Alla inlägg under mars 2011

Av Marie - 31 mars 2011 10:27

Dags för en jobbig dag igen. Tänker alldeles för länge på alldeles för mycket, fastnar och gör ingenting istället. Inte så bra...


Jaja... nu lagar jag mat iallafall. Lasagnette, köttfärssås till Dan och så köttfärssås och bulgur till Anton. Då slipper jag det i några dagar. Själv har jag chili con carne som räcker ända till helgen.


Annars är det som sagt massor som behöver göras. Jag har roat mig för mycket och hamnat efter med allt annat och det är inte såå lätt att göra saker med en så mobil Anton. Ska jag dammsuga så klättrar han mer än gärna på dammsugaren och ska jag sopa eller torka golven så jagar han borsten/moppen :)


Hans nya favoritleksak är ett deciliter mått som han tar med sig när han kryper omkring. Igår kom han på att han kan använda den i kattlådan. Superkul!


Och just det - han kan klättra upp på madrassen som ligger i lekrummet. Det är rätt så roligt för när han sedan kryper ner så kryper han bara rätt ut i luften så att han landar med huvudet först på madrassen nedanför. Tur att vi hann lägga dit den extra vid sidan innan han ramlade av första gången.


Och så blev jag lite rörd igår kväll när jag såg att han kan stoppa "bunke-i-bunke". Alltså den mindre i den större :) Jag var tvungen att dra fram en leksak som han skulle få i present när han fyller år - ett sådant där torn av runda plastsaker som man kan stapla eller stoppa i varandra. Han älskar dem! Men nu ligger de överallt.


Ikväll MÅSTE jag träna. Det har blivit alldeles för lite sådant de senaste veckorna. Har inte riktigt vågat... (jag ni som känner mig förstår att det tar ett tag innan jag kan koppla av och förstå att jag inte kommer att bli skadad om jag rör mig för mycket med saker i mig).


Behöver plugga också... och fortsätta läsa Crescendo som ligger och lockar några meter bort.


Ja, det var dagens svammelinlägg!

Av Marie - 30 mars 2011 19:26

Han har slutligen förstått att han kan plaska så mycket han orkar i vattnet... så nu blir det sjö i badrummet när han badar :)


  



Av Marie - 30 mars 2011 14:49

Lunchen var mysigare än mysigast med Anton, mormor och Malin :) Anton var som vanligt väldigt lätt att ha med. Han charmade herrarna som satt vid bordet bredvid och kastade sin lilla tiger på dem. Hahaha!

     


Sedan gick vi in på Coop en sväng och jag hittade ett par billiga gåskor som jag hoppas ska funka. Är storlek 39 och 40 de vanligaste storlekarna eller? Inte ett enda par i de storlekarna fanns det av de billiga skorna. Underligt!



Datorn och mina böcker blev hämtade på OK/Q8 efter det. Så nu är jag i valet och kvalet. Jag har tusen saker att göra idag och är lockad av både dator, nya Företagsekonomi-boken och har en bebis + ett hus att ta hand om. Shit, shit, shit! Hur ska detta sluta?

Av Marie - 30 mars 2011 09:46

Igår (självklart när jag inte var hemma) gjorde Anton sin premiär i att ställa sig upp på egen hand i spjälsängen. Som tur var visade han mig sina nya färdigheter imorse.


  

Av Marie - 30 mars 2011 09:37

Ibland är det så att vissa kombinationer av människor alltid lyckas med omöjliga saker. Igår handlade om att vara väääldigt blonda.


När vi stod där nere och väntade på bussen så väntade vi på en buss som det stod charterbuss på eftersom det är det som brukar stå när man åker till Ullared. Så när det kom en buss som det stod Viking Line på ägnade vi den inte en tanke. Tydligen så var busschauffören ur bussen och frågade om det var någon som skulle till Ullared varpå en av oss (inga namn nämnda, men det var inte jag och inte min mamma för vi hörde inte att han pratade alls) sa ja. Sedan stod hon kvar och busschauffören gick iväg och startade bussen.


Vi stod kvar och undrade om vår buss var försenad eller nåt. Sedan ringde min telefon och jag missade samtalet men ringde upp och då frågade en farbror var vi var och om vi skulle med till Ullared och jag sa såklart ja men att vi inte sett någon sådan buss. Efter lite snurrande kom vi fram till att det var den bussen som vi skulle åka med så chauffören som hade åkt en bit vände och plockade upp oss. Gissa om tanterna i bussen var tjuriga. Jag hörde hur de pratade om oss och hur dumma vi var. Hahaha! Nu fick de en kvart mindre på sig att fika och shoppa. Stackars bittra tanter.


Men, men... hur som helst var det som vanligt en trevlig resa som gav mersmak. Det blev inte riktigt så dyrt som jag trodde att det skulle bli men Anton fick en hel del kläder, lite i nuvarande storleken och en uppsättning som han ska få när han fyller 1 år. Sedan köpte jag lite leksaker och smågrejer och några födelsedagspresenter. Det enda jag köpte helt till mig var en mini-datormus med utdragbar sladd till min dator som jag för övrigt ska hämta i eftermiddag :)


Middagen intogs av mig och mitt ena sällskap på Thai-restaurangen i Handelshuset. Inte riktigt lika gott som förra gången men helt okej ändå!


     


Nästa tur blir till hösten - efter Storforsmarken :) Då blir det julklappsshopping :)



Av Marie - 30 mars 2011 08:16

Ja det är klart att jag hittar en till bok som är en del av en serie. Den här gången var det av en ren slump eftersom jag såg boken på hyllan på biblioteket när jag lånade en annan bok sist jag var där och bara plockade med den. Inte förrän jag läste ur den igår insåg jag hur det låg till. Typiskt!


 


Boken heter Ögat över månskäran och är skriven av Libba Bray. Texten är saxad från www.boksidan.net


"Gemma är inte som andra flickor. Flickor med förfinade manér - som talar först när de blir talade till och som vet sin plats. Nej, sextonåriga Gemma passar inte riktigt in i ett viktoriansk England med normer som lär unga kvinnor att avstå från att leva ett självständigt liv. Men efter hennes mors tragiska och dramatiska död i Indien, hamnar Gemma så småningom på Spence - ett internat för fina och belevade flickor ...

Ögat över månskäran är en palett av prasslande kjolar, åtsittande korsetter och stränga konventioner i den viktorianska eran. Här finns mystiska skuggor i mörkret, dolda nattliga möten, magiska systraskap, men också hemliga brödraskap från fjärran länder - och skrämmande övernaturliga krafter som obönhörligt styr Gemmas öde."

 

Boken är helt okej och stundvis spännande men den har inte så mycket romans i sig - även om det finns inslag av det - så jag blir inte sjuk av längtan efter andra och tredje boken (Upprorsänglar och Längtans Rike) även om jag antagligen kommer att sätta dem på listan över böcker som jag vill läsa.

Av Marie - 28 mars 2011 20:00

Kunde inte låta bli... de kommer att skickas till mig inom kort. Men vad tusan! Varför kan jag inte upptäcka sådana här serier efter att de kommit ut i sin helhet som jag gjorde med Twilight? Tredje boken till hösten och fjärde nästa vår. Aaaah! Om jag har tur kanske inte andra boken är lika bra som den första så att det blir lättare att inte få panik över att den inte kommer än.






Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards