Alla inlägg under februari 2011

Av Marie - 28 februari 2011 20:38

Gick över till Sofia för att köra en sista dvd innan hennes hand ska opereras. Men när hon blir bra ska vi köra jättehårt med bollar och hantlar och gummiband och allt vad vi har :)

 

Idag blev det den här. Det var jobbigt!

 

Mitt nya upplägg för mars är cirkeltränings/styrka var tredje dag och aerobics/step/zumba varannan. Får väl se hur det går :)


  



Av Marie - 28 februari 2011 12:54

Är inne i musiknostalgitänket idag igen. Vi (Ia, jag och Jenni var det till och med) skrev seriöst en låt som hette Fucking Bitches till ett par tjejer som vi inte tyckte om. Hahaha! Och vi spelade den på scenen den där enda gången vi spelade. Inte den bästa låten och inte den bästa texten men klart minnesvärd bara för att....

 

Och nu kommer jag till och med ihåg vart vi var när vi skrev den :) Hemma hos oss på Bäckvägen, i verkstaden :) på sommaren tror jag det var. Det hade jag glömt. Vad roligt det är att minnas roliga saker!

 

Fucking bitches - don't fuck with us

Fucking bitches - 'cuz now you see just what we've got

The time is here - it's time to fear

it's time for you to hear

Ooh - fucking bitches

 

PINSAMT USEL TEXT jag vet men vi var inte så gamla och vi var frustrerade och tyckte antagligen att vi var hur coola som helst!

 

Vill ni ha mer av det här? Fler minnen från förr?

 

Ibland är det här tänket det mest inspirerande av alla för låtskrivnings skull. Jag vill bara hem och plocka fram gitarren :) Ska faktiskt sätta upp en i vardagsrummet så att jag kan börja greja lite igen :)

Av Marie - 27 februari 2011 20:40

Foffer lade upp de här fina bilderna på sin facebook idag :) Snacka om nostalgi.

 

Vi tog korten inför en spelning (ja den enda vi hade) på Storforsfestivalen 2000. Allt gick fel och vi var säkert urusla men himla roligt var det. Hoppas att jag kan få se uppträdandet någon gång :) Tror att Ia ska ha det inspelat :)

 

Och det fina bandnamnet? Jag det var OY. Hahahah!

 

Finns så många roliga minnen och framförallt roliga låtar. Ska nog försöka mig på dem igen någon gång i framtiden. En del måste texterna skrivas om lite på medan andra faktiskt håller precis som de var :)

 

Nej shit vad roligt det vore att träffas någon gång och bara sjunga lite och minnas lite tokigheter. Replokalen med utvikningsbrudar på väggarna, de undagömda tidningarna, matlagningen, fikastunderna uppe i lägenheten... oj oj oj!


    




Av Marie - 27 februari 2011 11:25

Hittade en skiva med gamla låtar på som spelades in för typ massor låtar. Flera av dem kom jag knappt ihåg att jag har gjort. Skitdålig kvalitet såklart men massor av roligt. Det är lite lustigt när man tänker på när och hur de blev skrivna - och framför allt på vem man hade i tankarna när man skrev den :)

 

Det är väl därför jag inte har så många låtar. Jag måste ha en mening bakom och en hel låt för att kalla det för en låt... typ! Slasktexter och musiksnuttar har jag massor - men inte lika många hela låtar.

 

Vi har kommit fram till hur vi ska få ordning på musikrummet nu så om ett par veckor borde vi nog ha kunnat få tummen ur. Dan måste fixa det som glappar för att jag ska kunna använda datorn som jag vill och en hel drös med möbler måste ut därifrån. Shit vad skönt det ska bli att få det att fungera. 

 

Nej nu måste jag komma ifrån den här dumma datorn.

 

I eftermiddag kommer Sofia igen. Det blir nog film istället för träning idag. Det är ju söndag :D



Av Marie - 27 februari 2011 10:05

Alltså... vad är det för puckon som röstar nu för tiden egentligen? Hahaha! Jag blev alldeles tokig igår.

 

Och ja jag får tönta mig med det här för det är mitt enda nöje just nu - det här med Melodifestivalen. Så låt mig hålla på två veckor till. Sedan ger jag mig! Tills det är dags för Eurovision :P

 

Tycker själv av Linda Pritchard och hennes Alive är årets i stort sett enda låt som känns som den passar i Eurovision, även om det såklart finns med fler bra grejer, och så röstas den inte ens direkt till final? Hur kommer det sig? Och nästa vecka när den ska upp i Andra Chansen börjar den med att tävla mot min andra favorit The Moniker med Oh My God! Det kommer inte att bli bra hur det än blir. Den som vinner duellen kommer sedan att ställas mot Shirley och hennes vänner (för de måste vinna mot Pernilla Andersson) så det blir skit hur det än blir där med.

 

Och vad har hänt med min Anders Johansson? Bytte han bort hjärnceller samtidigt som sitt efternamn? Min gulliga, gosiga Anders som sjunger If It's All I Ever Do kommer in och ser totalt fel- och överstylad ut och sjunger en gammal låt som jag knappt kommer ihåg idag. Buhu!

 

Tack och lov att Lasse Stefanz åkte ut i alla fall.

 

Linda Bengtzing var väl ingen skräll direkt. Men varför Nicke Borg till final? Då var ju till och med Love Generation bättre. Lite omväxling i Eurovision, fine, men låten och artisten ska ju ta sig till final åtminstone.

 

Återkommer senare i veckan med lite mer info om Andra Chansen!


Av Marie - 26 februari 2011 18:54

Ja på min "vilodag" så har jag bland annat:

 

- testat nya hårddisken

- bloggat fem gånger (det här är den 6:e)

- städat nedervåningen

- rensat kontorsgarderoben

- haft Sofia här en snabbis

- letat efter en massa saker på internet

- betalat räkningar och fört över pengar

 

Och vi har också:

- skruvat fast dvd- och tv-spelhyllan i väggen

- satt i glaset i tv-bänken

- fixat ljus ovanpå vitrinskåpet

 

Var tog den vilan vägen?

 

Snart är det iallafall Melodifestivalen. Då har jag roligt!!!

 

Och imorgon? Ja då ska jag nog vila igen :P


Av Marie - 26 februari 2011 13:05

Hjälp min kompis att få ett nytt kök genom att rösta det nuvarande som Sveriges fulaste :) Gå in och rösta:

 

http://www.foto.viivilla.se/rosta.php?bild=13521

 

  

 

Beskrivning: Trångt och dåligt med skåp. Det saknas luckor på det som kallas för skåp. Kakelplattorna ramlar av en efter en. Eluttaget är dumt placerat så en stor sladd måste hänga ivägen för att fläkten ska fungera.





Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards