Alla inlägg under juni 2010

Av Marie - 30 juni 2010 13:00

Det regnar idag och det är sååå skönt. Luften är sval och det är inte 25 grader inne. Trevligt för både mig och bebis.

 

Vi var en kortis till affären förut, Anton och jag, och invigde regnskyddet på vagnen. Anton var helt faschinerad av plasten och stirrade på den tills han somnade och han sover fortfarande :)


    



Av Marie - 29 juni 2010 14:44

Ja som ni vet så mår jag lite halvkasst idag och det verkar Anton också göra så bara att få något att fungera tar mer krafter än vanligt...

 

till råga på allt så har jag haft 2 getingar inne idag och ni som känner mig vet hur jag känner för getingar. Den första lyckades jag få ut genom att öppna ett fönster men den andra flög omkring mest hela tiden så jag fick flytta på vagnen med en som tur var sovande bebis samtidigt som jag beväpnad med två tidningar försökte lotsa den till dörren. Nu är den ute men dörrar och fönster kommer trots den hemska värmen att förbli stängda tills den som är fri från getingfobi i familjen kommer hem och kan jaga ut dem om de kommer in igen.

 

Orkar inte mer idag... Och fy fasen vad jag är sugen på Marabous mjölkchoklad. Men idag blir det inget godis - det tar jag imorgon när vi ska på bio :)

 

Äckliga äckliga vidriga djur... sjukt att en så liten varelse kan få mig att totalt tappa kontrollen... hoppas att Anton blir mer som sin pappa när det gäller dessa hemska djur.

 

  

 

Och nu vaknade han såklart igen... dags för nästa matning antar jag. Han äter som en häst.

Av Marie - 29 juni 2010 10:08

Har nog sovit ungefär 3 timmar sammanlagt inatt... min bebis vill inte alls komma till ro och det verkar fortsätta nu på förmiddagen också. En halvtimme lyckades han sova men nu är han vaken och hysterisk igen.

Av Marie - 26 juni 2010 15:00

Anton log sitt första medvetna leende idag :) det kan inte ha varit en slump. Han log med hela ansiktet flera gånger när Dan gick omkring och pratade med honom. Gissa om man nästan blir lite tårögd. Ska försöka få det förevigat på bild så snart som möjligt men det är inte alltid att kameran är på rätt avstånd när det plötsligt händer.



Av Marie - 25 juni 2010 23:34

har varit vaken sen halv sex i morse och det känns... Anton har varit jätteduktig hela dagen med hela tre besök (min mormor och morfar, Dans föräldrar och Linda & Ronny) men nu börjar det bli lite gnälligt sådär lagom tills jag är så trött så att jag nästan stupar.

 

Återkommer imorgon med mer detaljer om dagen idag :)

Av Marie - 25 juni 2010 08:55

för dagens kalas :)

 

Salladen är gjord och paketen inslagna. Nu ska vi bara få alla rengjorda och påklädda och bilen packad med allt vad det innbär vilket också tar sin lilla tid.

 

Försökte få Anton att visa något intresse för det här med köksbestyr men han var inte ett dugg intresserad... han somnade till och med utan nappen i munnen...

 

  



Av Marie - 24 juni 2010 18:17

.. när bebis bara skriker och vägrar att sova - han har inte sovit ordentligt sen i morse - bara små kort-korta stunder. När han inte slumrar så gallskriker han. För varmt? Hungrig? Ont i magen? Ingen aning... inte ens mitt tålamod klarar hur mycket som helst. Tur att Dan är hemma nu iallafall.

 

Midsommarfirande ute hos mormor och morfar imorgon. Det blir mysigt! Och där finns det extra bebishållare :) skööönt!

 

Imorgon kväll kan det bli lite mys med vänner. Jag har till och med köpt några cidrar om jag skulle bli sugen... det ni familjelivsmammor. Det är nu ni ska hoppa på mig och tala om vilken dålig mamma jag är igen.

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards