Alla inlägg under september 2012

Av Marie - 30 september 2012 19:36

Glee har redan startat (som jag nog har tjatat om förut) och snart börjar The Vampire Diaries och Gossip Girl också. 


Det ska bli intressant att se om det kommer att hända mer under fjärde säsongen av The Vampire Diaries eller om vi fortfarande bara ska få sukta efter Damon... 


 


Gällande Gossip Girl är jag egentligen bara intresserad av en sak och det är hur det går för Blair och Chuck. Resten har jag tröttnat på :P


 


Förutom det som finns på tv'n väntar jag in femte säsongen av Big Bang Theory och sjunde av Supernatural på dvd :)


Filmer som ska ses är bland andra Men In Black III i 3D, The Avengers i 3D, 


Och det största av allt händer ju då om 45 dagar. Premiären av Breaking Dawn: Part 2. Ska bli så sjukt roligt att gå på Twinight :) Det blir min och Elinores tredje :) och Jossans andra :) och Therese och Sahras första om de nu lyckas ta sig med som jag hoppas :)

Av Marie - 26 september 2012 23:23

Och hur känns det? Fortfarande läskigt men jag vet ju att jag är trögstartad. Ser man jobbet för vad det är så är det ju dock ganska så mycket jag egentligen. Att leta information och lära mig saker är ju något jag tycker är riktigt roligt i vanliga fall och om jag kan ta med den känslan i jobbet kommer det nog att bli bra tillslut :-) Fick dessutom precis veta att jag ska kunna åka buss till jobbet på mitt busskort och det bådar ju iallafall gott inför vintern :-)

Av Marie - 23 september 2012 18:31

Jag hade en flitig medhjälpare med mig när jag försökte sortera in tvätt förut idag... det tog ganska mycket längre tid än det brukar om man säger så :P och det verkar som att det tog en del på hans krafter också!


   



Av Marie - 23 september 2012 18:27

Ja, jag är såld... Jag önskar mig mer Glee i livet och nu när jag sett de två första avsnitten av nya säsongen lutar jag mig tillbaka, ler och inser att jag kommer att kunna fortsätta titta :) Rachel I New York, nya medlemmar på skolan och fortsatt fantastiska versioner av roliga låtar :) Så nu är det dags att titta ikapp Elinore!!!


Av Marie - 22 september 2012 18:26

Det kanske skulle gå lättare att ta det där attans körkortet om jag fick en lila bil... Vilken jag helst vill ha? Clion såklart!!!


     

Av Marie - 21 september 2012 17:18

Ni vet ju hur mycket jag inte tycker om att steka kött? Idag testade jag därför att göra kotletter i ugnen :-) Hela familjen gillade det så jag tänkte dela med mig av det enkla receptet :-)

Kotletter i ugn

5-6 kotletter
1 burk creme fraiche
2,5-3 dl grädde
1 dl sweet chilisås
Några droppar soja
1 dl mjölk
Salt
Peppar

Lägg kotletterna sida vid sida i en ugnsform. Salta och peppra.
Blanda övriga ingredienser och häll sedan över kotletterna.
In i ugnen på 200 grader i en timme.
Klart!

Vi åt dem med kokt potatis och kokta morötter. Gott!


Av Marie - 16 september 2012 16:26

Oj, oj, oj... gissa om vi är trötta här idag efter gårdagen? Jo, det är vi men jag sitter ändå här med ett ganska fånigt leende på läpparna  


Jag förundras lite över att så många underbara människor kom hit och gjorde det till en så fantastiskt rolig kväll :) Jag fick världens finaste blommor, lotter, vinflaskor, en supersnygg lampa, en jättefin ljuslykta, en mongolisk buffé-kväll och ett vackert armband. Bara fantastiska saker :) 


Idag har jag varit lat och tittat på American Pie och American Pie 2... så sjukt bra filmer :) 


Så tack igen, alla ni som var med. Jag är så glad att ni kom :D Saknar er redan!


Nu blir det fortsatt parkering i soffan - kanske med American Pie 3: The Wedding om vi får bestämma... annars blir det Thomas Tåg... om Anton får bestämma :) 


                 

Av Marie - 10 september 2012 06:37

I lördags var det en massa roliga personer här och gratulerade mig på födelsedagen (som är på fredag).

Jag fixade taco- och kantarellpaj vilket verkar ha gått hem. Det var riktigt gott. Tårtan hämtade jag på Maxi. Jag måste välja mina strider just nu. Orkar inte göra allt :-P

Hur som helst så fick jag pengar, som jag hade önskat, eftersom jag gärna vill åka till Ullared innan jul och kunna handla lite åt mig själv. Men när jag satt där med pengarna kom funderingar på att beställa den akustiska gitarren som jag suktat efter så länge så jag satt framför datorn och stoppade den i varukorgen och funderade och kom fram till att det ju vore roligt att skaffa den. Jag fick ju min 12:a när jag fyllde 20.

Som tur var tryckte jag inte igenom beställningen för några timmar senare satt jag i sängen med gitarren i famnen. Min käre man hade helt otippat köpt den till mig så jag fick den i förskott eftersom han vet att jag är ganska snabb på att beställa saker :-) jag tycker om min gitarr. Den är, som både 12:an och min elgitarr, en Ibanez. Varför Ibanez? Ja, jag vet inte riktigt men om jag inte minns fel hade Tony en röd Ibanez som jag brukade spela på i gamla bandet och så hade Jim en alldeles fantastiskt fin akustisk av samma märke när vi gick estet så det är nog lite nostalgi bakom :-)

Nu ska jag bara ta mig igenom veckans vardagar innan det är dags för nästa fest :-D

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards