Alla inlägg den 19 september 2010

Av Marie - 19 september 2010 16:55

Ja jag hoppas såklart att alla röstar idag.

Vad ni än röstar på så är ju grejen med valet att man ska göra just ett val.

 

Jag hoppas att ni vet vad ni röstar på.

Jag hoppas att ni vet varför ni röstar på det ni röstar.

Jag hoppas att ni förstår vad ni röstar på.

 

Man behöver inte sätta sig in i allting som har med partiet att göra bara för att det är val men jag tycker ändå att man någonstans behöver veta grundtankarna bakom politiken.

 

Alla borde omdefiniera sitt politiska ställningstagande i samband med valet så att röstandet inte bara går på rutin heller.

 

Jag är själv inte politiskt aktivt och kommer troligtvis aldrig att bli det så diskuterar politik gör jag inte ofta eftersom jag nu röstar för att någon annan ska använda sig av och jobba för min röst. Viktigast är att alla som kan röstar :)

 

... självklart hoppas jag att partier med skumma metoder och konstiga ideologier inte hamnar så bra till som de vill...

 

Så vi får väl se. Känns så här innan som att det kommer att bli ganska jämt i det här valet men det återstår väl att se. Jag tror inte att jag personligen kommer att märka av så mycket just nu vilka som än får majoritet.

 

Snart blir det troligtvis kycklingsallad i soffan :) är väldigt glad åt min lilla familj idag :)

Av Marie - 19 september 2010 12:07

Vad snopen jag blev när jag kom hem inatt och hela världen snurrade. Och vad snopen jag blev när jag sen vaknade med hemsk huvudvärk. Vad hände egentligen?

 

Dan var lite mer förutseende än mig så han klarade sig bättre. Tur för mig eftersom han nu har tagit Anton hela förmiddagen. Så skönt!

 

Hur som helst så var det väldigt roligt igår :) roligast var det på förfesten såklart. Vi gick hem redan strax efter tolv - två timmar innan stängningsdags. Det blev så tråkigt. Förfesterna är alltid roligast nu för tiden.

 

Ska försöka äta lite kyckling och dricka vatten och se om jag kan få ordning på mig så att vi kan gå och rösta sen. Undrar vad jag ska rösta på. Är inte helt hundra än!

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards