Alla inlägg under december 2010

Av Marie - 31 december 2010 10:41

Idag har Dan och jag varit tillsammans i nio år.

 

Dock blir det det elfte nyåret vi firar tillsammans. Vi ska dessutom fira med samma personer som vi firade med den där första gången :) Olssons! Vi har firat de flesta nyåren med dem sedan dess med bara några avvikelser. Det är så himla skönt att kunna umgås där man vet att man inte behöver oroa sig över några draman eller bråk :)

 

Dessutom har de flesta av oss barn nu :) vad ska det bli om tio år? Hur ska alla få plats på samma ställe då? :)

 

Anton kommer att ha roligt han med ikväll för han älskar att titta på när de andra barnen leker. Kanske har han tur och får låna gåstolen en stund också. Den tycker han också om :)

 

Gott nytt år på er!

 

  



Av Marie - 30 december 2010 15:33

Är trött på att vara överstressad, överspänd och framför allt på att vara halvhypokondrisk... det är så onödigt energikrävande. Bläääää!


Varför kan jag inte tänka bort det? Irriterande.

Av Marie - 30 december 2010 10:48

Anton är nästan helt frisk nu. Har bara lite, lite snuva men sånt kan väl hålla i länge?

 

Däremot är Dan inte helt kry. Han snorar och hostar lite. Men det var sämre igår så med lite tur kanske det går ändå. Hoppas, hoppas!

 

Jag har varit på systembolaget i förebyggande syfte. Det ser ut att kunna bli ett färgrikt nyår i alla fall.

  

Av Marie - 29 december 2010 10:02

Downfall by Chrizzy Bee


Poison by Chrizzy Bee


Sååå inspirerande är han! Jag blir så sjukt sugen på att skriva när jag lyssnar på honom :)

Av Marie - 29 december 2010 07:07

Anton fick massor av fint i julklapp. Välbehövliga kläder, roliga leksaker och fina prydnader.

 

Själv tyckte han först och främst att det var roligt med pappret och snöret. Hans favorit under öppningen hos sin farmor och farfar var ett bordsunderlägg i plast som lät roligt när han tog på det och favoriten under öppningen på min sida av släkten var den talande hunden :)

 

Här kommer några bilder från Antons första jul :)

 

Anton och kusin Nicole 

 

 

Anton bland julklapparna under granen

 

    

Här "öppnar" han första paketet

 

... och den här söta tomten var i det!

 

    

Fler paket - på bilden syns en pyjamas och ett gosedjur som han fått :)

 

 

I väntan på nästa utdelning sitter han i morbror Stefans knä!

 

 

  

.. och fler paket att öppna. Han älskade snöret på det här!

 

  

Den fantastiska Learning Puppy som kan prata och sjunga. Mycket populär!

 

 

Och så här nöjd var han efteråt!

 

En mycket lyckad jul för Anton alltså :)

 

Tack alla för de fina julklapparna!  

Av Marie - 28 december 2010 12:10

Ja jag måste ju såklart nämna en del av de trevliga julklapparna vi fick i år - Dan och jag. Som gift par får man ju en del tillsammmans :)

 

I år blev det bland annat - en glassmaskin, en bakmaskin, Scrubs Säsong 8, första säsongen av My Name Is Earl, första säsongen av Ally McBeal, femte säsongen av Supernatural (som inte har kommit i brevlådan än men är på väg), 10 Minute Solution: Knockout Body till Wii (också på väg), After Eight, väggljusstake i smide (som ska bo i hallen sen när den är fixad), en bordsljusstake i smide, en jättefin fönsterlampa i form av ett hjärta, en rolig bok med citat från barn, ett sportspel till Wii och ett par saker till :)

 

Jag fick bland annat, ett jättefint halsband med en lila sten, en jättesöt, lila väska, lila värmeljusstakar, en lila konstorchidee, en lila fleece-filt (nej, ni ser inte något mönster va?), en microfiber-städvante, strumpor, en rökt lax (sååå god), och några saker till :), HITS 2010 och HITS 00-talet och två Amigurumiböcker

 

              

 

Som ni ser har vi lite att göra framöver med alla dvd'er, böcker och spel :)

 

Den mysigaste traditionen av efter jul är att sitta och spela sina spel, läsa sina böcker eller titta på sina filmer såhär dagarna efter jul tycker jag. Typiskt att det är så få lediga dagar i år. 

Ett inlägg om Antons jul har jag lovat er, så det kommer senare. Det har varit lite mycket nu när både Anton och Dan är sjuka där hemma.

Av Marie - 28 december 2010 12:06

Däremot finns det saker som ger en del konsekvenser om man inte gör en del av det man har på sin måste-lista. Tar man inte hand om sina barn så kan konsekvensen bli att de tagna och flyttade till en annan familj. Om man inte borstar tänderna regelbundet så kommer de troligtvis att gå sönder och göra ont och kosta massor av pengar. Åker man inte till jobbet kan man få sparken vilket kan leda till stora problem. Äter man inte kommer man till slut att bli sjuk av näringsbrist.

 

Det finns saker som man gör bara för att man tycker att man måste göra dem. Men har de där måstena i huvudet alltid en bra grund? eller är det bara-för-att-måsten som egentligen inte betyder så mycket?

 

När det blir jobbigt och mycket omkring en kan det vara bra att fundera lite över den där "måste"-listan i huvudet om man har en sådan. En del saker kanske inte alls behöver göras egentligen. En del saker kanske kan göras bättre om man är flera som hjälps åt. En del saker kanske går att göra på ett annat sätt.

 

Jag är allergisk mot måsten för måstenas skull - även om jag själv faller i fällan mer än en gång. Jag tycker att alla ska vara medvetna om de val som görs här i livet. Antingen du gör en sak eller inte gör en sak så är det ett aktivt val. Att inte välja att göra en sak är ju också ett valt sätt att leva. Med det sagt så är det klart att man inte alltid kan styra över det som händer men man kan absolut påverka hur man reagerar på det som händer - mer eller mindre.

 

Så... vad jag vill komma fram till är att jag tycker att alla ska tänka efter före - och fundera över vad som är viktigt för en själv och helt enkelt försöka att inte slösa så mycket energi på sådant som är onödigt. Det går inte att hjälpa alla andra hela tiden och glömma sig själv. Men det går inte heller att bara tänka på sig själv och strunta i alla andra. Inte som vi lever i det här samhället idag.

 

I många fall är det nog kvinnor som oftast fastnar i "måste"-världen, eller? Nu när en kvinna ska både ta hand och hus och hem och barn och jobba samtidigt. Tur att jag har en man som står ut med att jag inte är riktigt så traditionell och att man har en chans att faktiskt påverka hur man vill leva. Trist bara att behöva ifrågasätta sig själv hela tiden för att min inte gör allt "by the book". Men nej, i slutändan tror jag inte att varken jag, Dan eller Anton kommer att fara illa för att jag började jobba när han var fyra månader eller av att han kommer att ha en nära relation till sin pappa redan från början. 

 

Ja, det var mina existentiella "thoughts-of-today" i korthet.

Av Marie - 27 december 2010 11:47

Det verkar som att Anton är på väg att bli bättre. Han har lyckats sova en stund liggandes i sin egen säng inatt och inte bara i någons famn. Stackars, stackars liten vad han är snorig och slemmig i halsen. Och eftersom han är så liten så förstår han ju inte vad det är som händer och då är det klart han blir ledsen. Usch vad han har gråtit - till och med i sömnen.

 

Hade helst av allt nog velat stanna hemma med pojkarna idag och kramats lite extra. Det går inte att påstå att jag är speciellt jobbsugen idag. Tur att det bara är idag och imorgon som gäller.

 

Nästan alla mina är lediga idag också. Sahra är hemma. Therese är hemma. Rang är hemma. Johanna är i Thailand. Roligt för dem förstås men värre för mig. Jag ska snart stoppa i Dans iPod i öronen så att jag slipper lyssna på folk och deras underliga problem.  Gaaaah!

  

Helst skulle jag vilja ligga i soffan med en glad, pigg bebis i gåstolen och äta godis och titta på våra nya väldigt uppskattade dvd-boxar som vi fick i julklapp. Just nu är det "My Name is Earl" som gäller. Fy tusan vad bra det är :) Precis lagom när man känner sig lite seg och bara vill ha något roligt att titta på. Tack så mycket!

  

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards