Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Marie - 23 mars 2011 15:45


Jag tror inte att några ord behövs... eller?

Av Marie - 23 mars 2011 14:25

Idag har jag så många roliga grejer att göra att jag inte vet hur jag ska hinna med någonting.


Först har vi det mindre roliga som måste göras plus att Anton är väldigt gnällig. Den 8:e tanden har precis gått igenom. Mat måste lagas - har 1500g nötförs i kylen och så kanske man skulle plocka lite så att det inte ser ut som ett skrotupplag.


Och allt roligt?


- Jo paketet från Tyskland kom idag. Www.thomann.de är världens bästa musikaffär med helt fantastisk service. GILLA!


- Jag vill fortsätta läsa Fallen Ängel för jag är sååå nyfiken på vad som kommer att- hända.


- Jag vill rensa Antons kläder så att jag kan se på riktigt vad som behöver köpas nästa vecka. Gekås är ju på gång :)


- Jag vill fortsätta skriva. Har flera påbörjade texter som jag inte har hunnit titta på vid något instrument än.


Och nu blir Anton tokledsen igen till synes utan anledning. Stackars liten med sin onda tand. Bäst att plocka upp honom.

Av Marie - 23 mars 2011 10:56

Eftersom jag läser nu igen och verkligen älskar det så lägger jag upp en ny kategori så att ni kan få lite tips och sådant.


Det är väl främst tjejer som det rör just nu eftersom jag är inne i en ungdomsboks-period verkar det som. Dessutom är det mesta jag läser en följd av vampyrvågen som dragit över världen på sistone. Men det är som det är. Jag vill att läsningen ska vara lustfylld och det blir den bara om jag följer det jag vill läsa.


Ni kommer inte att hitta några otäcka, verklighetsbaserade böcker. Ni kommer inte att hitta några kriminalromaner eller faktaböcker. Inte än så länge iallafall. Så jag tycker lite synd om min bror som kommer att sitta framför sin dator och himla med ögonen åt mig. Men jag lovar att få med någon av mina gamla favoriter Stefan - sådana där som vi läste när vi läste på Komvux du vet :D


             

Av Marie - 23 mars 2011 08:29

Boktips!


Jag har bara läst ungefär halva men det här är det roligaste jag har läst sedan Twilight-böckerna och det säger ganska mycket det.


 


Det är lite av samma typ av spänning men nästan bättre. Förstå mig rätt nu. Twilight är inte den bäst skrivna boken men storyn har ett liv i sig. Fallen Ängel är riktigt bra skriven och får fram samma typ av känsla :) Svårt att förklara hur jag menar kanske. Edward är ju alltid Edward men Patch... han är lite farligare... lite mer Damon om man så vill uttrycka det.


De får gärna göra film av boken... med Ian Somerhalder i huvudrollen - även om han såklart egentligen är lite för gammal för rollen...


  




Men det måste vara en i vågen av serier efter Twilight, eller? För den här ska också bestå av typ fyra böcker - precis som så många andra.


Vi får väl se om jag tycker att den är lika bra när jag har läst ut den :) Skit bara att tredje boken inte kommer ut förrän till hösten. All denna väntan... suck!

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards