Alla inlägg under oktober 2010

Av Marie - 31 oktober 2010 19:44

Vi har rensat och plockat i stora garderoben uppe idag. Slängde massor av saker som ändå bara ligger och samlar damm i lådor och som vi inte kommer att använda.

 

Sedan har vi pantat och lämnat ett par kassar vid återvinningen. Duktigt!

 

Jag har också varit till Sofia med två kassar hobby/pyssel-material som hon har bättre användning för än mig :) Kul att det kommer till användning.

 

Slutligen har vi lagat köttfärssås som räcker i ett par dagar.

 

Tack till Bröllarna som lånar ut sin gåstol till Anton :) Han kommer att älska den :)

 

Har fortfarande massor att rensa ut och massor att slänga men det är skönt att ha kommit igång. Och det ska bli trevligt att få till ett fungerande musikrum igen. Som det är nu funkar ingenting därinne.

Av Marie - 31 oktober 2010 07:32

Det kommer en tand. Den nedre högra är på väg. En liiiten bit syns och känns redan. Stackars liten. Inte konstigt att han har dreglat så mycket på sistone då :) Stor pojke!

 

Återupplivade förresten bärsjalen igår och det gick jättebra. Han tyckte att det var roligt att vara med och se allt vi gjorde :)


  

Av Marie - 30 oktober 2010 17:29

Det är konstigt det här med Halloween. När Dan och jag var små visste vi inte ens vad det var men nu finns det pumpor lite överallt. Mysigt tycker jag ändå med lite mer ljus i höstmörket. Det kommer säkert att bli mer sånt de närmsta åren när Anton växer upp :)


I år blir det inget storfirande hos oss direkt men vi tänder lite ljus och mitt lagade spöke och Anton har förstås på sig sin body med fladdermöss och strumpor med dödskallar :)


          


Myset blir för min del skruvar och tacodip till veckans Desperate Housewives och Cougartown. Alldeles lagom efter en ganska intensiv dag :)

Av Marie - 30 oktober 2010 08:58

Höstutmaningen som jag och Sahra och Therese pysslar med går in i sin femte vecka nästa vecka och det har gått ovanligt bra för mig tycker jag. Jag har som mål att ta hela 10kg på 10veckor och det är kanske lite väl men allt som är borta efter de tio veckorna är ju en vinst. Hittills står det -3,5kg på vågen. Det duger.

 

Firade minuset med 30min Wii Fit Plus och 40min Stepsational nu på morgonen innan Anton vaknade :) Duktig va?

 

Nu ska jag gå till affären och köpa någon god helgfrukost och sedan blir det rensning. Ska bli skönt att slänga en massa, massa saker som bara ligger och dräller och som vi knappt vet att vi har. Vad finns det för anledning att spara på allt. Om det är något väldigt nostalgiskt som bara ligger i en låda får man ju antingen ta fram det och ha det framme eller ta kort på det och spara på det sättet istället :) Smart va?

 

Både jag och Dan gillar "nyare" grejer och att köpa saker till ett rum samtidigt :) Hopplock är inte lika roligt längre.

Av Marie - 29 oktober 2010 15:58

Jag och Therese slutade lite tidigare idag :) Skönt att få lite ljus faktiskt!

 

Det blir kycklingburgare till middag idag :) och varma hallon/blåbär och lite glass till efterrätt och sedan bara latmys i soffan. Är något trött efter den gångna veckan.

 

Resten av helgen kommer att bestå av rensning i brôtrummet, insättning av hyllor i två garderober nere (så att vi äntligen kan få lite bättre ordning), träning och mys :)

Av Marie - 28 oktober 2010 19:57

Idag fick jag hem min nya signerade dvd Sweating Sexy med min favoritinstruktör Jennifer Galardi.

 

  

 

 

 

Hon är en av anledningarna till att jag fick smak på träningsdvd'erna från början och en av de som hindrat mig från att bli en riktig val :)

 

Den nya skulle jag nog inte rekommendera till en absolut nybörjare för det är en del koreografi men å andra sidan är det inte speciellt mycket att komma ihåg. Jag kommer att använda den som ett komplement de dagar jag orkar mycket men inte som huvudträning :) Den är skön att göra men är kanske inte den mest kaloriförbrännande dvd'n jag har. Däremot känns det otroligt skönt i kroppen efteråt efter alla höft- och magrörelser :)

 

Hihi! Är så roligt att den är signerad :)

 

Hennes sida hittar ni här. Där kan man se och beställa fler av hennes dvd'er :)  

Av Marie - 28 oktober 2010 12:48

Jag vet inte vad det blev idag riktigt. Plötsligt sjönk allting till golvnivå och jag känner mig utmattad, urless, irriterad och hungrig på samma gång. Ögat är trött så en del tecken på skärmen blir tredublade och händerna är så kalla att det gör ont i fingertopparna när jag skriver. Men det är klart att det känns när man börjar jobba heltid efter att ha varit hemma och om man då är lite extra trött och hungrig

 

Som tur är slutar jag lite tidigare än vanligt idag eftersom vi ska på föräldraträff i eftermiddag.

 

Jag har för mig att vi skulle prata lite om mat och sådant den här gången. Hm... är nog sådant jag kan läsa mig till egentligen men det är alltid roligt att få se de andra bebisarna. De är ju potentiella, framtida klasskompisar till Anton.

 

På tal om Anton så sov han hela natten på gårdagkvällens grötportion så snart kan vi byta ut ett mål mot gröt :) Duktig bebis!

Av Marie - 27 oktober 2010 21:08

Vad underbara de är de små :)

 

Förut när vi matade Anton med lite gröt som är den nya grejen här hemma så gapskrattade han mellan skedarna så att jag skrattade och fick ont i magen igen :) Vi vet inte riktigt vad det var som var så himla roligt men troligtvis var det skeden på väg till hans mun som utlöste skrattet.

 

Nu är han nybadad och ligger i sin säng på nedervåningen och provar ljud :) Mys!


  

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards