Alla inlägg under mars 2011

Av Marie - 4 mars 2011 17:28

Varför är det så svårt att bara slappna av och vara glad för det man har och inte alltid behöva tänka på allt som inte är riktigt som man vill?

 

Visst hade jag/vi kunnat göra andra val än de vi har gjort och haft det "bättre", men så attans hemskt är det väl inte?

 

Trött blir jag! Skittrött! Varför ens bry sig om saker om allt ändå blir pannkaka i slutändan? Är dumt att slösa energi på saker som inte gör någonting bättre, eller?

 

Nej det är inte så illa som det låter. Det är bara lite utagerande tankar :P

Av Marie - 4 mars 2011 11:14

Anton sjöng med under en av låtarna på Melodifestivalens fjärde deltävling förra veckan :) Jag lyckades hinna filma några sekunder :D



 

Av Marie - 4 mars 2011 11:04

Mer om igår...

 

Anton var inte så glad när jag tvingade på honom nalleoverallen som för övrigt börjar bli lite liten.

 

     

 

 

Sedan lekte han med robothunden.

 

  

 

Och sedan slocknade han :)

 

  

 

 

 

Idag är han så i rörelse att alla kort jag tar blir dåliga. Kanske behöver en lite bättre kamera snart igen?

 

  

Av Marie - 3 mars 2011 18:25

Han är nästan bara glad om han blir buren, får all uppmärksamhet eller får upptäcka och greja med saker som bebisar inte ska greja med (som kablar och dörrar och sådant).


Han somnar inte alls när vi tycker att han ska somna och följer efter oss och drar oss i benen mest hela tiden. Antagligen övergående?


Han var supernöjd hemma hos mormor/mormorsmor och morfar/mormorsfar idag när han fick krypa omkring och blev uppmärksammad mest hela tiden :)


  

Av Marie - 3 mars 2011 13:16

Har nu lyckats få det trådlösa internetet att funka hos mormor och morfar, fått över mailen till nya datorn, fixat AVG Free och nu ska jag försöka få ordning på skrivaren också...

Av Marie - 2 mars 2011 21:38

Avslutar dagen med lite choklad... behövdes!!!

 

  

 

Jag har bara ett och ett halv avsnitt av Vampire Diaries andra säsong kvar nu. Råkade se lite mer än ett helt på orbitreken. Iiih vad det är spännande. Hoppas hinna se resten imorgon kväll om det inte kommer något annat emellan.

 

Imorgon ska jag och Anton ut till mormor och morfar igen :) vi (eller jag) ska hjälpa dem med sitt nya bredband/router. Får väl se om jag får någon ordning på det.

Av Marie - 2 mars 2011 11:50

Syrran påminde mig om en gammal låt häromdagen. Den hette (håll i er nu):

 

Grab, Twist & Pull

 

Jag minns inte verserna men ska försöka hitta texten. Dock kommer jag ihåg hur delar av refrängen gick...

 

Och om ni inte vill bli förfärade av den hemska, hemska, texten så kan ni sluta läsa nu.

  

If you ever lie to me I'll just grab, twist & pull

and if you'll ever be unfaithful I'll just grab, twist & pull

Darling please don't hurt me, 'cuz then I'll grab, twist & pull

 

Vad tänkte vi? Ja, roligt var det ju men... vi var ju inte sååå gamla då heller. För man räknas väl fortfarande som barn när man är typ 17?

  

Nu känner jag mig sådär extremt pinsam igen. Är jag lite väl utlämnande? Ska jag ge mig?

Effektiv är den här gamla låtletningen iallafall. Började faktiskt skriva lite igår. Har inte hunnit titta så mycket på det men allt som kommer ut ur huvudet är ju roligt eftersom det har gått trögt de senaste åren. Extremt trögt.

Vi gjorde en låt som hette WET DREAM också. Den enda som jag, Ia och Tony skrev tillsammans om jag inte minns helt fel. Den har vissa barnförbjudna partier så den ska jag nog inte skriva mer om här men... som låt är den ganska fin. Men texten borde nog göras om lite kanske... Oh my! Nu rodnar jag nästan! Också skriven i mitt blå rum på Bäckvägen.

Av Marie - 2 mars 2011 11:41

Jag har precis tittat på 12:e avsnittet av Vampire Diaries andra säsong. Varför kan jag inte sluta titta? Så bra är det väl inte, eller?

 

Den största anledningen är nog Damon Salvatore.

 

Men problemet är att jag tycker så fruktansvärt, fruktansvärt synd om Damon och tycker att Elena är en riktig idiot. Kan hon inte förbarma sig över honom? Jag blir alldeles tokig.

 

  

 

Varför castade de Ian som Damon när han är sååå mycket snyggare än han som är Stefan? Fattar inte! Eller är det för att sådana som jag ska bli tvungna att titta vidare bara för att vi blir så knäppa?

 

Fyra avsnitt kvar av det som sänts hittills av säsongen. Ett blir det på oribtreken ikväll. Ett kanske hinns med imorgon. Gissa vilken abstinens jag kommer att få när jag tittat ikapp och resten av avsnitten inte har kommit än. PANIK!

 

Vad ska jag titta på sen?

 

Funderar för övrigt på om jag ska läsa böckerna också. Har hört att serien är löst baserad på böckerna så man förstör ingenting av storyn genom att läsa dem. Men det verkar också som att karaktärerna inte riktigt är desamma som i böckerna - men det kanske inte gör något det heller. Har hittat dem på cdon.se i engelsk pocketform. Vi får väl se! På engelska blir det i alla fall i så fall. Har lite svårt med den här typen av böcker på svenska. Som Twilight... jag hade aldrig lyckats komma igenom den på svenska.

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards