Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Marie - 24 juni 2010 18:17

.. när bebis bara skriker och vägrar att sova - han har inte sovit ordentligt sen i morse - bara små kort-korta stunder. När han inte slumrar så gallskriker han. För varmt? Hungrig? Ont i magen? Ingen aning... inte ens mitt tålamod klarar hur mycket som helst. Tur att Dan är hemma nu iallafall.

 

Midsommarfirande ute hos mormor och morfar imorgon. Det blir mysigt! Och där finns det extra bebishållare :) skööönt!

 

Imorgon kväll kan det bli lite mys med vänner. Jag har till och med köpt några cidrar om jag skulle bli sugen... det ni familjelivsmammor. Det är nu ni ska hoppa på mig och tala om vilken dålig mamma jag är igen.

Av Marie - 24 juni 2010 14:02

Ja nu har vi introducerat nappen för Anton... ibland stannar den kvar i munnen och fungerar som den ska men andra stunder så får han kväljningar och nästan spyr och spottar ut den... får väl se hjur det går i slutändan. Tänkte att den kunde vara bra de stunderna då han bara skriker för att han är otålig - vilket är ganska ofta.

 

  



Av Marie - 24 juni 2010 13:53

Ja... alltså... jag måste ju berätta fortsättningen - jag tar den steg för steg.

  

Pratade med mamma om att jag tänkte försöka mig på att klippa lite gräs. Hon sa att jag skulle titta på klipparen och ringa om jag ville något.

 

Lokaliserade gräsklipparen i garaget och hittade en sak som det stod oil på vilket gjorde att jag antog att det andra hålet med skruvkork var till för bensinen.

 

Lokaliserade en dunk som jag antog innehöll bensin.

 

Ringde till mamma för råd och stöd.

 

Tog på mig handskar och höll andan när jag hällde bensin i hålet som jag antog var till för bensin. Spillde lite och undrade om det skulle innebära att gräsklipparen skulle sprängas eller nåt..

 

Drog ut klipparen och funderade på vilket handtag som var för vad.

 

Drog lite i snöret och hoppades att den skulle starta... men det gjorde den ju inte.

 

Ringde till mamma för mer stöd och hjälp. Kom fram till att det fanns en röd plastmoj som jag skulle trycka på för att bensinen skulle hamna där den ska hamna för att gräsklipparen ska starta.

 

Tryckte på plastmojen tre gånger och försökte starta igen....

 

OCH DEN STARTADE :) sen tog det inte så många sekunder innan jag förstod vad som hände när jag gjorde vad :P

 

tyvärr så hann jag inte klippa hela gräsmattan eftersom Anton inte ville sova så länge som det skulle ha tagit så Dan tog resten när han kom hem. Men jag tycker att jag var lite duktig ändå... jag är ju inte den som ger mig på saker som jag inte tycker att jag kan :P



Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards