Alla inlägg den 28 september 2010

Av Marie - 28 september 2010 16:31

De är såååå goda - kanske på lördag?


  

Av Marie - 28 september 2010 13:27

Ja, jag hade rätt om att Linda skulle gå vidare och som jag anade gick det även bra för mitt wildcard Chris. Jag trodde faktiskt att Sebastian skulle göra bättre ifrån sig än han gjorde men så blir det ibland när det är live. Man vet aldrig riktigt vilka som klarar det bäst i förväg.

 

Det var lite trist att se hur falskt och osäkert många av gårdagens deltagare sjöng. De första två var nästan katastrofala. Ingen sjöng helt rent men Chris och Linda sjöng klart bäst.

 

Det är ett himla svårt kval idag. Alla är bra! Frågan är bara vilka som kommer att klara av pressen och prestera bäst i live-tv. Jag tror att det är det som kommer att avgöra ikväll även om jag såklart har en favorit.

 

  

Bild från www.tv4.se/idol

 

De som tävlar i kvällens kval är: (klicka på namnen för att se det de gjort hittills i Idol.)

 

Emil Carlsson med The Boxer

- En för mig helt okänd låt faktiskt. Emil sjunger bra och känns trygg men kommer det verkligen att funka med den här låten gentemot de andra killarnas?

 

Sassa Bodensjö med Highway To Hell

- Sassa är en riktig liten rocker och tilltalar säkert en viss typ av publik. För mig går det inte riktigt hem.

 

Andreas Weise med I Believe I Can Fly

- Hm... nej jag har lite problem med de här "stora" amerikanska låtarna i svenska Idol. De brukar kännas så plastiga och trista. Men vem vet. Andreas sjunger bra så klarar han nerverna kanske det blir bra ändå. Tänka sig - Arne Weises son.

 

Elin Blom med Nothing Else Matters

- Elin är ju också lite av en rocker. Hur ska detta sluta. Också en bra sångerska med stil - kanske lite mer artistisk stil än föregående rocktjej? På gott och ont! Verkar som att hon redan jobbar med musik som många andra idoler - Se henne i finska melodifestivalen här. Tycker kanske inte att hon ska ta en plats i Idol men det är ju min personliga åsikt.

 

Björn Nagander med Cryin'

- Min favoritlåt ikväll men räcker han till för att framföra den så att han tar en plats i fredagsfinalen? Det vet vi först ikväll. Han har ju varit lite småmesig under auditiontiden så vi får väl se om han lyckas tuffa till sig.

 

Alice Hagenbrandt med One

- Alice är min personliga favorit av de som tävlar i dagens kval men jag är rädd för att låten inte är det smartasta valet. Jag gillar den här låten mer som duett än som ensam låt. Hoppas dock att hon ska få till det och ta första tjejplatsen.

 

Så - min förhoppning är att Alice tar sig vidare av tjejerna. Det är svårare med killarna eftersom jag inte har någon favorit där men jag måste ju gissa. Annars är jag ju feg. Gissar på Björn...










Av Marie - 28 september 2010 09:19

 Anton hjälper mig lite med klädsorteringen.

 

  

 

Ska lägga undan allt som jag inte kan använda just nu så att jag inte behöver gräva mig fram i garderoben så fort jag ska utanför huset.

 

Är nog bra att ha någorlunda ordning när det blir jobbdags. Hur kul är det att inte veta var man ska hitta kläder som går att knäppa när man är morgontrött och har bråttom till jobbet?

Det kommer inte att bli många plagg kvar i lådan kan jag lova. Men men... Det löser sig - som lillebror skulle ha sagt. 

Av Marie - 28 september 2010 07:29

Jag bara nyser och nyser. Stackars Anton blir lite rädd varje gång. Han ligger på sin madrass under gymet och tittar på Svambob Fyrkant :)

 

Igår kväll skrattade han hur mycket som helst. Jag fick till ett spruttljud som tydligen var det roligaste ljudet i hela världen. Det var sååå roligt :) Det slutade med att jag skrattade så jag grät för att han skrattade och då skrattade han ännu mer så att jag inte kunde sluta... ja det var fantastiskt :)

 

Längtar tills förkylningen släpper från halsen så att jag kan leka med step-brädan framför teven. Det ska bli så skönt!

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards