Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Marie - 19 juni 2010 20:59

Idag fyller Anton 2 veckor - tack för gratulationerna :) ... konstigt att tänka sig att han inte fanns förut.

 

Han firar dagen med att fortsätta skrika så fort jag inte håller i honom... det går inte... han kan sova hur djupt som helst i min famn men så fort jag lägger ner honom låter han som om han blir misshandlad. Tur att jag kan skriva med en hand. Är väl lika bra att jag lägger mig i soffan tills Dan kommer hem så får han hålla honom då när jag gör vanliga saker som att äta mat och besöka toaletten och sånt.

Av Marie - 19 juni 2010 16:24

Dan är iväg på svensexa och jag såg framemot en skön eftermiddag med sovande bebis i spjälsängen så att jag skulle kunna fixa lite här hemma men det ser inte ut som att det kommer bli så. Min bebis sover inte någon annanstans än på min arm och då är det svårt. Så fort jag lägger ner honom så gallskriker han. Till råga på allt är det sjukt varmt här och jag kan inte ha altandörren öppen eftersom jag har en halt katt som vi vill hålla inne ett par dagar.

 

Så nu när jag skulle ha det lite trevligt är jag istället svettig, törstig, irriterad och sugen på att tröstäta... inte riktigt vad jag hade tänkt.



Av Marie - 19 juni 2010 12:41

... tänka vad kläder (och då menar jag både till bebis och till den vuxna som råkar hålla honom när han dreglar, spyr, bajsar och kissar) , handdukar, örngott och allehanda annat det går åt när man har en liten bebis. Och då är han bara två veckor... Åh vad vi tvättar. Nu har vi stora högar med tvättade grejer överallt för jag hinner inte riktigt med att få undan allt innan nästa tvätt är klar.

 

Idag lyckades Anton dumpa en stooor bajshög på mig när jag matade honom och jag märkte inte ett dugg förrän jag hade lagt honom ifrån mig och insåg att det var något kladdigt på min tröja. Det var dessutom mer bajs på mig än i hans blöja. Hahaha! Hur går det ihop?  Det slutade med att Dan fick använda Vanish för att tvätta av vagnen och för att lägga både Antons och mina kläder i blöt. Tur ändå att det var mig det hamnade på för jag är inte så känslig för bajs (det är värre med spyor). Det blir inga fler Libero-blöjor av den minsta storleken iallafall kan jag lova. De passar inte riktigt på min bebis.

 

Tog ingen bild på bajset :P tar med en bild från när han var någon dag gammal och ligger under filten som jag virkade till honom när han bodde i magen :)

 

  

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards