Alla inlägg under april 2013

Av Marie - 16 april 2013 20:01

Nu är jag inte gravid längre.


Den 4/4 tittade vår andra bebis ut. Som ni kanske vet visste vi inte innan vilken sort det skulle bli så det var med stor nyfikenhet och glädje vi välkomnade Emelie Viola Rös till världen :) 


   


Snabbt om förlossningen:

Vaknade 04.20 av vad jag trodde var sipprande vatten. Fick lite magknip och gick på toa. Sa till Dan att han skulle hoppa in i duschen och fixa lite om det nu skulle vara på riktigt.

Visade sig att magknipet var värkar som kom med 3 minuters mellanrum och var ungefär 45sek långa. De gjorde inte jätteont men när vatten fortsatte att sippra bestämde vi oss för att åka in i och med att det gick relativt fort förra gången och jag var hemma så länge att jag inte hann få bedövning.

Min kära mor kom hit och passade Anton så att vi kunde åka iväg. På vägen in började det komma mer och mer vatten. Inte alls speciellt trevligt faktiskt.

Väl framme i Karlstad var klockan runt 06.00 och när jag reste mig och gick ur bilen forsade vattnet. 

Vi fick komma in i ett undersökningsrum där de tog ctg och gav mig citodon för att se om värkarna var på riktigt eller inte. Det var dem så vi fick till slut ett förlossningsrum där jag kunde hänga över ett ståbord mellan värkarna.

Första undersökningen gjordes 09.15 och då var jag öppen 3cm så det var bara att fortsätta lida.

När det var dags för nästa undersökningen frågade barnmorskan om jag trodde att jag hade så ont att det var dags för den pcb-bedövningen som det skrivits om i journalen och det trodde jag. MEN... när hon undersökte 10.30 mig var jag helt öppen så det blev inget med det. Bebisen låg fortfarande högt upp så det tog ett tag innan krystvärkarna kom igång. 11.10 börjades det och 11.23 tittade bebisen ut.

Dan var snabbt uppe på benen och kollade att bebisen mådde bra eftersom Anton var livlös när han kom ut men han hade inget att oroa sig över. Den både sprattlade och skrek från första början. De andra såg ju före mig vad det blev för sort och Dans reaktion var "oj". 


En alldeles underbar liten tjej blev det - en Emelie Viola. En av varje är alldeles perfekt så nu är vi klara med vårt :)


Emelie kom alltså till världen kl. 11.23 den 4/4-13. Hon var 53cm lång och vägde 4050 gram!



Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards