Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Marie - 28 mars 2011 20:00

Kunde inte låta bli... de kommer att skickas till mig inom kort. Men vad tusan! Varför kan jag inte upptäcka sådana här serier efter att de kommit ut i sin helhet som jag gjorde med Twilight? Tredje boken till hösten och fjärde nästa vår. Aaaah! Om jag har tur kanske inte andra boken är lika bra som den första så att det blir lättare att inte få panik över att den inte kommer än.






Av Marie - 28 mars 2011 12:54

 

Gekås i Ullared är det som gäller. Vi skulle inte ha åkt riktigt än men var tvungna att flytta på resan pga tråkiga omständigheter. Än så länge är inköpslistan ganska öppen men jag vet ungefär vad jag ska titta efter. Allt kanske inte kommer att inköpas men tittas ska det.


Ullared-bloggen kan man se en del av det som finns i butiken för tillfället.


Titt-lista!

  • Bröllopspresenter eftersom det blir två bröllop till sommaren om allt blir som det ska. Vi får väl se! Hoppas, hoppas!
  • Födelsedagspresenter till min släkt
  • ettårs-present/er till Anton såklart :)
  • fler små, fina saker till hallarna - lampor bland annat
  • vår/sommarkläder till Anton
  • sopsäckar, soppåsar, plastpåsar
  • walkingskor till mig
  • några små påsksaker kanske? Vi har inte så mycket sådant än.

Sedan kommer det antagligen att fyllas på med lite annat också i vagnen om jag gissar rätt. Hahaha!


Den här gången blir det medtagen frukost på bussen istället för det svindyra stället man stannar på.


Och ikväll måste jag förbereda genom att ladda telefonen, fylla på med musik, se till så att jag har ordning på kläderna till imorgon, se till så att allt jag behöver till resan finns med och skriva en liten lista på det jag ska titta på. Telefon och pengar är viktigast :)

Av Marie - 28 mars 2011 06:56

Alltså... har ni sett hur han ser ut? Han är för mig urbilden av en otäck, äcklig, elak farbror. Rent utseendemässigt alltså. Vad är det som gör en sådan karl folklig? Förstår inte alls. Betyder folklig i det här avseendet att man kan se ut hur som helst? Hur ska man kunna ta hand om folket om man inte kan ta hand om sig själv? Han ser ju ut som om han kunde ha varit med i någon av de där nymodiga serierna med annorlunda personer.


 

Ja, just nu är jag ytlig men inte fasen är det så att utseendet inte har någon betydelse i sådana här publika sammanhang? Folk från andra länder som ska hälsa på de styrande i Sverige kommer ju att tro att vi skämtar med dem, eller?


Nej jag ska ge mig. Jag vet inte ett dyft om honom personligen. Han kanske är världens bästa partiledare. Men det är lite trist. Finns det inga stiliga karlar på den röda sidan som kan kliva fram och vara ansiktet utåt? Men hur mycket politik skulle jag bry mig om om Ian Somerhalder skulle stå där? Jag skulle inte höra någonting på grund av suset i mina öron :P Åh Ian! Värsta tonårscrushen har jag på honom ja!!! Kanske får göra en egen låt och youtube-film till honom :) Vore inte det roligt? Nej, nu var det inte honom det skulle handla om.


Och nej, det kommer inte att påverka vad jag röstar på i nästa val. Vår typ av politik ska inte bestämmas på personnivå utan på ideologinivå.

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards