Alla inlägg under juni 2011

Av Marie - 28 juni 2011 22:52

Hamnade framför Allsången hemma hos svärföräldrarna idag :) Jag tycker att de valde rätt som satte Måns på posten som ledare. Han kommer att kunna bli riktigt folklig nu spår jag. Anton tyckte iallafall att det var hur bra som helst för han stod och dansade framför tv'n hela tiden. Han är ju för go den där lille! Synd bara att jag inte hade kameran med.


Annars har även denna dag varit produktiv. Gräsmattan är klippt, smultronlannet rensat, plattorna nästan ogräsfria, en tvätt tvättad, en tur med mor till Karlskoga och Dan har till och med hunnit med ett dopp i poolen.


Inte speciellt intressant läsning - jag vet - men jag försöker verkligen att inte fastna framför datorn och då blir det så här ett tag :P


Av Marie - 26 juni 2011 13:47

Nu nalkas semester. Vi har inte så mycket inplanerat. Det får bli det som blir :) känns som en bra inställning efter allt som är och blir och så...


Dan är iväg och spelar lite och Anton sover :) jag sitter på altanen med datorn i knät. Vädret är så underbart idag. Mitt absoluta favoritväder. Inte för varmt, inte för kallt, inte för soligt :)


Ska försöka att blogga ibland under semestern men ska samtidigt försöka att inte fastna alltför mycket framför datorn.

Av Marie - 25 juni 2011 13:55

Hade en trevlig Midsommarafton igår :)


Först knytkalas/middag hos mormor och morfar och sedan fest i logen hos Linda 6 Ronny.


Till middagen hade jag gjort små minitacopajer och små minirabarberpajer. Så goda!


   


Vi fick en himla massa fina saker igår. Tack alla!


Vi introducerades för två nya "medlemmar" i vår extended family - den söta hunden Tilda och den söta, trollande (jäsiken vilka roliga korttrick han visade...) Tom :P det kan inte vara lätt att bli inslängd i Olsson-gänget bara sådär. Hahaha! Men roligt var det!

Dan, Ronny och Thomas dansade igen... när nästan alla andra hade gått. Anton sov i vagnen med ena handen över örat. Hihihi!


         



Av Marie - 23 juni 2011 10:24

Jag och Anton är snart halvvägs in i andra säsongen av Glee och fy vad sjukt bra det är ;) jag blir så inspirerad. Och Gwyneth Palthrow är ju så bra - och alla originial i serien också såklart.


 Och Anton älskar det. Han står och dansar och sjunger med :)

Av Marie - 22 juni 2011 17:50

Vilar axlar och nacke lite så det blir lite mindre skrivet på bloggen. Men men... jag återkommer då och då iallafall.


Idag har Anton och jag börjat titta på andra säsongen av Glee och VI ÄLSKAR DET!!! Speciellt avsnittet Britney/Brittany. Vilken fantastisk serie det är! Så mitt i prick för mig! Blir alltid inspirerad och vill skriva så jag har lyssnat lite på gammalt eget material idag igen. Alltså... jag är allt bra dum. Kom på att jag har tre enkla vägar som leder direkt till musikförlag men inte har jag lyckats lämna ifrån mig en enda låt. Irriterande är det! Det är synd att jag är så dålig på att spela in :(


Annars trampar Anton runt mest hela tiden här hemma. Han blir stadigare och stadigare för varje dag. Och i förmiddags, innan regnet, hann vi gunga lite i lekparken. Hoppas på mer sådant i sommar. Gärna med sällskap av fler barn :)


 


Eftersom Dan repar ikväll ska nog Anton och jag fortsätta titta på lite Glee :) eller skriva en låt, eller leka med dammsugaren.


 

Av Marie - 20 juni 2011 06:13

Lyckades ta mig igenom en fullkomligt usel film igår. Dragonball Evolution. Den var så dålig att jag var tvungen att gnälla till när någon hemsk replik avlöstes av ännu hemskare skådespelarinsatser. Riktigt, riktigt dåligt. Bara kolla!!! Och specialeffekterna är ungefär lika bra dem. Det blir lite som en film som någon gjort på Elevens Val i skolan. Uschamejen!




Av Marie - 19 juni 2011 18:40

Shiloh Fernandez som spelar Eric provspelade som Edward Cullen en gång i tiden.


Och oj vad det syns att filmen är besläktad med Twilight. Varför? Jo det är samma regissör - Catherine Hardwick. Det märks på landskapsbilderna med svepningar, på sättet spänningen mellan tjej/kille är uppbyggd och på en del andra smågrejer. Det stör inte, men det får mig att dra lite på munnen.


Hämtat från SF BIO:

"När Valerie (Amanda Seyfried) bortlovas av sina föräldrar till den rike men tråkige Henry beslutar hon sig för att rymma tillsammans med sin stora kärlek Peter (Shiloh Fernandez). Men kvällen då de ska ge sig av slår en varulv till och dödar Valeries syster och man börjar misstänka att varulven inte är någon främmande varelse från skogen utan finns mitt bland dem och att Valerie har ett unikt band med varelsen."






Av Marie - 16 juni 2011 20:09

Dagens träning:




Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards