Alla inlägg under mars 2011

Av Marie - 8 mars 2011 06:08

Wasted Business på Red Brick på lördag. Gå och lyssna!

 

Jag kommer inte dit den här gången heller men jag lovar att jag ska på dem någon gång i vår/sommar om de har någon spelning som passar då.


Av Marie - 7 mars 2011 11:45

Kort och gott:

 

- 2x30min cirkelträning + 3x45 min zumba/aerobics/dansaerobics

- besök på Öppna + BVC

- besöka Mårten på Folkets Hus

- gå till biblioteket

- läsa vidare: Alla Själars Natt

- spela lite gitarr/keyboard och skriva på nya låten

- eventuellt besök hos farmor och farfar med syster

- film med Bröll

- Vampire Diaries S02E16

- Äta ute med jobbet på The Pub

- Melodifestivalen 2011, Finalen

 

Förutom det andra vanliga då... som att leka med bebis, mata bebis, busa med bebus, bada bebis, krama bebis, städa, laga mat, tvätta... Ja ni vet :)

  

Ser ut att kunna bli en alldeles lagom vecka. Blir bra det!

 

  

 


Av Marie - 7 mars 2011 11:37

Och som vanligt kan ni som inte gillar min nördhet under de här veckorna helt enkelt låta bli att läsa och låta mig ha mitt lilla roliga :P

 

PUCKON! PUCKON! PUCKON! Den som kom på upplägget med andra chansen borde få ännu mer stryk efter lördagens fiasko.

 

Och alla som röstade på Sara Varga. Vad tänkte ni med? Uppenbarligen inte det stora huvudet iallafall. Hör ni dåligt? Förstår ni dåligt? Jo visst ser jag att hon är ganska vacker I STILLBILD men fasen. Ser ni inte hur hon ser ut när hon sjunger?

 

Jaja... det är bara en tävling - och dessutom i musik som är en väldigt subjektiv upplevelse. Men jag tycker ju att man inte borde rösta vidare ofrivillig FALSKSÅNG!!! Men de senaste veckorna är det tydligen sådant som gått hem!

 

Hoppas nu att The Moniker (så att någon med någon slags karaktär) vinner hela skiten på lördag men sådan tur har vi väl inte.

 

   

 

Vi ska väl skicka ännu en schlagertant som egentligen redan har gjort sitt och hamna ännu sämre till i Eurovision. Vem av dem väljer ni? Tråkmånsar hela högen. Linda Bengtzing kanske? Sanna Nielsen? Gör det ni! Det ger mig och många andra någonting att tjura över iallafall :) Men ni har koll på hur det har gått för tanterna de senaste åren va?

 

Jaja! Titta på lördag kommer jag att göra ändå! Tänk om jag blir så knäpp så att jag till och med röstar? Allt för att hindra falsksångarna från att gå vidare :P

 

SÅ RÖSTA INTE PÅ SARA VARGA ELLER NICKE BORG!

 

Eftersom jag gissade så katastrofalt dåligt om lördagens deltävling så blir det svårt att gissa på finalen på lördag. Men det kommer jag nog att göra ändå. :)

Förra året hade jag 6,5 rätt av 10. Det blir svårslaget!

Av Marie - 6 mars 2011 12:45

... när det kommer till att baka piroger. Men goda var de!

 

www.recepten.se är det som gäller som vanligt! Jag gjorde ett halv recept, lät bakmaskinen knåda degen och hade köttfärs i dem :)


  


Anton är delvis på bra humör idag och krokusen jag fick av mormor häromdagen är sååå fin. Våren borde vara på väg nu väl?

 

  

  


Av Marie - 6 mars 2011 10:12

Jag har glömt hur man varvar ner... det är lite jobbigt.

 

Hittils idag har jag bland annat:

- tvättat en tvätt

- dammsugit hela huset (nästan)

- torkat golv på nedervåningen

- börjat med Antons mat

- börjat med en pirogdeg.

 

Och klockan är snart kvart över tio. Jag undrar hur det här kommer att sluta.

 

Dan och Anton tar en powernap! Vad jobbigt det måste vara att ha hand om bebisen när man sover själv...

Av Marie - 5 mars 2011 18:50

Idag blir Anton 9 månader - jag var tvungen att räkna på fingrarna för att se att det stämde   

 

Han och jag startade dagen med en promenad i det vackra vintervädret.

  

 

Inte så populärt.

  

 

Sedan har jag febrilt försökt få en in bild på honom att ha i inlägget men så fort jag tar fram telefonen kryper han iväg i ilfart och låter en massa.

  

Av Marie - 5 mars 2011 12:57

Har en sådan där lite småjobbig dag idag också tror jag...

 

Tankarna hoppar hit och dit och humöret och känslorna upp och ner och diagonalt.

 

Inte bara roligt kan jag lova.

 

Men det går över. Det gör det ju alltid. Ibland måste man röra till det lite för att få ordentlig ordning. Städar man en garderob måste man ju ta ut allt för att kunna göra rent och sedan stoppa in allt igen, eller hur?

 

Ibland är det jobbigt - när det känns som man inte kan eller vill någonting och ingenting duger. Ibland är det mindre jobbigt - när man kan glädjas åt det man har och den man är.

 

Upp och ner - ner och upp! Men så är det ju...

 

Har i alla fall varit på en solig förmiddagspromenad med Anton :D och nu ska det städas :)

Av Marie - 5 mars 2011 08:00

Alltså... jag kan inte hjälpa att jag inte kan sluta läsa Katrins blogg. Om man bortser från en del skrikande och gnällande (som det är mindre av nu efter att hon själv fick barn) så säger Katrin Zytomierska en hel del smarta saker. Även om jag kanske inte alltid håller med så vet hon vad hon tänker och tycker om hur kan det vara fel i dagens samhälle?

 

Nej fram för mer tyckande (som har grund... en massa skitprat och tyckande bara för tyckandes skull är lika illa som att inte tycka alls.)!

 

Kissie är ett rikspucko men ett jäkligt smart sådant. Hur tror ni annars man lyckas skriva ihop Sveriges mest lästa blogg? Inte genom att vara snäll och go och tråkig. Tycka vad man vill men lyckas med sin karaktär gör hon. Och som många säger - man får inte ätstörningar enbart på grund av att man följer hennes blogg. Finns tendenserna där så kommer det triggas ändå.



Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards