Alla inlägg under mars 2011

Av Marie - 18 mars 2011 23:43

Först måste vi ju säga Grattis till Jonas Olsson som nu har nått den aktningsvärda åldern 20 år. Han kunde inte ens prata ordentligt när jag började hänga hos familjen och nu är han hur lång som helst och kör lastbil. Läskigt! Hahaha!

 

Det är så obeskrivligt skönt att umgås med folk där man verkligen inte behöver göra sig till eller anstränga sig för att vara på ett visst sätt eller ens tänka på sådana saker.

 

Så är det att umgås med Olssons (och några Nilssons). Det är sååå befriande. Och skönt att bara få vara. Är väldigt tacksam just nu!

 

Dessutom så har de varit med under hela mitt musikliv :)

 

Jag har fått massor med inspiration idag.

 

Och hur underbart är det inte att vara lite nostalgisk och köra gamla, goda låtar som skrevs för massor av år sedan :) Underbart! En av de roligaste sakerna jag vet är att sjunga stämmor och då speciellt med Linda eftersom vi är så samsjungna.

 

Det blev som vanligt alldeles för dåligt med bilder men... Vi tar en låt med 20-åringen och lillasyster Sofia istället. Här kör de Justin Bieber's Somebody To Love

 

Av Marie - 18 mars 2011 13:16

Är lite smådepp... det är så många omkring som mår dåligt så att det känns som det är det som är det normala livet och hur roligt känns det? Inte alls!

 

Svårt att hitta motivation till någonting när det ändå bara slutar i kaos ändå, eller? Kanske hade varit lättare om man inte varit människa?

 

Jag skulle nog vilja bo på en självförsörjande ö där det är varmt och fint och inte finns några getingar. Där odlar man sin egen mat och hjälps åt att ta hand om varandra genom tjänster och gentjänster. Där bor Ian Somerhalder! Varje kväll sitter man runt en lägereld och antingen sjunger eller pratar eller bara vilar och slappnar av - eller tittar på någon bra film. På morgonen får man sova tills man vaknar i vita, svala, rena lakan. Någon som vill följa med?

Av Marie - 17 mars 2011 13:59

Antons nya grej är att stå på knä och studsa. Inte helt smart om man inte riktigt har koll på balansen. Men tydligen väldigt roligt :D

 

  

Av Marie - 17 mars 2011 10:14

Jag tror inte att det finns mycket som är mysigare än att plocka upp en varm, nyvaken och glad bebis :)

Det kanske vore stunderna när hela familjen myser tillsammans när alla är på bra humör men hur ofta händer det? Hahaha! Oftare än man kan tro som tur är.

 

  

Av Marie - 17 mars 2011 10:10

Igår var vi ute i solen hela två gånger. Ena gången träffade vi på min mamma och två av valparna :) Vilket underbart väder det var igår! Det kändes verkligen som om våren är på väg.


    


Av Marie - 17 mars 2011 10:03

Den här prylen verkar kunna vara precis vad vi behöver här hemma för att det ska gå att spela in sång, gitarr och bas så smidigt som möjligt.

 

   

Line 6 POD Studio KB37

Av Marie - 16 mars 2011 06:53

Det verkar som att The Darkness - bestående av Justin Hawkins, Dan Hawkins, Ed Graham och Frankie Poullain ska återförenas och spela in en ny skiva.

 

Jag blir både glad och lite orolig över nyheten. De redan släppta Permission To Land och One Way Ticket To Hell... and Back är två av mina absoluta favoritalbum. Jag bara älskar att sitta med texterna och lyssna på låtarna och blir lika lyrisk varje gång.

 

2006 spelade de i Karlstad och då var jag och Dan där :) så jäkla bra tyckte vi att de var och de är ett stående inslag när vi lyssnar på musik tillsammans.

 

Hoppas nu att de skriver en till lika bra skiva med lika geniala låtar.

 

Om jag hade haft CB's version av I Believe In A Thing Called Love hade jag lagt upp den men det har jag inte så ni för nöja er med en video av en annan låt:)


Av Marie - 15 mars 2011 21:03

Hade totalt missat att Desperate Housewives kommer tillbaka idag :) en av de få serier som vi följer på svensk tv.


  


Det är på inspelning nu så att vi ska kunna titta och spola över reklamen - förhoppningsvis när Anton har somnat.

  

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards