Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Marie - 9 mars 2011 15:25

Vi är inte riktigt på samma våglängd idag, Anton och jag. Han vill en sak och jag en annan.

 

Jag var så utröttad så vi gick hem från Öppna Förskolan tidigare än tänkt. Bara orkade inte längre. Självklart somnade bråkstaken i vagnen när vi nästan var hemma. Sedan fick han sova i den en stund så att jag åtminstone hann få i mig lite paniklunch.

 

Just nu lagar jag mycket mat på samma gång som vanligt och har stoppat Anton i buren och hoppas att han ska somna av sig själv. Han gnuggade ögonen och gnällde och hängde mig i byxbenet så jag hoppas att han kan komma till ro så att jag hinner fixa. Blir det som jag har tänkt slipper jag laga mat både imorgon och på fredag. Sådant tycker jag om! Att köpa billiga storpack med kött har definitivt sina fördelar :D

 

  

 

Blåmärket kommer från en dust med en skåpdörr om ni undrar.  

Av Marie - 9 mars 2011 07:32

Ja... ni vet ju hur det blev förra gången jag skulle våga mig på att ge Anton babysmörgås. Det slutade med att han fick smulor inlindade i mjukost. Inte riktigt vad det tänkt men har man en mesig mamma så kan det bli så. Stackars Anton!

 

Igår så var Dan hemma när vi testade och då blev det mycket mer på riktigt. En franskbrödskiva, på med mjukost, bort med kanterna och dela i fyra delar. Voilà! En babysmörgås.

 

  

 

Det gick ganska bra men när Anton var på slutet av andra biten fick han lite i halsen men det försvann lika fort igen. Uj vad jobbigt jag tycker att det är men han är mycket duktigare än vad jag tror att han ska vara hela tiden.

 

  

 

Det kan eventuellt bli en tur till Öppna idag om jag får tiden att räcka till. Det var länge sedan nu och det är ju så roligt att träffa de andra mammorna och barnen nu när de utvecklas så otroligt snabbt. Och Anton gillar sångstunden   

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards