr ens till Sverige så här kan man fynda rejält :)


Jag vill ha:


The Biggest Loser Challenge som släpps 12/11. En perfekt julklapp till mig egentligen :)


  



Av Marie - 28 september 2010 16:31

De är såååå goda - kanske på lördag?


  

Av Marie - 28 september 2010 13:27

Ja, jag hade rätt om att Linda skulle gå vidare och som jag anade gick det även bra för mitt wildcard Chris. Jag trodde faktiskt att Sebastian skulle göra bättre ifrån sig än han gjorde men så blir det ibland när det är live. Man vet aldrig riktigt vilka som klarar det bäst i förväg.

 

Det var lite trist att se hur falskt och osäkert många av gårdagens deltagare sjöng. De första två var nästan katastrofala. Ingen sjöng helt rent men Chris och Linda sjöng klart bäst.

 

Det är ett himla svårt kval idag. Alla är bra! Frågan är bara vilka som kommer att klara av pressen och prestera bäst i live-tv. Jag tror att det är det som kommer att avgöra ikväll även om jag såklart har en favorit.

 

  

Bild från www.tv4.se/idol

 

De som tävlar i kvällens kval är: (klicka på namnen för att se det de gjort hittills i Idol.)

 

Emil Carlsson med The Boxer

- En för mig helt okänd låt faktiskt. Emil sjunger bra och känns trygg men kommer det verkligen att funka med den här låten gentemot de andra killarnas?

 

Sassa Bodensjö med Highway To Hell

- Sassa är en riktig liten rocker och tilltalar säkert en viss typ av publik. För mig går det inte riktigt hem.

 

Andreas Weise med I Believe I Can Fly

- Hm... nej jag har lite problem med de här "stora" amerikanska låtarna i svenska Idol. De brukar kännas så plastiga och trista. Men vem vet. Andreas sjunger bra så klarar han nerverna kanske det blir bra ändå. Tänka sig - Arne Weises son.

 

Elin Blom med Nothing Else Matters

- Elin är ju också lite av en rocker. Hur ska detta sluta. Också en bra sångerska med stil - kanske lite mer artistisk stil än föregående rocktjej? På gott och ont! Verkar som att hon redan jobbar med musik som många andra idoler - Se henne i finska melodifestivalen här. Tycker kanske inte att hon ska ta en plats i Idol men det är ju min personliga åsikt.

 

Björn Nagander med Cryin'

- Min favoritlåt ikväll men räcker han till för att framföra den så att han tar en plats i fredagsfinalen? Det vet vi först ikväll. Han har ju varit lite småmesig under auditiontiden så vi får väl se om han lyckas tuffa till sig.

 

Alice Hagenbrandt med One

- Alice är min personliga favorit av de som tävlar i dagens kval men jag är rädd för att låten inte är det smartasta valet. Jag gillar den här låten mer som duett än som ensam låt. Hoppas dock att hon ska få till det och ta första tjejplatsen.

 

Så - min förhoppning är att Alice tar sig vidare av tjejerna. Det är svårare med killarna eftersom jag inte har någon favorit där men jag måste ju gissa. Annars är jag ju feg. Gissar på Björn...










Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards