Alla inlägg under juni 2013

Av Marie - 26 juni 2013 16:26

Eftersom jag hade så roligt när jag planerade Antons rum så längtar jag tills jag får planera Emelies :) tyvärr så innebär det nog att jag får vänta ett tag till för som det är nu måste jag vänta tills hennes säng ska flyttas in dit och det kan ju ta ett bra tag det. 


Under tiden drömmer jag mig bort i den rosa världen... ja hon kommer mest sannolikt att få ett väldigt flickigt rum. Det är bäst att jag passar på när hon inte kan välja själv för sedan kanske hon vill gå en helt annan väg. Mitt rum blev ju mörkblått när jag fick bestämma själv en gång i tiden :P Fint det också såklart men det är ju ändå lite roligt att få göra ett blått och ett rosa rum först :)


Inspirerande bilder:


   

tapet från www.rusta.se

lådinsats till Expedit från www.ikea.se 




   


lektält från Kids Concept

 

Lack från www.ikea.se


Burkar från Kids Concept


   

gardiner från www.rusta.se  

Av Marie - 22 juni 2013 20:29

Lunch och paket hos mormor och morfar. Tack för alla presenter. De kommer att bli väl använda :)


Grillning och mys hos svärfamiljen på kvällen. 


En känslosam men ändå skön dag.


         

Av Marie - 19 juni 2013 21:34

Bloggplatsens app har uppdaterats så jag tänkte kolla om det funkar bättre nu så att jag kan blogga mer.

Igår var vi på Parken Zoo i Eskilstuna och Anton fick med sig små dinosaurier hem som han nu har med sig vart han än går. Påminner mig om min käre lillebror som var alldeles tokig i dinosaurier när han var liten :-) nostalgi!

Av Marie - 15 juni 2013 12:08

Igår fick vi äran att vara med och bevittna när Elinore gifte sig med Danny. Det blev en drive-in-vigsel på torget i Karlskoga med efterföljande middag på Strandkanten. Det var precis så mysigt som det ska vara förutom att de kunde ha spolat bandet på scenen som spelade så att vi runt omkring inte alltid kunde höra vad som sades. Å andra sidan var det ganska bra för hade jag hört mer hade jag nog fällt fler tårar än vad jag gjorde :P 


Grattis på er än en gång :) och jag hoppas nu att saker och ting blir som de ska och att det ska lugna ner sig med allt så att vi kan umgås mer framöver! Det fina med riktigt bra vänner är att även om man kanske inte alltid hinner träffas så mycket som man skulle vilja när livet kommer emellan är att när man väl gör det igen är det precis som det alltid har varit   och jag avgudar klänningen!!! 


Emelie sov i vagnen under vigseln, var vaken en stund i början på middagen och somnade sedan igen och sov i babyskyddet resten av kvällen. Att det är så lätt att ha med en liten en. Anton hade ju varit uppe och nere och överallt så han hade det bättre hos farmor och farfar :)


       




Gällande bröllop så är jag otroligt glad att ha fått vara med och uppleva så många fina och olika bröllop bland de närmsta vännerna :) Ett ägde rum i Brevik där Linda och Ronny gifte sig under en blomsterportal (eller vad kallar man det?), Åsa och Daniel vigdes i en vacker kyrka och nu ett drive-in-bröllop på ett torg :) alldeles underbart! Och så har jag ju mitt eget att minnas också - på VIP-avdelning på Arlanda :) Fantastiska stunder som man kommer att minnas och glädjas åt! Önskar oss alla en massa lycka i alla med- och motgångar här i livet   Frågan är nu när det blir bröllop nästa gång... och vilka?

Av Marie - 9 juni 2013 22:17

Det bästa med att Emelie blivit längre är att hon börjar kunna använda storlek 62 som är den storlek då kläderna kommer att börja bli ännu mer flickiga. Och ja jag kommer att tönta mig med en massa rosa och lila så länge det är jag som bestämmer vad hon ska ha på sig :P det är bäst att passa på medan jag kan ju!


Nu kan hon ha den vita bodyn med rosa stjärnor som jag sökte efter med ljus och lykta i flera veckor innan jag vann den i en auktion på tradera :)


 

Av Marie - 7 juni 2013 13:56

Igår hade vi 3-årskalas och namnfika för Emelie samtidigt. Anton var överlycklig både av att få träffa alla sina favoritmänniskor och av alla roliga paket :) Tack så mycket alla! Emelie är också nöjd :)


Passade också på att testa att baka egen tårtbotten och det gick över förväntan. Jag är ju ingen bakerska men nu har jag äntligen ett recept som till och med funkar för mig så nu är jag jättesugen på att baka fler tårtor men man kan ju inte äta tårta varje dag :(


           

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards