Alla inlägg under mars 2013

Av Marie - 25 mars 2013 06:57

Det känns lite som att hela världen är emot att jag ska få sova ordentligt. I snitt 4-5h per natt räcker inte för mig, speciellt inte just nu. Buhu, buhu!


8 dagar kvar och det är bara att hoppas att det kommer igång snart så att jag slipper det här.


Igår var jag med Åsa och Therese till barnmässan i Karlstad och sedan blev det Dark Shadows med Dan hemma i soffan på kvällen. En mycket lyckad dag!!! 

Av Marie - 17 mars 2013 05:32



 


Då var bebisens kläder inlagda i garderoben och spjälsängen bäddad :) Nu är det i stort sett bara för bebis att komma ut så att jag blir klar med barnafödandet!   

Av Marie - 15 mars 2013 13:29

I väntan på en bebis som snart ska komma ut i underbara Aprilbebis-gruppen så läste jag lite i min gamla förlossningsjournal och sitter nu med lite småpanik! Kan det inte bara hända snart så att det blir gjort? Bebis är ju som sagt färdig nu egentligen. 


"Höjdpunkterna" från sist:

03.45 Inskriven på förlossningen

04.15 - undersökt, öppen 8cm

05.10 - undersökt, helt öppen

05.30 - vattenavgång

06.00 - aktiv krystning

06.29 - bebis ute


Bäst att vi försöker att åka in lite tidigare den här gången då... Hjääääälp!


Av Marie - 14 mars 2013 21:55

Har varit på ett extra ultraljud idag för att se vilket håll bebis ligger åt. Min förhoppning var ju att vi skulle få se vad det är för någon som döljer sig därinne men tji fick vi.


Den ligger med huudet ner nu iallafall och hon kollade lite snabbt så att det såg bra ut - vilket det gjorde - och försökte sedan se vad det var för kön men liten låg med ena foten i vägen så det gick helt enkelt inte att se. Hon försökte knuffa lite på den men foten vägrade flytta på sig. Hur typiskt är det? Vi som så gärna ville veta.


Men, men... det är tre veckor kvar nu så tids nog lär vi ju få veta ändå. Hade bara velat förbereda mig lite mer mentalt. Det känns inte riktigt som att jag känner den här bebisen som jag kände Anton som ju hette Anton från första ultraljudet med honom :) 


Köpte en barnvagnsleksak till bebis även om den var lite bråkig :) Vi har inte köpt så mycket till den så det kändes lite mysigt att den får någonting som är bara till den. En liten pingu blev det! Det kommer blivande storebror att tycka om!



Undrar om det kanske är dags att plocka fram spjälsängen snart också så att vi hinner leta fram madrass, spjälskydd och sängkläder. Har inte riktigt koll på var någonting av det finns just nu. Oops! Bebis och min väska är iallafall hjälpligt packade så det är lite Dan-grejer och lite godis och sådant som ska packas också innan vi är redo. Jag siktar på i slutet av nästa vecka. Det borde bli lagom tycker jag!    




Av Marie - 13 mars 2013 08:48

Nu börjar det bli riktigt tröttsamt måste jag säga. Vill bara att själva förlossningsbiten ska vara klar snart så att jag inte behöver göra sådant något mer. Det får räcka så!!!


Det är 37+1 idag - alltså inne i 38:e veckan och en färdigbakad bebis i magen. Det känns att den har växt för fy vad den håller på och bråkar därinne. Jag blir alldeles tokig. Det gör ont och är obekvämt hur jag än sitter, står eller ligger. Huvudvärk, halsbränna och allmänna olustkänslor gör det inte lättare heller. Blä, blä, blä!


Imorgon blir det TUL, då får vi se om den ligger som den ska och vad den beräknade vikten och så hamnar på :) Det blir iallafall lite roligt. 


Tre veckor kvar.... tre låååååånga veckor!



Av Marie - 10 mars 2013 09:38

Jag har varit riktigt dålig på att skriva om festivalen i år. Jag som alltid har en massa att säga. Det har jag såklart nu också men har inte riktigt haft orken som ni kanske förstår.


Hur som helst så är jag idag väldigt glad över den internationella juryn :P om de som ringde in fått bestämma hade ju (hemska tanke) Yohio tagit hem segern och det hade ju varit bra - om det hade varit Asiens melodifestival det handlat om. Hihi! 


Nej men skämt åsido. Min favoritlåt i år har varit YOU hela tiden men jag tvivlade på att det skulle gå vägen med tanke på att det första framträdandet som Robin gjorde lämnade en del att önska gällande sången. En biljett till andra chansen och lite mer tid och självsäkerhet var precis vad han behövde för igår sjöng han hundra gånger bättre och gav mig till och med rysningar :)


Det är så lustigt med människor som engagerar sig och talar om vad dåligt allt är och att man ska lägga ner hela skiten och ditten och datten men jag tycker att årets final är en av de bästa på senare år låtmässigt. Fanns bara någon låt som jag inte tyckte hade något där att göra - som Hoffstens. Och bara det att hon fick så mycket röster av svenska folket är en klar indikation att det är mycket bra med en internationell jury! Och de som inte gillar festivalen? Ja hur svårt är det att exempelvis trycka på en sifferknapp på fjärrkontrollen och byta kanal? Lustiga människor!


Jag hoppas nu att Robin får en chans att bygga på självförtroendet ännu mer och att han klarar av Eurovision-finalen utan att bli för nervös för nog är det en riktigt bra låt som inte kommer att hamna sist. 


Och sedan att folk säger att han inte har någon chans att vinna Eurovision? Tror samma folk seriöst att vi kommer att vinna två år i rad bara för att vi skulle ha haft med Yohio? Eh... nej inte direkt. 


Jag hejar iallafall på honom och tycker att det ska bli roligt att se Eurovision nu :) 


Och just ja... tror alla också att Yohio hade fått samma procentantal röster om inte den internationella juryns röster redan varit lagda? Ni förstår att de mest hängivna fansen slängde sig på sina telefoner när de såg att Robin ledde väl? Så att svenska folket valde honom är egentligen en reaktion på de andra rösterna i det stora hela :P Åh vad roligt jag har det åt att Robin vann :) Go Robin!!!


Och hur roligt var det inte att se reaktionen när han inte riktigt fattade att han faktiskt hade vunnit? Hihi! Han blev ju glad på riktigt. Är lite impad att han hämtade sig såpass att han kunde sjunga åtminstone nästan hela låten trots det... och att han tog de där tonerna. Åh vad det här har gjort mycket för honom som artist :D 


Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards