Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Marie - 2 mars 2011 21:38

Avslutar dagen med lite choklad... behövdes!!!

 

  

 

Jag har bara ett och ett halv avsnitt av Vampire Diaries andra säsong kvar nu. Råkade se lite mer än ett helt på orbitreken. Iiih vad det är spännande. Hoppas hinna se resten imorgon kväll om det inte kommer något annat emellan.

 

Imorgon ska jag och Anton ut till mormor och morfar igen :) vi (eller jag) ska hjälpa dem med sitt nya bredband/router. Får väl se om jag får någon ordning på det.

Av Marie - 2 mars 2011 11:50

Syrran påminde mig om en gammal låt häromdagen. Den hette (håll i er nu):

 

Grab, Twist & Pull

 

Jag minns inte verserna men ska försöka hitta texten. Dock kommer jag ihåg hur delar av refrängen gick...

 

Och om ni inte vill bli förfärade av den hemska, hemska, texten så kan ni sluta läsa nu.

  

If you ever lie to me I'll just grab, twist & pull

and if you'll ever be unfaithful I'll just grab, twist & pull

Darling please don't hurt me, 'cuz then I'll grab, twist & pull

 

Vad tänkte vi? Ja, roligt var det ju men... vi var ju inte sååå gamla då heller. För man räknas väl fortfarande som barn när man är typ 17?

  

Nu känner jag mig sådär extremt pinsam igen. Är jag lite väl utlämnande? Ska jag ge mig?

Effektiv är den här gamla låtletningen iallafall. Började faktiskt skriva lite igår. Har inte hunnit titta så mycket på det men allt som kommer ut ur huvudet är ju roligt eftersom det har gått trögt de senaste åren. Extremt trögt.

Vi gjorde en låt som hette WET DREAM också. Den enda som jag, Ia och Tony skrev tillsammans om jag inte minns helt fel. Den har vissa barnförbjudna partier så den ska jag nog inte skriva mer om här men... som låt är den ganska fin. Men texten borde nog göras om lite kanske... Oh my! Nu rodnar jag nästan! Också skriven i mitt blå rum på Bäckvägen.

Av Marie - 2 mars 2011 11:41

Jag har precis tittat på 12:e avsnittet av Vampire Diaries andra säsong. Varför kan jag inte sluta titta? Så bra är det väl inte, eller?

 

Den största anledningen är nog Damon Salvatore.

 

Men problemet är att jag tycker så fruktansvärt, fruktansvärt synd om Damon och tycker att Elena är en riktig idiot. Kan hon inte förbarma sig över honom? Jag blir alldeles tokig.

 

  

 

Varför castade de Ian som Damon när han är sååå mycket snyggare än han som är Stefan? Fattar inte! Eller är det för att sådana som jag ska bli tvungna att titta vidare bara för att vi blir så knäppa?

 

Fyra avsnitt kvar av det som sänts hittills av säsongen. Ett blir det på oribtreken ikväll. Ett kanske hinns med imorgon. Gissa vilken abstinens jag kommer att få när jag tittat ikapp och resten av avsnitten inte har kommit än. PANIK!

 

Vad ska jag titta på sen?

 

Funderar för övrigt på om jag ska läsa böckerna också. Har hört att serien är löst baserad på böckerna så man förstör ingenting av storyn genom att läsa dem. Men det verkar också som att karaktärerna inte riktigt är desamma som i böckerna - men det kanske inte gör något det heller. Har hittat dem på cdon.se i engelsk pocketform. Vi får väl se! På engelska blir det i alla fall i så fall. Har lite svårt med den här typen av böcker på svenska. Som Twilight... jag hade aldrig lyckats komma igenom den på svenska.

Av Marie - 2 mars 2011 08:09

Ja som sagt... den som kom på det nya korkade upplägget borde få smisk. TRE av de låtarna som jag tycker är potentiella finalister tävlar mot varandra. Hur dumt är inte det?

 

Så här ser det ut:


  


Jag tror att första duellen vinns av Love Generation och andra av Loreen. (Ja jag hoppas verkligen att det inte blir en skräll för Sara Varga för då måste jag snart sluta titta på Melodifestivalen och det vill jag ju inte).

 

Vinnaren av dem borde bli Love Generation. Det är en låt som kommer att funka men frågan är ju om artisterna verkligen är redo?

 

Tredje duellen har jag ingen aning om hur den kommer sluta. Det är mina två favoritlåtar i hela tävlingen tror jag - mot varandra. Shit vad arg jag kommer att vara. Jag tror att båda har en chans att ta sig till final i Eurovision på sitt egna vis. 

 

Fjärde duellen vinns av Shirley's Angels.  

 

Så det blir alltså Shirley's Angels mot en av mina favoritlåtar. Jag hoppas att min favoritlåt vinner. Tror inte att det funkar med fler tanter nu. Inte när låten inte är tyngre än den är. För den är allt lite smått mesig även om Shirley såklart sjunger lika bra som vanligt.

 

Så min gissning blir:

 

  

 

Men som sagt... ibland röstar folk konstigt :P så det kan lika gärna bli världens skräll med Sara Varga i första duellen och The Moniker i andra. Vi får väl se.

 

Har jag alldeles för fel är det ju bara att jag raderar det här inlägget senare :P

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards