Alla inlägg under oktober 2012

Av Marie - 28 oktober 2012 17:45

Har bara varit inne och latat mig, städat och umgåtts med Anton i helgen. Det behövdes efter veckan som var. Veckan som kommer jobbar jag 6/7 dagar och har en del annat att göra också... börjar kännas att jag inte har haft någon riktig semester i år :(


     

Av Marie - 15 oktober 2012 12:27

Vi har sagt upp vårt vanliga tv-abonnemang eftersom vi sällan tittar på tv. Det är så osmidigt när man inte kan titta på vad man vill och när man vill så vi har inte ens haft digitalboxen ikopplad på flera månader. 


Så... nu när Netflix har kommit till Sverige ska jag passa på att kolla vilket som funkar bäst... Netflix eller Viaplay :) Vi har haft en del irriterande problem med Viaplay i Bluerayspelaren eftersom det hackar en del så det ska bli roligt att se hur Netflix sköter sig i X-BOXen


Det jag vet om tjänsterna som intreserar mig nu innan jag har utvärderat dem är: 


Netflix www.netflix.com

Man tittar på hela innehållet för 79kr/månad

Det finns en hel del tv-serier, dokumentärer och filmer

Fungerar i smartphone, i XBOX och datorn



Viaplay www,viaplay.se

Man tittar på hela innehållet för 79kr/månad

Det finns en hel del serier, dokumentärer och filmer (bredare svenskt utbud än Netflix eftersom 3:an och 6:an hör till viasat)

Fungerar i smartphone, i vår Blueray-spelare och datorn


Så... ska bli kul att se hur det artar sig :)



Av Marie - 7 oktober 2012 00:50

Jag lyckades ta mig dit ändå vilket jag verkligen, verkligen är glad för just nu. 


Underbara, underbara människor är vad det är :) Har haft en sjukt rolig kväll. Det går inte att inte ha det med det här gänget :) Har skrattat så att jag har ont i både kinder och mage och kan inte sluta att le lite sådär lagom fånigt.


Sååå roligt också att Emma och Jim var med som ju inte var med förra gången :D Saknade förstås ett par personer också men som sagt så kommer det nog fler chanser :)


Och så roligt att höra alla prata. Det blir lite som att resa tillbaka i tiden.


Nej, nu måste jag försöka att sova lite men det är svårt när man har så mycket i huvudet.


Nästa gång tycker jag att vi försöker samla ihop allt material som vi kan få tag på i skiv- och filmväg så att vi kan bli ännu mer nostalgiska :) 


Och nu måste jag sluta att överanvända smiliesar men det är svårt när man inte kan sluta flina... 


God natt!

Av Marie - 6 oktober 2012 11:41

Det är lätt att bli lite nostalgisk när man blir påmind om svunna tider och nu när det närmar sig en klassträff för min gymnasieklass så väcker det såklart en del tankar. Vet inte om jag kan värja mig! Tackade nej först (av konstiga anledningar) men kollar nu upp möjligheterna för att kunna åka dit åtminstone en stund. Om andra som bor många, många mil härifrån kan få till det men inte jag som bara bor runt tre mil ifrån så vore det väl lite patetiskt? Vi får se :)


Som en ganska feg, tillbakadragen och stundtals socialt okompetent person kan det vara lite svårt att hitta sin plats men med den här klassen behövde jag aldrig må illa. Även om jag inte alltid var med smeten eller hur man nu ska säga så fick jag existera och kunde bara vara (något som var ganska nytt i min värld) :) och det är jag väldigt glad för. Sedan vet jag inte riktigt hur jag tänkte när jag, som är rädd för allt och alla, valde att gå estet men mycket roligt hade jag :) och mycket läskigt gjorde jag... Jag kommer faktiskt inte ens ihåg mycket av det som jag tvingade mig att göra på scen. Hur kom jag på att jag skulle sjunga på franska exempelvis? Weird! Nej någon scenmänniska har jag aldrig varit :) men skriver gör jag ju fortfarande i min ensamhet. 


Jag träffade många personer i form av klasskompisar, lärare och andra som har gjort bestående intryck på mig :) Jag hann dessutom vara smått kär i hela två av pojkarna :P Hjälp vad många minnen som ploppar upp när man väl börjar tänka :) Hihi! 


 


Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards