Alla inlägg den 4 september 2010

Av Marie - 4 september 2010 07:50

Uj vad det snurrar i huvudet. Pysselidéerna vill bara inte ge sig.

 

Jag letar efter ett bra mönster så att jag kan virka en tröja till Anton som han kan ha i vinter. Antagligen blir det det här. En blå såklart :)

 

Är sjukt sugen på att skaffa stickor men när jag vill ha något så vill jag ha det nu och inte sen så jag får snart panik. Undrar om djur/garn-affären här i Storfors är öppen idag. I så fall får jag nog gå dit och titta om hon har stickor. Jag som inte ens kan sticka än. Ojojoj! Men vet ni vad sjukt mycket mönster det finns på nätet om man kan virka och sticka? Det är sanslöst mycket! Och när barn är små går det ju inte åt så mycket garn heller :) Är värre om man ska börja göra vuxenkläder. Nej det vill jag inte. Men en mössa ska det allt bli.

 

Sedan funderar jag på om det inte vore roligt att investera i ett stansningsset. Ni vet så att jag och i så fall Sofia kan stansa in namn på brickor och berlocker. Men då måste man ju veta om det funkar... Svårt det där! Vad tror ni? Skulle någon vara intresserad om vi skulle skaffa ett sånt? Jag tror ju att det skulle funka.

 

Saker man kan göra med sådana:

- halsband eller armband med en bricka med sitt/sina barns namn.

- nyckelring med ängel och bricka med namn som minne eller påminnelse om något/någon

- mobilsmycke med namn på favoritartisten, skådisen, karaktären (ja gissa om det blir en Edward här i så fall :P)

- konstnärliga smycken med fina ord som peace, love, hope, memories och sånt

 

Nej nu ska jag spela lite Just Dance innan resten av familjen vaknar :)

Det vore väl roligt?

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards