Alla inlägg under oktober 2013

Av Marie - 29 oktober 2013 12:50

Idag var jag till doktorn med min dumma, dumma fot och konstaterade hälsporre. Visste det väl egentligen redan men ville gärna ha det officiellt eller hur man nu ska säga. Ordinationen är inlägg och bra skor! 


Jag vill ha de här:


Frågan är hur jag ska kunna finansiera dem just nu... blä!

Av Marie - 26 oktober 2013 19:12

Att byta blöja eller kläder på Emelie just nu är ingen lätt uppgift. Hon snurrar och vänder och vrider på sig hela tiden. Ibland är det knappt att det går även om man är två. 

Väntar på att hon ska börja krypa mer än två steg och börja sitta självmant men hon tar sig fram på sitt eget lilla vis. Tänk vad mycket man får vara med om när man har barn :-) 





Av Marie - 25 oktober 2013 23:00

Ibland är att vara småbarnsförälder att inte få sova ordentligt långa perioder i sträck.

Ibland är att vara småbarnsförälder att mata två skrikiga barn med olika saker samtidigt som man försöker få i sig någonting själv, med blandade resultat.

Ibland är att vara småbarnsförälder att gamla omkring i en dimma där varken dag, eller natt eller rättvända kläder existerar.

Ibland är att vara småbarnsförälder ren prestationsångest med tankar om att man måste vara den minst strukturerade människan i världen som inte lyckas hålla ordning på varken hus eller hem eller sig själv.

Ibland är att vara småbarnsförälder att aldrig ha rena kläder på varken sig själv eller barnen.

Ibland är att vara småbarnsförälder att vara indräkt av små kräkhögar, mjölkfläckar o matrester från huvud till tå utan att märka det - och om man gör det är det ändå inget man gör någonting åt.

Ibland är att vara småbarnsförälder att vara avundsjuk på alla andra småbarnsföräldrar som gör allt så mycket bättre.

Ibland är att vara småbarnsförälder att bara vara småbarnsförälder.w


Ibland skulle även en småbarnsförälder behöva lite ostörd sömn, en lugn minut, en ostressad dusch, ett mål mat utan skrikande barn, en stund utanför småbarnsvärlden, lite intellektuell stimulans... Men... Man är ju bara småbarnsförälder,

Av Marie - 10 oktober 2013 11:36

I tisdags träffades jag och 19 andra mammor från facebookgruppen Aprilbebis 2013 i Örebro. 


Otroligt roligt med massor av god mat, lek, fika och prat! 


Vi fick till och med in en artikel om träffen i Nerikes allehanda :) Det är väl ändå lite roligt. 


Mer finns att läsa på mammabloggen http://aprilmammor.viddewebb.se

 

       

 

 

Av Marie - 5 oktober 2013 13:48

Igår blev mini hela 6 månader så dagen till ära fixade jag ihop en tårta! Inspirationen är hämtad från flera olika platser och personer :)


       


Tårtbotten är en "lika-delar"-botten som är det absolut mest perfekta bottenreceptet jag någonsin har provat. Här är receptet som jag har använt. Jag gjorde en med choklad.


Jag har också lärt mig att man kan frysa sin botten innan man delar för att den ska bli lätt att dela så nu kan jag till och med dela bottnar. (Något som Dan tycker är helt fantastiskt eftersom jag inte kan dela vare sig kassler eller bröd vilket han påpekade igår.)


Som fyllning tog jag hallonmousse och vaniljkräm. 


Den är sedan täckt med chokladfrostingen som finns här: bläddra till Kristins fantastiska chokladtårta. Det var den jag tänkte göra helt från början men tiden räckte inte till så jag vågade mig inte på hela :P


Hjärtat och stjärnorna består av marsipan och topparna är såklart grädde. 


Den var faktiskt riktigt god även om jag hade önskat att den fått stå och gotta till sig lite längre!



Av Marie - 1 oktober 2013 04:54

Ni som känner mig vet ju att jag är med i en aprilbebisgrupp på facebook? Jag har en tendens att prata om alla underbara mammor, alla söta bebisar och allt mellan himmel o jord som diskuteras bland oss.

Nu har vi (eller Johanna) skapat en blogg tillsammans där alla får vara med och skriva. Helt klart läsvärt om man är eller ska bli mamma :-)

Nästa vecka ska några av oss träffas i Örebro :-) längtar ihjäl mig. Nästa år är det tänkt att det ska bli en stoooor träff i Stockholm för att fira att våra bebisar blir ett år!

In och läs: http://aprilmammor.viddewebb.se/

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards