Alla inlägg den 20 september 2010

Av Marie - 20 september 2010 16:49

... sen börjar jag jobba igen.

 

Blandade känslor såklart.

 

Är inte på något sätt nervös över att det på något sätt inte skulle fungera hemma men det är klart att det är lite vemodigt att vara borta från Anton så länge på dagarna - jag är ju trots allt van vid att nästan alltid vara med honom. Men det är ett medvetet val vi gör :)

 

Återstår att se hur det kommer att bli på jobbet innan det bestäms hur många dagar i veckan jag ska jobba sen när de första 10 veckorna är över :)

Av Marie - 20 september 2010 10:07

Ja imorgon åker jag och Sofia till Gekås i Ullared.


Klockan 06.00 går bussen från Karlskoga. Patrik får skjutsa in oss.

Vi kommer fram ca 11.30 och åker därifrån 17.00

Beräknas vara tillbaka i Karlskoga 21.30 Dan och Anton får hämta oss.


Vi har alltså bara 5,5 timmar där borta. Hur ska vi hinna med? Det är antagligen bäst att göra upp en plan för vad man vill titta på och försöka att följa den.


I huvudsak vill jag titta på barnkläder - speciellt vinterkläder, leksaker och lite annat barnrelaterat. I andra hand - om tid finns - ska jag kolla på heminredningsdelen eftersom jag snart ska börja greja lite med hallen och så vill jag åtminstone titta på lampor eftersom jag är lampoman. Och så vill jag ju kolla på tv-spel och filmer också :) Vore roligt att komma hem med lite film som vi kan ha och titta på i höst. Och sen vore det ju bra om jag hittade walking-skor egentligen. Får väl se vart vi hamnar.


 Bilder från Gekås-bloggen

            


Vad jag ABSOLUT INTE ska slösa tid på är de tråkiga sakerna som plastpåsar, schampoo, tvål, smink, servetter... ja allt sånt där som inte kostar speciellt mycket på exempelvis Ö&B ändå. Hur kul är det att åka ner och komma hem med massa tråkiga saker? Nej med tanke på att vi åker buss vill jag inte dra med mig alltför mycket tråkigt onödigt hem. Bara roligt onödigt kommer att inhandlas :P


Har varit inne och tittat lite på Gekås-bloggen och förundras över hur mycket det faktiskt verkar finnas.


Förberedelser som ska göras idag för att bli så lite stressad som möjligt imorgon bitti:


- Ladda telefonen (så att vi kan ringa till varandra när vi har tappat bort varandra)

- Packa väskan. (Pengar och telefon kommer man långt på... kamera kanske också?)

- Fixa matsäck! (Mackor, frukt, lite Loka krusbär/päron)

- Lägga fram kläder (Vore trist att springa omkring och tänka på det imorgon bitti)

- Duscha (bäst att göra det kvällen innan i och med att man aldrig riktigt vet hur mycket man kommer att hinna när man har en bebis)


Är bara att hoppas att Anton tänker vara en snäll bebis inatt så att jag får sova lite :)

Av Marie - 20 september 2010 09:27

Vissa delar av valresultatet är sorgliga... men nu är det som det är. Får väl se vad de gör åt saken nu i regeringen. Det är inget jag tänker lägga en massa energi på nu :) Personligen kommer jag inte märka av det speciellt mycket än så...

 

Nya tider är det också när det gäller träning och mat igen. Hade planerat in den här helgen för länge sen och var beredd på ett plus på vågen och det fick jag... det värsta plusset jag någonsin sett på en vecka... ett plus som innebär att det åt upp det jag gått ner under senaste perioden och lite upp till.

 

Det är då det är lätt att tänka att det inte spelar någon roll längre och att det kanske är lika bra att bara sluta tänka på det men nää... jag har ju inte kunnat träna och en hel del av plusset är vätska som jag ska lura ut genom att äta grönsaker och frukt och dricka mycket vatten.

 

På't igen :)

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards