Alla inlägg den 2 november 2010

Av Marie - 2 november 2010 12:41

Spoilervarning! Om ni inte vill veta vad som händer eller vad den handlar om så kan ni sluta läsa nu.


Jag har börjat lyssna på sista boken i The Twilight Saga; Breaking Dawn igen :)


Det är första gången jag lyssnar på den efter att jag själv har varit gravid och lyckats få ut en liten bebis så det är lite annorlunda att lyssna på de bitarna nu.


Eftersom filmerna börjar spelas in nu så är det intressant att lyssna och försöka tänka ut hur de kommer att göra med olika delar av boken. Vad kommer med och vad blir borttaget?


Jag undrar bland annat över:

- Isle Esme - hur mycket tid kommer de att tillbringa där och hur ska de lyckas få till bröllopsnatten på bästa sätt?


- Graviditeten - hur hemsk kommer hon att kunna se ut? De får ju inte göra det alltför läskigt eftersom det trots allt riktar sig till "unga tjejer" i första hand.


- Födseln - samma där. Otäckaste delen av boken. Hur ska de göra?


- Renesmee - vi vet vem som ska spela henne men hur ska de lyckas få henne att växa i rätt takt?


- Förvandlingen - vilken skillnad blir det på Bella "före" och "efter".


- Delningen - hur ska de avsluta första filmen och börja den andra? Vid födseln?


- Jake - hur mycket plats kommer han och hans vargkompisar få? Den delen av boken hoppar jag oftast över...


- Vampyrklanerna - hur kommer de att se ut och bete sig?


- Sista fighten - hur kommer de olika vampyrernas "gåvor" att framställas och hur ska de visuellt få Bella's sköld att synas och se bra ut? 


Det är bara en månad kvar tills Eclipse kommer ut på dvd. Då blir det filmkväll :) Sahra och jag har såklart beställt versionen med 3 skivor för att få med allt extramaterial. 

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards