Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Marie - 13 juni 2010 17:42

Anton var hur duktig som helst idag. Han älskar att sitta i babyskyddet så han somnade så fort vi åkte iväg och sov i över tre timmar borta på kalaset :) Sedan var det dags att amma och som vanligt sket det sig... undrar hur länge jag kommer att orka med det där. Han kan inte suga och jag kan inte få honom att få rätt tag vilket slutar med frustrerad och ledsen mamma och en arg och hungrig bebis... Ska nog be BVC om hjälp innan jag ger upp.

 

Vi har upptäckt att musik och ljud är väääldigt bra att ha omkring sig för Antons skull. Han är mycket mer lugn och harmonisk om vi har musik i bakgrunden under dagarna :) Så nu står lilla teven i sovrummet för att underlätta livet under de sena kvällarna/tidigar nätterna som det blir när man har en bebis som inte vill sova när resten av huset vill det.

 

Lady Gaga är en favorit :)


Av Marie - 13 juni 2010 10:41

Ja det är ju som "folk" säger. Humöret skiftar otroligt snabbt just nu med allt vad det innebär. Plötsliga skrattattacker förväxlas med stunder av hopplösa snyftningar. Men det är ju så det ska vara... hormornerna löper amok och det tar sin tid att lära känna sin bebis och man vill ju inget annat än att han ska ha det bra. Det gör ont i ett föräldrahjärta när bebis bara skriker och man inte riktigt förstår vad som är fel...

 

Anton sover på sin pappa nu så jag har duschat och till och med blåst håret och skriver nu ett snabbt inlägg här :)

 

Igår fyllde han en vecka :) Dagens besök bestod av gammelmoster och gammelmorbror som kom med världens sötaste nalle och världens coolaste kläder :)

 

Hans mormor kom förbi med en underbar bukett på en veckas-dagen och som vanligt när det är folk här så sov han som en stock. Man kan nästan tro att jag hittar på att han är en skrikande bebis för han har hitills inte skrikit någonting när släktingar har varit och hälsat på.

 

  

 

Idag blir det en premiärtur utanför huset för min och Antons del. Vi ska ner till hans farmor och farfar och fira hans farbror på födelsedagen. Med största sannolikhet kommer vi också att träffa på några kusiner och en faster :) Det blir roligt! Hoppas nu bara att han är lika snäll borta bland folk som han är hemma bland folk :)

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards