Alla inlägg under november 2010

Av Marie - 30 november 2010 11:52

Ja ni vet ju att jag är lite bräcklig just nu och det är bara att himla med ögonen åt den onda spiralen...

 

Lätt ångest - extraslag - mer ångest - fler extraslag - ångest - ingen ork - prestationsångest - dålig kost - stannad/ond mage - mer ångest - värk i kroppen eftersom det är så kallt på jobbet - inget vatten eftersom det blir för kallt när det är så kallt - ännu sämre mage - mer ångest - ingen träning - ångest - och så kan jag fortsätta ett tag till.

 

Det är nog inte så illa som det låter eftersom jag faktiskt försöker att komma på lösningar som kan göra det lättare. Har funderingar på att testa att sluta med minipillren - Cerazette - för jag inbillar mig att det blivit lite värre sen jag började med dem och har dessutom läst mig till att en del tycker att deras oro och ångest har förvärrats av dem. Värt att prova? Hormoner kan göra konstiga saker med kroppen.

 

Det är tur att livet hemma är så bra just nu och att Anton och Dan finns där för att förgylla det för det är i de stunderna - när hela familjen är samlad och glad - som jag lyckas hämta lite av den kraft som behövs för att jag ska orka med just nu.

 

Det kommer mer information om Antons nya färdigheter senare :)

Av Marie - 30 november 2010 11:49

Trots allt som är nu så var kryssningen definitivt någonting att minnas så jag tänkte dela med mig av några saker utan inbördes ordning.

 

För det första så går det inte att inte ha roligt när Piff & Puff a.k.a Sofia och Johanna är med. De är så mysiga :) De var igång redan på bussen ner. De tappade bort varandra på båten mer än en gång så för dem gick mestadelen av tiden åt att leta efter varandra.

 

  

Här smakar Rang på någonting som hon inte tyckte var så gott... men jag kommer inte ihåg vad det var. Gör ni andra det?

 

Jag är otroligt glad att jag inte drack hela den sista drinken och tackade nej till den sista shoten för då kanske jag hade blivit lika dålig som Bröllan som vi inte såg förrän runt tre-fyra på eftermiddagen dagen efter när hon gick upp för att äta frukost.

 

Vi tog extremt dåligt med kort. Med lite tur kan vi skramla ihop åtminstone några kort från kvällen. Får väl se om de andra har några jag kan få.

 

Julbordet var ingen höjdare. Vi skulle sitta blandade så det var svårt att få tag på platser och av de åtta som skulle sitta ihop blev vi fem vid samma bord - jag, Sahra, Stefan, Johanna och Rang. Johanna och Rang sprang mest omkring och hämtade vinglas och åt lax med händerna som de gärna ville bjuda alla på. Jag vet inte om Johanna märkte det men en av hennes vindrinkar (hälften vin, hälften sprite) innehöll några fina små laxbitar. Hahaha! Själva maten var inte så rolig egentligen den heller. Jag åt lite lax och potatis och köttbullar och drack ett glas vin. Laxen var godast. Sahra satt bredvid en kille från Västerås som Rang felaktigt kallade för Glenn hela tiden fastän att han hette Kent (tror jag). Och det var roligt... väldigt roligt! 

 

Bröllan och jag drack världens godaste drink. Den hette All In och smakade vattenmelon. Vi hade tänkt att ta reda på hur den görs men vi kom aldrig så långt. Det var dessutom en sån där självlysande pinne i drinken. Jag tror att Bröllan fick ihop sju stycken - fyra från sina egna drinkar och tre som hon "hittade".

 

Sahra kom inte i säng förrän tidigt på morgonen (jag gick till hytten ca en timme före henne... orkade inte hur länge som helst). Hon blev ledd till hytten av en snäll person som till och med bar hennes stövlar eftersom hon hade ont i fötterna. Ha ha ha! Hon klättrade upp och la sig på överslafen. När hon sen skulle ner för att gå på toa ramlade hon från stegen. Som tur var skrattade hon bara. Blåmärkena såg vi inte förrän dagen efter. Oj oj oj!

 

Rang fick också blåmärken - hon ramlade både på dansgolvet och toaletten har jag hört :)

 

Dagen efter var lite rolig den med. Mest hade jag roligt åt hur bra Sahra inte mådde.

 

  

 

Vi missade såklart frukostbuffén men båtpengarna gällde på alla restauranger så vi åt cheeseburgare med pommes frites istället när vi väl kom upp - jag, Sahra, Stefan och Nicke.

 

Min shopping bestod av en julklapp till morfar, en liten flaska Salmiakki, en ostbågspåse, två chipsrör, en godispåse till Dan, en tupla och toblerone Dark. Inte så farligt va?

 

Och just ja - jag köpte en massa godis till Therese. Aldrig mer :P Jag svor som en tok när jag gick av båten och var tvungen att dra på den tunga påsen. Egentligen skulle den ha fått plats i Brölls väska men jag träffade dem inte i tid på båten så det blev inte så. Hahaha! Hoppas att godiset var gott iallafall.

 

Men åh vad jag saknade mina pojkar som var kvar hemma. Jag fick mms med jämna mellanrum så att jag skulle veta hur det var med dem :) Och det var så skönt att komma hemma och få vara hemma en stund. Kramade Anton ordentligt när jag kom hem :)

Av Marie - 28 november 2010 18:35

Usch usch usch vilken jobbig dag det här har varit. Det är tungt... riktigt tungt.

 

Har en hel del saker som jag måste försöka få lite hjälp med för att saker och ting ska bli bättre. Dumma dumma extraslag. Det är så dumt det där. En sak gör så att jag stressar så att det blir värre och då blir jag mer stressad och då sitter man där i en ond spiral som är svår att ta sig ur. Ibland måste man inse att man behöver hjälp - vad det än handlar om. Efter insikten måste man dessutom be om hjälpen - och sedan ta emot den.

 

Jag har mest myst med Anton och långsamt städat sovrummet för att få bort lite av röran. Det är tur att han finns min lilla :)

 

  

 

Det kommer att bli hårt att jobba imorgon men jag har förstående jobbkompisar.

 

Tröstätning är det som gäller ikväll. Tror att jag ska beställa årets fjärde pizza (är väl inte så hemskt ändå? en var fjärde månad i snitt) bara för att.

 

Och så en uppmaning... Krama ordentligt på era nära och kära!

Av Marie - 28 november 2010 09:50

94 år blev mormorsmor - Antons mormorsmormor.

 

Ledsamt men skönt att hon slipper må dåligt mer. Hon blir saknad!

 

Det var hon som lärde mig att virka från början.

Av Marie - 26 november 2010 05:50

13.00 idag går bussen mot Stockholm och Åbo så jag återkommer inte förrän på söndag. Förhoppningsvis har jag lite roligt att berätta då. Det kan nog inte bli annat än roligt med Sahra, Sofia, Sofia, Johanna, Jessica, Nicke och en del andra :)

Av Marie - 25 november 2010 11:56

Imorgon åker jag på jobbkryssning på Galaxy :) Det ska bli riktigt intressant. Vi undrar vilka som kommer att göra vad. Vem dansar på borden? Vem hånglar med vem i hytterna?

 

  

 

Det kommer att bli en hel del kort tagna så det är bäst att hålla sig någorlunda nykter och utom synhåll från kamerorna.

 

Jag har inte ens börjat fundera på att packa så ikväll blir det svårt. Vad ska jag ta med mig? Vad ska jag ha på mig? Ingenting av det jag har i garderoben känns ju roligt. Men det blir nog en av klänningarna skulle jag tro.

 

På julbordet ska jag fokusera på sånt som jag tycker om men sällan äter hemma - som varmrökt lax. Frestelse och prinskorv vill jag inte ha alls. Kanske blir något från efterrättsfaten också. Vi ska äta 22.00 i vanliga fall brukar jag nästan sova vid den tiden. Gissa om jag, och säkert några med mig, kommer att vara övertrött/a.

 

Egentligen skulle Dan ha följt med han också men nu blir det så att han stannar hemma med Anton :) Dan blir ändå sjösjuk och han gillar inte så mycket på julbordet. Jag kommer att sakna ihjäl mig efter dem men det ska bli roligt ändå. Det är inte ofta man får chansen att umgås på det sättet med sina kära på jobbet. Synd bara att inte alla är med.

Av Marie - 25 november 2010 07:08

... någon försöker att slå ner mig i marken med en gummihammare.

 

Men så länge det "vanliga" livet fungerar så hoppas jag att det går över. Det är bara tungt just nu. Det finns problem som jag inte vet hur jag ska lösa och sådant är jobbigt. Både fysiska och psykiska och materiella problem.

 

  

 

Jag skulle vilja ha:

 

- några miljoner

- semester

- obegränsad tillgång till bra personer att prata med

- en svart sopsäck att gömma mig i

- en spade så att jag kan gräva en grop och gå i ide tills våren kommer

- en personlig kock

- en städerska

- en snickare

- en lila iPod

 

Av Marie - 23 november 2010 06:51

Klockan stod på 04.30 idag för att jag skulle hinna med bussen 04.45 Det var som att vara femton igen när man stod där och väntade på att bussen skulle komma i kylan och mörkret. Usch vad jag inte saknar den biten alls. Det blåste is - rätt igenom kläderna. Brrr... När jag var framme på jobbet däremot var jag alldeles för varm istället. När kommer det smarta kläder som vi vanliga kan köpa? Sådana som reglerar så att man alltid har rätt temperatur.

 

Skulle gärna vilja gå i idé ett tag och hoppas att allt skulle ha löst sig när jag vaknar upp igen men sån tur har man inte. Varför ska vi ha sådan otur? Tattarfolk är det vi har haft att göra med förut. Tur att vi lyckats få kontakt med en något mer seriös hjälpare nu iallafall.- Förhoppningsvis kan han fortsätta hjälpa oss så att vi blir av med problemet som vi trodde skulle försvinna förra veckan. Usch!!!

 

I övrigt blir det lunchdate med Dan idag och nya Harry Potter på bio ikväll med Therese & co. Ska bli roligt att se den men är det inte typiskt att det är idag när jag gått upp så tidigt och är helt slut och lite smådeppig?

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards