Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Marie - 16 juni 2010 17:30

Jag har som sagt var en hel del problem med amningen. Det har blivit en ond cirkel av bebis som inte kan suga ordentligt vilket gör att mjölken inte riktigt kommer igång + att han blir arg för att det inte kommer tillräckligt och då ger han sig innan han är mätt och bara fortsätter skrika tills att jag blir stressad av att han skriker vilket kan göra att det inte vill fungera av den anledningen också... ingen trevlig situation kan jag tala om.

 

Men... som sagt så var vi på BVC idag och har fått order om att tilläggsmata tills min mjölkproduktion kommer igång ordentligt (oj... kan man verkligen prata om sånt här?). Till hjälp har jag idag köpt en amningspump på apoteket. Det blev den billiga handpumpen och den ska förhoppningsvis dels hjälpa till att få upp produktionen och sen också möjliggöra att jag någon gång kan få sova en hel natt :) och så måste jag ju pumpa ut inför biobesöket som stundar. Dags att få tummen ur och kolla upp om filmen har premiär i Karlskoga eller inte...

 

  

 

Med lite tur blir det snart middag på altanen med en nöjd sovande bebis i vagnen... men för det mesta brukar middag innebära en vaken bebis som inte alls vill vara ensam i vagnen. Önska oss lycka till!

Av Marie - 16 juni 2010 16:23

var på BVC idag och konstaterade att Anton har gått upp i vikt men inte riktigt så mycket som han kanske behöver så nu blir det lite mer ersättning ett tag så att han slipper vara hungrig :) Han kanske blir en lite gladare bebis då också.


Han var hur snäll som helst under promenaden dit, under tiden där, inne på Konsum och på vägen hem. Duktig liten en :)

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards