Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Marie - 22 mars 2011 20:09

Anton fick en välbehövlig vårjacka och en pyjamas idag :) Lindex har en del riktigt trevliga barnkläder i roliga färger tycker jag!


  






Av Marie - 22 mars 2011 20:00

... kopparspiralen alltså. Jag har varit i valet och kvalet om preventivmedel hur länge som helst känns det som. Pillren gav mer hormonsvängningar och annat som jag inte vill ha så jag vill testa utan hormoner ett tag och att gå helt utan något är ju inte så roligt. Vill inte riskera att få ännu en liten så nära inpå. Inte riktigt min grej!


Imorse höll jag på att gå under av huvudvärk - spänningshuvudvärk - så när jag kom till barnmorskan visste jag fortfarande inte om jag ville. Men eftersom jag har världens bästa barnmorska så sa hon att vi testar och så fick de väl fixa till det då.


Jag har läst sida upp och sida ner om hur andra har tyckt att insättningen har känts och jag säger bara: TRO INTE PÅ ALLT NI LÄSER! Det är bra att vara medveten om att det är olika för alla såklart. Men... det gör inte speciellt ont som i smärtsamt ont men det är såklart ganska obehagligt och känns lite men inte mer än att det funkar. Jag hade tagit två alvedon innan också. Nu efteråt känns det lite ömt och det är normalt att blöda lite ett tag.


Men det är lite sorgligt... jag hade tänkt spendera kvällen i soffan med att tycka synd om mig själv för att det gör ont men såååå ont gör det inte. Attans!


 



Nu ska jag bara intala mig själv att allt ont i magen inte kommer från spiralen så ska det nog gå bra det här om jag slipper konstiga biverkningar.

Av Marie - 22 mars 2011 12:12

Jag bråkar med mig själv. Ena stunden kryper jag nästan ur skinnet för att jag är så orolig och uppe i varv och nervös och nästa är det lugnt och jag kan se rationellt på saker och ting.


Anledningen? Jo jag ska göra en grej i eftermiddag som jag inte vet om jag törs. Det kan göra ont en stund men sedan kommer det antagligen inte att ge några större bekymmer istället för att komma ihåg saker varje dag och få hormonproblem. Ja ni!


Om några timmar vet jag om jag har vågat eller inte. Blir hämtad av Dan och Anton efter lunch :)


Han är en riktig liten buse nu. Om jag säger "nu kommer mamma" så kryper han iväg och vill bli jagad :)

Av Marie - 22 mars 2011 07:15

Alltså... jag har en låt på gång som varit på väg ut lääääänge. Den om Edward och Bella såklart. Men det tar stopp och jag kommer inte vidare. Skitirriterande är det!


Jag försöker att tvinga fram den men den smyger sig undan så fort jag hittar en ton eller två och då får jag börja om mitt sökande.


Texten till en första vers är iallafall färdig. Men vilket stuk ska det vara på den?


Den börjar när Bella först ser Edward i matsalen i skolan :P

"The day you came - everything inside me changed"


 


Och där fortsätter första versen.

Sedan då? Irriterande! Det vill sig inte.


Ingen som råkar ha någon tanke på lager att dela med sig av? Vad tänker hon? Vad vill hon säga?


Andra versen får vara om andra saker som händer innan hon får reda på att han är vad han är. Vi går efter filmens storyline.


Och jag undrar om jag kan göra en video med låten och filmklipp sedan - sådär som andra fans har gjort och lagt upp på youtube. Det vore ju lite roligt. Ett lite annorlunda projekt för mig också. Men för att det ska gå måste jag ju ha en hel låt först. Aaaaah!

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards