Alla inlägg under september 2010

Av Marie - 14 september 2010 06:51

28 år blir jag idag. Usch och fy och blä! 28 år. Bara två år kvar till 30. Nej det känns inte riktigt roligt.


Men jag har ju grunden färdig till det liv som jag har valt att leva så jag får helt enkelt acceptera att åren går.


Jag gillar min trygghet och sättet jag väljer att leva mitt liv med Dan, Anton, Mirre & Buffy så länge jag får ge mig ut på små äventyr ibland. Och då behöver det inte bara vara extrema saker heller :P på tisdag nästa vecka åker jag till Ullared exempelvis :P


De sista stegen mot det här livet kom ganska tätt inpå varandra om man säger så...


September 2008 - Köper och flyttar in i huset :)

September 2009 - Gifter oss på Arlanda och flyger till Rhodos på bröllopsresa

September 2009 - Upptäcker att jag är gravid'

November 2009 - Skaffar ny bil. Min underbara Kia Cee'd

Juni 2010 - Det kommer ut en bebis exakt 9 månader efter bröllopet :)


Två produktiva år. Nu blir det lugnt här ett tag med fokus på att ta hand om Anton :)



Av Marie - 14 september 2010 06:32

Ibland när jag tänker efter så tycker jag nog att vi har en ganska duktig bebis :)

 

  

 

Han är glad för det mesta - om man bortser från när han inte får som han vill och när han är hungrig. Då är han ett monster.

 

Han har vänt sig från mage till rygg en gång och försöker att vända från rygg till mage bortemellan. Det ser ganska roligt ut när han hamnar på sidan och sen rullar tillbaka till ryggen igen.

 

Han har hittills varit helt frisk - så jag är lite nervös nu när jag är förkyld. Glömmer ju av mig och pussar på honom ändå. Dumma jag!

 

Han sover på nätterna. Just nu vaknar vi runt fem och det kanske är lite väl tidigt men ändå... sex timmars oavbruten sömn är rena himlen. Det är sällan jag känner mig så extremt trött som jag kände mig i början.

 

Så jag tycker nog att jag har en duktig bebis.

 

Det hjälper ju till att jag tycker att han är sötast i hela världen också såklart :)

 

  

 



Av Marie - 13 september 2010 08:45

Är de inte fina?

 

      

 



Av Marie - 13 september 2010 08:38

Jag har uppdaterat änglarna på Design ex animos sida.

 

Skyddsänglarna:

 

                          

 

Små skyddsänglar:

 

                                          

  

Det mesta är klart inför lördagen. Är bara en del smågrejer som ska fixas och priser som ska sättas. Känns bra att vi inte kommer att behöva sitta natten till lördag och fixa färdigt som vi brukar få göra :P Vi tänkte gå ut och ta en pizza på fredag istället :)

 

Så här ser det ut än så länge :)

 

        


Av Marie - 12 september 2010 17:40

Har fullt upp idag så jag skickar bara in några bilder på Anton och återkommer imorgon :)


      

Av Marie - 11 september 2010 11:55

     

 

Ja, jag och syrran tog oss till p.A.X igår för att lyssna på vår käre bror. Det var tydligen första gången han skulle sjunga helt nykter så han var lite extra nervös :P men han var sååå duktig. Storasyster blev nästan lite tårögd :P Man får det om man är storasyster.

 

Han bättre än på de videor som cirkulerar på youtube.

 

Jag har bestämt att vi ska försöka komma iväg på en "riktig" spelning med dem någon gång. Kanske till våren? Vill absolut ha med Dan då så Anton får helt enkelt hälsa på någon annan då :) Ska bli hur kul som helst!

 

Fick ta en bild på bror men syster ville inte vara med...

 

    

                        Syster                       Bror

 

Och på vägen hem mötte jag den här varelsen.

 

  

 

Nej nu måste jag försöka få någonting gjort :) en vecka kvar till marken. Ni kommer väl?



Av Marie - 10 september 2010 08:22

Det känns lite jobbigt idag. Jag kan inte riktigt säga precis vad det är för det är mer en generell känsla över lite av varje och när man väl börjar tänka i sådana banor så är det otroligt lätt att fortsätta svepas med in i skrymslen och hörn av huvudet som man egentligen inte vill in i.

 

Det surrar både ytliga och djupare tankar därinne...

 

Mest handlar det om att tiden inte räcker till eller att saker och ting inte ger resultat så snabbt som man önskar...

 

Men det går över :) och snart kommer det att bli lite mindre intensivt med smyckandet för nästa helg är det marken.

Av Marie - 9 september 2010 21:49

Idag vände sig Anton från mage till rygg på sin madrass :) Sååå roligt och både Dan och jag var med och såg det. Duktig bebis! Men det blev bara en gång. När vi vände tillbaka honom på mage blev han arg och ville inte mer.


Det var tur att Dan hann lägga dit en kudde för annars hade han ramlat i golvet!


  







Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards