Alla inlägg den 7 september 2010

Av Marie - 7 september 2010 18:22

Våren 2009 hade jag kommit en bit på väg ner i vikt och tränade ganska så intensivt för att vara en jag... sen kom sommaren och ett par extra kilon och sen kom Grekland och sen flyttade det in en bebis i min mage. Nu har bebisen flyttat ut men jag har svårt att komma igång ordentligt.

 

Hittade några bilder i mormor och morfars dator idag och tycker faktiskt att jag inte ser så himla enorm ut på bilder från förra våren. Dit ska jag igen! Det handlar om att träna ner mig ca 15kg... sedan är det såklart ner mer som gäller men det är åtminstone kul att faktiskt ha en faktisk bild av vart jag är på väg.

 

  

 

Norrköping 2009

Av Marie - 7 september 2010 10:14

Min favoritinstruktör Jennifer Galardi har kommit med en ny träningsdvd som jag bara MÅSTE HA men eftersom jag har som delmål att köpa ny efter de första 5 kg så får jag snäll vänta... 3,8kg kvar tills jag får beställa den alltså. Hur ska jag klara av att vänta på det?

 

  

 

Har funderingar på någon av de här också...

 

    

 


Av Marie - 7 september 2010 08:24

Gjorde en korvgryta igår som var helt ok så här i höstkylan.

 

Mager Korvgryta

ca 5-6 portioner

 

  

 

500g mager middagskorv

10-12 potatisar

4 morötter

1 zucchini

1 lök

1 paprika

1 liten burk majs

några färska tomater

1,5 liter vatten

ca 1-2 msk fond

1 dl sweet-chilisås (som jag tänker byta till tomatjuice nästa gång... hade ingen hemma)

 

Tärna/dela potatis, morötter, zucchini, lök och paprika. Lägg i en stekgryta/kastrull och häll över vatten, fond och sweet-chilisås. Låt koka upp och låt sedan puttra i ca 15 minuter.

Tärna korven och tomaterna. Häll i grytan tillsammans med majsen. Låt puttra ca 15 minuter till.

Krydda efter behag. Klart!


Av Marie - 7 september 2010 07:00

Hm... och vad tycker jag då om Biggest Loser Sverige?

 

  

(Bild från www.tv4.se)

 

Jag följer ju den amerikanska versionen och tycker att den är fantastisk.Deltagarna och tränare är karismatiska och ranchen de bor på helt otrolig. Jag förstår att den svenska versionen inte har riktigt samma budget men hallåååå? Träningslokal i en lada? Ja det gör ingen skillnad för deltagarna eftersom det blir samma träning ändå men det ser ju så budget ut.

 

Jag tycker att det var uselt klippt. Det visar bara att de tränar och pratar en massa men i den amerikanska versionen så kan man alltid lyckas snappa upp någonting matnyttigt när Jillian och Bob terroriserar sina deltagare och berättar för dem vad de ska och inte ska äta och så vidare.

 

Mårten verkar vara en ok Bob men Tanja fick jag ingen som helst uppfattning om. För mig saknar hon det som gör att man tror på henne. Jillian är ju verkligen ute för att hjälpa sina deltagare och något sånt känner jag inte hos Tanja. Kanske för att hon är en kändistränare i Hollywood?

 

Kanske beror all min motvilja på att jag helt enkelt är för fäst vid dynamiken Bob och Jillian och hur bra det amerikanska Biggest Loser faktiskt är att jag inte riktigt kan ta till mig det svenska.

 

Däremot så kommer jag såklart att följa programmet eftersom jag gärna vill se vad som händer med de som är med. Hejar än så länge på Sara och Fredrik och Peter och Mattias. De förstnämnda för att de gör det för att lyckas få barn och Peter och Mattias för att deras unga liv skulle bli så mycket bättre om de kom ner i normalvikt.

 

Alla dessa program är i alla fall motiverande och den här veckan har börjat bra. Vill inte behöva köpa alltför mycket tjockiskläder nu när jobbet börjar om ett par veckor.

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards