Alla inlägg den 14 september 2010

Av Marie - 14 september 2010 12:57

Jag slår nästan pinsamhets-rekord idag.

 

När jag skulle steka lite svamp till mig själv till lunch så satte jag på plattan som vanligt... efter en stund upptäckte jag att den inte blev varm så jag testade de övriga plattorna också men ingen fungerade.

 

Ringde till Dan och beklagade mig eftersom det är så jobbigt när det händer såna saker när vi ändå har så mycket jobbigt över oss. Var till och med nere i källaren och lyckades lista ut vilka proppar som hörde till spisen men det såg inte konstigt ut så det var inte felet.

 

Ringde till underbara hushålls-Lasse som sa att han skulle komma direkt hit när han kunde.

 

Och så kom han... och vad tror ni? Självklart funkade plattorna. Efter en stunds fundering frågade han om jag visste om att det fanns en OFF-funktion på spisen. Eh... nej det visste jag inte. Men nu vet jag. Hade alltså ställt ugnsvredet på OFF istället för 0 igår när jag lagade mat. Bra gjort Marie!

 

Ni kan ju tro att min ansiktsfärg ändrades från grisskär till tomatröd på en gång. Här kommer han och hjälper till i nöden och så är det bara jag som inte har koll på hur spisen fungerar!!!!!! PINSAMT!!!

 

Till mitt försvar så har vi ju bara haft spisen ett par veckor och Dan visste inte heller om att den hade en OFF-funktion.



Av Marie - 14 september 2010 06:51

28 år blir jag idag. Usch och fy och blä! 28 år. Bara två år kvar till 30. Nej det känns inte riktigt roligt.


Men jag har ju grunden färdig till det liv som jag har valt att leva så jag får helt enkelt acceptera att åren går.


Jag gillar min trygghet och sättet jag väljer att leva mitt liv med Dan, Anton, Mirre & Buffy så länge jag får ge mig ut på små äventyr ibland. Och då behöver det inte bara vara extrema saker heller :P på tisdag nästa vecka åker jag till Ullared exempelvis :P


De sista stegen mot det här livet kom ganska tätt inpå varandra om man säger så...


September 2008 - Köper och flyttar in i huset :)

September 2009 - Gifter oss på Arlanda och flyger till Rhodos på bröllopsresa

September 2009 - Upptäcker att jag är gravid'

November 2009 - Skaffar ny bil. Min underbara Kia Cee'd

Juni 2010 - Det kommer ut en bebis exakt 9 månader efter bröllopet :)


Två produktiva år. Nu blir det lugnt här ett tag med fokus på att ta hand om Anton :)



Av Marie - 14 september 2010 06:32

Ibland när jag tänker efter så tycker jag nog att vi har en ganska duktig bebis :)

 

  

 

Han är glad för det mesta - om man bortser från när han inte får som han vill och när han är hungrig. Då är han ett monster.

 

Han har vänt sig från mage till rygg en gång och försöker att vända från rygg till mage bortemellan. Det ser ganska roligt ut när han hamnar på sidan och sen rullar tillbaka till ryggen igen.

 

Han har hittills varit helt frisk - så jag är lite nervös nu när jag är förkyld. Glömmer ju av mig och pussar på honom ändå. Dumma jag!

 

Han sover på nätterna. Just nu vaknar vi runt fem och det kanske är lite väl tidigt men ändå... sex timmars oavbruten sömn är rena himlen. Det är sällan jag känner mig så extremt trött som jag kände mig i början.

 

Så jag tycker nog att jag har en duktig bebis.

 

Det hjälper ju till att jag tycker att han är sötast i hela världen också såklart :)

 

  

 



Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards