Alla inlägg under maj 2011

Av Marie - 31 maj 2011 06:01

Det blev en riktig tjejfilm igår. Dan sprang mest omkring och jagade Anton medan jag tittade. Hahaha! Jag var nöjd!!!


Life As We Know It med Katherine Heigl och Josh Duhamel blev det. Första var jag lite tveksam eftersom jag har lite svårt för den där Heigl. Dels för att jag inte förstår hur tv ens kan visa den pinsamma serien vid namn Grey's Anatomy och dels för att Knocked Up är en av de sämsta filmerna jag har sett. Hur som helst så tänkte jag inte så mycket på det efter en stund.


Filmen har en enkel handling. Holly (Heigl) och Messer (Duhamel) träffas via gemensamma vänner men tycker inte alls om varandra. Det enda de har gemensamt är Sophie, vännernas barn, och när vännerna är med i en olycka och lämnar stackars Sophie föräldralös måste Holly och Messer hoppa in. Sedan är det inte så svårt att förstå ungefär vad som händer :) Det är till och med med en klassiker - flygplatsscenen :P


Jag tycker att det är en väldigt bra film i sin genre. Inga större överraskningar eller vändningar men ändå en trevlig film som jag mår bra av. Och Duhamel är en trevlig man att titta på.


 


4/5 i betyg får den av mig.

Av Marie - 30 maj 2011 06:49

Bäst att skriva ner hur jag har tänkt mig veckan så att jag inte kan fuska med saker :P


MÅNDAG: jobb + lite plockning hemma + lite Cubase

TISDAG: jobb + träning med Sofia såklart

ONSDAG: promenad + påhälsning av syster + snabbtur till Krhmn + låtskrivarkompisbesök :)

TORSDAG: eventuellt ÖF, träning, promenad

FREDAG: promenad, lite Cubase, STORSTÄDNING, gräsklippning

LÖRDAG: träning, Bröllop + tillhörande bröllopsfest

SÖNDAG: kalas

Av Marie - 29 maj 2011 11:04

Ja igår var det dags - möhippa och svensexa stod på schemat.


Vi samlades hos Linda & Ronny och åkte upp till dem i trupp. Både tjejerna och killarna.


Daniel visste att tjejerna skulle komma och hämta Åsa och Åsa visste att killarna skulle komma och hämta Daniel men de visste inte vad den andra visste så de hade gått omkring och planerat för kvällen och hyrt film och allt möjligt för att inte avslöja något. Hahaha! Och så blev båda hämtade. Lite roligt!!!


 


Killarna lämnade först. De åkte till Gelleråsen för lite gocart och sedan middag på Mastmagasinet :)


Vi däremot - tog en tur till Karlstad. Nöjesfabriken med femkamp i leklandet och middag på Glada Ankan blev det. Rekommenderar båda ställena.


Vår eminenta "lekledare" på leklandet hette Björn och jag tror nog att han hade lite roligt åt oss. När vi skulle göra fritt fall i en rutschbana så bangade alla ur. Han klättrade till och med upp och visade hur det skulle gå till :) Men ni skulle ha sett vad brant den var.


   

På nöjesfabriken fick Åsa ett uppdrag som gick ut på att linda in en kille i gladpack och hon hittade snabbt en villig kandidat :)


 

Nästa uppdrag som hon fick efter middagen var att klippa av tvättlappen på fem killars kalsonger :) Två av dem lyckades hon få tag på i Karlstad - varav en från en väldigt trevlig ordningsvakt. Hahaha! Vi svängde in i Kristinehamn en sväng med med kallt spöregn blev det stoppet inte speciellt långt.


Väl hemma mötte vi upp killarna hemma hos Linda & Ronny där hon fick de tre sista kalsonglapparna :)


En lyckad, trevlig och mysig kväll tyckte jag.


 

Den blivande bruden i sin fina slöja, krona, banderoll och nya gröna frisyr :) 


Så... om en vecka smäller det. Då luras ännu en Olsson in i släkten :) Snart är vi inte många icke-Olssonar kvar :P

Av Marie - 28 maj 2011 13:36


Efter ett smakprov så vägrade han öppna munnen igen. Det var nog kallt med glass :P

Av Marie - 27 maj 2011 21:44

Har precis kommit hem från en otroligt trevlig sammankomst på jobbet, eller ja utanför. Brännboll (som jag såklart inte var med på) och grillning stod på schemat!


Anton fick följa med. Bröllarna åkte med i bilen ner. Gissa om Anton såg fundersam ut under åkturen... hahaha!


 


Det är så roligt att umgås med de närmsta jobbvännerna :) Det är ALLTID roligt. Sahra, Stefan, Piff & Puff och Sofia framför allt :) Saknade såklart några ur gänget (som Niclas och Therese) men det var sååå roligt. Det går liksom inte att ha tråkigt i deras sällskap. Blir nästan lite tårögd nu :P vad hade jobbet varit utan er? Inte alls lika trevligt. Lägger in några få blandande bilder här nere bara :)


Och det finns förstås fler roliga saker att minnas från kvällen även om den blev kort för vår del.


- Christians slag som tog en flaska, spillde vin/sprite på Johanna och missade Antons huvud med någon centimeter och landade bredvid honom i vagnen.

- Häggmans fantastiska glidning i gräset

- Torbjörns fina slag när bollträet flög iväg istället för bollen

- Sahra som skrek "han kastar som en tjej" när Häggman kastade bollen till brännaren


Ja, vad hände mer?


               



Av Marie - 26 maj 2011 21:49

Har hittat en trevlig sida för de (oss) som kanske har lite udda storlekar på  främst BH'ar. Här finns allt till alla!


Jag har funderingar på att lägga en beställning om några veckor. Vill gärna träna ett tag först innan jag köper nya saker.


http://www.evasunderklader.se/


     

Av Marie - 26 maj 2011 15:06

hittade jag i sidogarderoben. Inga jag kan ha. De är sedan innan Grekland... när jag tränade duktig och inte var så stor... Så kan det gå!


Men skit i det. De kommer ju inte att försvinna. De får ligga kvar tills den dagen de funkar igen.


Nu = litet träningspass medan Anton sover. Ska testa de här!


   





Av Marie - 25 maj 2011 08:07

Efter att jag av många olika anledningar har varit förtappad och förslappad så är träningssuget på väg tillbaka. Det gör mig riktigt glad ska ni veta. Men jag tänker ta det lugnt så att det inte tar över när jag har så många saker jag vill hinna med nu för tiden. Tre gånger i veckan får räcka tills vidare.


TISDAGAR - någon typ av styrka med Sofia :) Igår blev det en timmes Ea Sports Active. Mååånga squats trots lite missöden med kontrollerna.


TORSDAGAR - aerobics/dansaerobis/zumba/step... ja något konditionsliknande


LÖRDAG ELLER SÖNDAG - aerobics/dansaerobics/zumba/step igen


Det får duga :D


Ibland önskar jag att jag hade bott nära ett gym med många olika klasser men sen kommer jag på att jag inte skulle ha vågat gå dit iallafall. Men någon gång vore det roligt att testa. Jag har ju koordinationen... det är ju bara det att jag skulle känna mig som en elefant bland gaseller på ett sånt ställe.


Kanske måste utöka träningsbiblioteket nu när jag ändå håller på... Så här ser varukorgen på www.amazon.co.uk ut just nu... men det kan ju ändras!


       



Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards