Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Marie - 12 februari 2011 18:56

Som sagt... mina nya träningsbyxor var så trevliga att jag beställde ett par till idag. Hihi! Kunde inte låta bli. Samma sort men svart/korall. Sedan råkade jag beställa ett träningslinne och en tröja också.

 

    

 

Har insett att det i mångt och mycket är samma kläder hos www.halens.se och www.bubbleroom.se men jag hade 100kr i rabatt hos den sistnämnda butiken så de får mina pengar ingen.

 

Det gör sådan skillnad att ha trevliga kläder när man tränar :) sådana som man tycker sitter skönt, som inte flyttar för mycket på sig när man tränar, som inte spänner eller drar på fel ställen och sådana som man tycker är fina.

Av Marie - 12 februari 2011 14:44

Jag måste skriva lite om det - jag kan inte låta bli. Det är ju tradition.

 

Kvällens tävlande är:

 

     

 

Brolle - 7 Days and 7 Night

Brolle är ju Brolle. Om låten är tillräckligt bra så går han vidare. Han kan sjunga och han tilltalar många generationer (framförallt tjejer kanske) så det borde gå vägen.

 

Loreen - My Heart Is Refusing Me

Loreen var med i Idol 2004 så henne känner jag igen... hon kan sjunga och har en egen stil och med rätt funk-låt så kan det gå bra. Men Eurovision-material? Vet inte det jag.

 

Babsan - Ge Mig En Spanjor

Underhållning - Ja. Men musik? Njae...

 

Elisabeth Andreasson - Vaken i En Dröm

Tant som sjunger på svenska... antingen kletlåt eller tuggummischlager - antagligen det förstnämnda. Bort bort bort!

 

Sanna Nielsen - I'm In Love

Tjej som sjunger på engelska... antingen kletlåt eller tuggummischlager. Jag gillar Sanna bättre på engelska än på svenska så det är ju bra i alla fall.

 

The Moniker - Oh My God!

Daniel är också gammal Idol-deltagare, från 2007. Inget som jag tror på i förhand! Han gjorde en del bra i Idol så det blir ändå intressant att se åt vilket håll han har rört sig.

 

Anniela - Elektrisk

Jag tror att jag kommer att bli irriterad av det här. Tror inte att det finns en chans att jag kommer att gilla någon som heter Anniela och sjunger en låt som heter Elektrisk. Tyvärr!

 

Christian Walz - Suicide

Hm... jag börjar tro att han kanske ska nöja sig med sin Wonderchild och fortsätta att skriva låtar till andra istället. Men det kan lika gärna bli skitbra. Intressant! Irriterar mig lite på honom när han sjunger i vanliga fall. Och hur ser han ut nu?

 

   

---------------------------

Så här i förväg är det som gjort för Brolle och Sanna, men som vanligt kan jag ha fel.

 

Tycker det är lite trist att det bara är soloartister. Var är blandningen i det?


Av Marie - 12 februari 2011 07:30

Anton och jag var ju som sagt hos min mormor och morfar igår :) Min uppgift var att få igång internet och lite sådant på deras nya laptop (Ja, jag har världens coolaste mormor och morfar...). Internet fick jag väl igång till slut efter att morfar fått åka till Karlskoga och köpa en nätverkskabel till, bankens säkerhetsprogram och sådant fixade jag också men på mailen gick jag bet. Jag förstår inte hur det gick till men jag hittade inte menyraden i Windows Live Mail. Den var borta. Skitarg var jag till slut. Ska försöka räkna ut hur man gör i helgen om jag hinner.

 

  

 

    

 

Anton var nöjd med dagen i alla fall även om han bara sov en timme. När vi kom hem var han lite gnällig ett tag men efter vällingen vid halv nio så somnade han och sover fortfarande. Vilken tur vi har haft med nätterna ändå. Även om han somnar sent så sover han utan avbrott (peppar, peppar).

 

Och nu Dan fixar en återvinningsplats i källare och jag ska snart träna i mina nya träningsbyxor - Zumba tror jag, eller Ea Sports Active. Helgen börjar bra!


Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards