Alla inlägg under september 2010

Av Marie - 2 september 2010 18:16

... men jag kan inte låta bli att skriva här - även om det blir flera gånger om dagen ibland och inte alls så intressanta inlägg. Jag är nog lite konstig.

 

Värdelöst vetande om mig idag:

 

- har ooont i fötterna efter promenaden ut till mormor och morfar. Nästan två timmar tog den med lite omvägar.

 

- har nu en nygammal spis. Den gamla röda 30-åriga-70cm spisen med tre fungerande plattor är nu bytt mot en vit 60cm som bara är 15 år med fyra fungerande plattor. Helt ok!

 

- ska fläta superfina armband av mockaimitation ikväll om Anton tänker somna något. Han är lite gnällig idag.

 

- längtar tills på söndag när vi ska äta "ute". Hamnar säkert på en grill och firar med hamburgare. Det är lite våran stil - vem annars äter hamburgertallrik på finrestaurang som bröllopsmiddag :P

 

Av Marie - 2 september 2010 08:41

Ja snart är det bäst att vi gör oss klara för att gå. Blir ju alltid för sen nu för tiden - förstår inte varför det ska vara så svårt att få till tiderna :/ Tänkte hinna duscha innan men det hinner jag inte för nu ska Anton äta snart och sedan kommer klockan helt plötsligt att vara jättemycket :P

 

På vägen dit blir det en avstickare in på OKQ8 där jag ska hämta ut garn och de nya tjockisbyxorna så att jag har något att ha på mig i några veckor :P



Av Marie - 2 september 2010 06:18

BIGGEST LOSER WORKOUT: LAST CHANCE WORKOUT

 

  


Upplägg:
Dvd'n börjar med uppvärmning, följs sedan av ca en halvtimmes cirkelträning där man blandar högintensiva konditionsövningar med styrketräning för att öka förbränningen. Sedan kommer två tio-minuters segment - ett för överkroppen och ett för underkroppen. Sedan avslutas allt med lite stretching. Allt som allt tar hela programmet en timme.

Övningarna är effektiva och inte alls svåra att följa.


Instruktörer och instruktioner:
Den här dvd'n leds av Jillian Michaels och jag gillar hennes stil. Hon förklarar hur man ska tänka och visar hur övningarna ska genomföras antingen genom att göra dem själv eller visa på deltagarna. Som vanligt så tycker jag att det är lite jobbigt i början när övningarna inte görs i takt men det glömmer jag helt bort efter en stund när jag kommit in i själva träningen.

 

Det är samma deltagare som tränar med Jillian här som är med på förra Biggest-Loser dvd'n jag testade och som vanligt är det inspirerande att se att träning ger resultat.
 

Utrustning:
Det enda man behöver här är hantlar. Och har man inga hantlar kan man vara lite påhittig och använda något annat man har hemma - som vattenflaskor kanske?
 

Svårighetsgrad:
Som Biggest Loser-träningsprogram brukar så är också det här lätt att anpassa till sin egen nivå. Det finns variationer på de flesta av övningarna som genomförs så att man kan känna efter vad man kan och orkar göra. Rekommenderas till alla som gillar att träna med dvd och framför allt kanske till de som vill börja träna på riktigt.

 

---------------------------------------------------------------------

 
Själv är jag lite lagom mör dagen efter att jag testat den här. Det känns i hela kroppen att jag tränade igår utan att träningsvärken förstör för mig. Tänk själva att ha världens träningsvärk och vara hemma och ta hand om en bebis? Nej jag tänker vara försiktig med sånt på veckodagarna... dessutom är inte träningsvärk som ni kanske tror ett mått på att ni tränat "bättre" utan annorlunda :)

Den här dvd'n kommer absolut att finnas i min repertoar nu inför höstens träningsstunder. Eftersom jag knappt kommer igenom alla övningar på nybörjarnivå (jag kan ta mig tusan inte göra en armhävning - jag fattar liksom inte) så har jag ju verkligen något att jobba för.

Av Marie - 1 september 2010 17:14

Ja nu har jag bestämt några av de delmål och belöningar jag ska ha...

 

Jag saknar belöning för 25kg. Är det någon som har någon idé eller vill göra nåt då eller så? Det är långt kvar dit men det är ju alltid roligt att ha konkreta mål :)

 

Och ni på jobbet förresten. Finns det något intresse av att ha en till utmaning som vi hade för ett tag sedan där man sätter sina egna mål och rapporterar när jag kommer tillbaka?

 

30kg ska bort i 5-kgs etapper.

 

- 5 kg (ska vara fixad 3/10) Ny träningsdvd! Antingen Pussycat Doll Workout, Pump It Up 2010 eller Clubland: The Workout of Your Life

- 10 kg Inköp av nytt träningsspel till Wii. Förmodligen Just Dance 2 eller Biggest Loser eller liknande.

- 15 kg Biobesök med Dan.

- 20 kg Klippning och färgning hos min favoritfrisör i Karlskoga - Simon.

- 25 kg HJÄLP? Några idéer?

- 30 kg Dagstur till något roligt shoppingställe så att jag kan köpa nya, passande kläder.

 

Första etappen borde kunna bli avklarad relativt snabbt eftersom det går snabbast i början. Kanske till och med innan jag börjar jobba igen? Jag sätter det som mål.

Av Marie - 1 september 2010 11:12

...släpps 14 oktober. Vill ha!!! Funderar på att ha den som delmål nu när jag precis har bestämt att för att var 5:e kg nu när jag ska gå ner ungefär 30 så ska jag få/skaffa en belöning :) Listan kommer upp här när jag har bestämt vad som ska ligga var.

 

Låtlistan är ute :) Hur kul kommer det inte att bli? Vill ha nuuuuuu! De låtar jag ser mest fram emot har jag färgat gröna :) Himlars vad roligt det kommer att bli. Ni kommer väl och dansar med mig när det blir dags?

 

  

 

Just Dance 2

1. Avril Lavigne – "Girlfriend"

2. Bangles – "Walk Like An Egyptian"

3. Beastie Boys – "Body Movin' (Fatboy Slim Remix)"

4. Benny Benassi presents "The Biz" – "Satisfaction"

5. Blondie – "Call Me"

6. Bollywood – "Katti Kalandal"

7. Boney M. – "Rasputin"

8. Charleston – "Mugsy Baloney"

9. Cher – "The Shoop Shoop Song (It's In His Kiss)"

10. Digitalism – "Idealistic"

11. Donna Summer– "Hot Stuff"

12. Elvis Presley – "Viva Las Vegas"


13. Fatboy Slim – "Rockafeller Skank"

14. Franz Ferdinand – "Take Me Out"

15. Harry Belafonte – "Jump In The Line"

16. Ike & Tina Turner – "Proud Mary"

17. James Brown– "I Got You (I Feel Good)"

18. Jamiroquai – "Cosmic Girl"

19. Junior Senior – "Move Your Feet"

20. Justice – "D.A.N.C.E."

21. Ke$ha – "TiKToK"

22. Mardi Gras – "Iko Iko"

23. Marine Band – "Sway (Quien Sera)"

24. MIKA – "Big Girl (You Are Beautiful)"

25. Outkast – "Hey Ya!"


26. Quincy Jones & His Orchestra – "Soul Bossa Nova"

27. Reggaeton – "Baby Girl"

28. Rihanna – "S.O.S."

29. Snap! – "The Power"

30. Sorcerer – "Dagomba"

31. Studio Allstars – "Jump"

32. Studio Musicians – "Crazy In Love"

33. Studio Musicians – "Jungle Boogie"

34. Supergrass – "Alright"

35. The Frighteners – "Monster Mash"

36. The Hit Crew – "Holiday"

37. The Hit Crew – "Toxic"

38. The Jackson 5 – "I Want You Back"

39. The Pussycat Dolls – "When I Grow Up"


40. The Rolling Stones – "Sympathy For The Devil (Fatboy Slim Remix)"

41. The Ting Tings – "That's Not My Name"

42. The Weather Girls – "It's Raining Men"

43. Vampire Weekend – "A-Punk"

44. Wham! – "Wake Me Up Before You Go Go"

Av Marie - 1 september 2010 09:55

Vart tog sommaren vägen? Jag minns inte att jag upplevt någon sommar. Har jag varit så instängd och inne i min bubbla? Ja det har jag nog.

 

Den här tiden på året är nog den allra värsta för mig. Det är knappt att jag vågar mig ut eftersom det är nu getingarna är värst. Hemskast är det om det är fint väder på marken när de ska flyga runt allt godis och alla andra sockrigheter. Usch och fy. Jag hoppas att det regnar lite på söndag. Mitt favoritväder på Oxhälja är duggregn :) (Nu blir nog Bröllan arg eftersom de ska slussa upp och inte vill ha något regn den här helgen...)

 

Och vad ska det köpas på marken då? Jo jag funderar på:

 

- eventuellt några julklappar. Finns en gubbe som säljer superfina ljusstakar som jag inte kan låta bli att köpa av när jag ser honom bland annat.

 

- kanske någon liten t-shirt/body till Anton med någon fyndig text på.

 

- strumpor till Anton om det går att hitta några.

 

- DILLSKRUVAR från Kryddhuset såklart. Det köper jag varje år när jag hittar dem som Therese nu är väl medveten om :P Himlars vilka kassar vi kommer med när vi varit nere på marken i Kristinehamn hon och jag :) men då kan vi ju skylla lite på Sahra också eftersom vi brukar få köpa med godis till henne också :P Dillskruvar går inte att hitta någon annanstans nu för tiden. Kanske lite kryddor av dem också. Har för mig att de har tagit bort natriumglutamat ur de flesta kryddorna de säljer. Bra!!! Vi har dille på deras grillkrydda. Den är sååå god!

 

- kanske liiite godis att ha på kvällen. Söndag är ju enda dagen den här veckan som jag tillåter mig själv att äta lite vad jag vill.

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards