Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Marie - 24 mars 2011 08:34

www.ebay.co.uk är en rolig sida.


Idag hittade jag en chipsmojäng som jag minns att mamma hade en för en himla massa år sedan.


 


Man skivar potatis och ställer skivorna i facken på plastgrejen och stoppar in i micron och efter en stund så kommer det ut potatisskivor som man kan låtsas är chips :) men med mycket mindre fett och inte så många tillsatser.


Lite roligt är det allt.


De verkar vara svårt att hitta dem i Sverige men jag har hittat i Hong Kong så nu har jag beställt en. Man kan göra samma typ av skivor genom att skiva potatisen, torka den och lägga den på ett fat och köra i micron men det är inte lika roligt.


Med frakt går den på 42kr så jag tyckte att den var värd det. Återkommer med en recension om några veckor. Hihi! 

Av Marie - 24 mars 2011 07:26

Funderar... jag tror kanske eventuellt att det är dags för mig och mitt älskade PS" att gå skilda vägar. Av många olika anledningar. Det är inte bra att vara för fäst vid en ägodel.  Och så behöver jag en laptop - har ju aldrig haft någon - till skolarbetet och som surfdator så att vi kan ta upp den nyaste stationära och göra musikdator av den :)


Hur som helst. Det handlar alltså om en liten PS2 med matrix-chip (man kan alltså spela brända dvd-skivor och back-up spel samt spel från alla regioner.


Det handlar bland annat om:

2 handkontroller

2 minneskort

2 Singstarmikrofoner + massor av Singstar-spel

Rockband + trummor, gitarr och mikrofon

1 dansmatta + Dancing Stage Supernova 2

Buzz: The Music Quiz, Buzz: The Movie Quiz + buzzers


Ja ni ser... det är en del. Ska fundera på saken och eventuellt lägga upp en lista med spelen här innan jag lägger ut dem på blocket :)

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards