Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Marie - 21 mars 2011 21:44

Av fläckarna på min tröja att döma så var lunchen god idag. Thai blev det. 8 fläckar räknade jag till... mestadels ris, jordnötsås och en och annan champinjonbit. Typiskt!



Men tack för en trevlig lunch Therese.

Av Marie - 21 mars 2011 18:27

 
 
Ja nu har jag läst första delen av Vampire Diaries-serien i bokform. Jag visste ju redan att serien är ganska löst baserad på böckerna men ville ändå läsa dem. Besviken - är jag! De känns pocket - de känns alldeles för ungdom. Kanske är det jag som är för gammal? Men jag gillar inte riktigt
 
Tv-serien är mycket bättre än boken än så länge men jag kommer inte att kunna låta bli att läsa resten. Jag vill ha läst dem. Sedan vill jag titta på första säsongen av Vampire Diaries igen :) Men mest vill ja se fortsättningen av den andra säsongen. Undrar vad de har hittat på!
 
Om jag känner för det när jag har läst mer ska jag göra en liten jämförande studie av de skillnader som jag tycker mest och minst om :) Just for fun!

Av Marie - 21 mars 2011 06:21

Hittade mig på en gammal musikcommunity som jag hade glömt bort :)  så gå in på www.jamma.se och leta reda på EM så finns det till och med en låt där. Let Me Stay från 2006.


Jag tror att musikskapandet är bra för mig. När jag är inne i en skapande period så är det för det mesta musik som cirkulerar inne i huvudet när tankarna vandrar iväg istället för de tragiska, jobbiga ångesttankarna som har ploppat upp på sistone.


Fram för mer musik i mitt liv :)


Min käre man gjorde en halvt-om-halv impulsbeställning igår (det är som impuls eftersom han bara har hunnit tänka på det i ungefär en vecka och inte längre tid :D ) och beställde den där prylen som jag bloggade om för ett tag sedan. Gissa om jag är glad 


  


Nu kommer det att bli mycket lättare att få in mina idéer i datorn :) och kanske lättare att få okej ljud.


  


Fy tusan vad roligt det ska bli.


Nu behöver jag "bara" en bättre mikrofon och eventuellt en till gitarr åt Gibson-hållet. Jag tycker att de är extremt fula men jag inbillar mig att Gibsons lite "fetare" ljud passar mig bättre än Fenders "spretiga". Men jag tar gärna Justin Hawkins gitarr på bilden :) Den är fiiiin den!


    


Så när vi har lärt oss hur den funkar och skaffat fram det som behövs kan ni ju komma och skapa lite med mig? Ni är många potentiella medskrivare därute ju och jag kan behöva lite inspiration :)




Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards