Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Marie - 19 mars 2011 13:26

Kors i taket. Har precis skrivit en hel låt. Det händer inte ofta... det hjälper visst att få lite inspiration ibland.

 

Texten börjar:

 

"I just watched another dream - fly out the window"

 

Nu orkar jag nog inte göra mer idag.


Av Marie - 19 mars 2011 09:34

Jag är inte "soloartist"-typen och har aldrig varit. I så fall hade jag väl inte spelat i band :) Det jag gillar mest är att sjunga stämmor och förstås att skriva låtar. Och låtskrivandet behöver jag ju inte sluta med även om det bara skrivs för mig själv.

 

Så... nu ska det börjas igen - på riktigt. Dan har fixat så att jag kan börja lyssna på mina gamla grejer nu så det är bara att kolla igenom och minnas och ha lite roligt så fort tiden räcker till. Funderar på att faktiskt försöka få iväg lite låtar framöver också. Jag ska väl inte behöva bli avskräckt av ett sju år gammalt svar från Calle Kindbom, eller? Någon gång kanske någon låt faktiskt kommer att passa :) om inte så mår jag ändå väldigt mycket bättre när jag får skriva.

 

Helt ok låtar. Tyvärr inget som passar oss just nu. Fortsätt att skriva. Lycka till!

hälsningar
Calle Kindbom A&R
Mariann Grammofon AB

Vi kunde ha gjort en riktigt rolig grej framöver men som vanligt blir det inte alltid som jag och andra vill. Attans att folk ska ha en egen vilja som inte vill något :P

 

 

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards