Alla inlägg under september 2010

Av Marie - 9 september 2010 14:32

Wasted business spelar på p.a.X (kyrkans ungdomsgård) imorgon 21.30 Gå dit och lyssna på min käre lillebror. Det ska vi försöka att göra :)

 

  

 


Av Marie - 9 september 2010 07:53

Tidigt igår kväll när Anton vaknade efter en tupplur så var han helt otröstbar en stund. Jag vandrade och vandrade men han bara grät och grät. Till slut gick jag till affären i ren panik och köpte flytande alvedon. När jag kom hem hade han somnat i Dans famn. Han fick alvedon sen när han vaknade till och sov sedan ända till klockan fem imorse. Då åt han och sen somnade han igen och sover fortfarande. Hon på BVC sa att det är möjligt att han kommer att sova lite extra efter vaccinationerna så vi behövde inte oroa oss. Bra det!

 

Snart kommer lillasyster - tror jag. Jag ska försöka att hjälpa henne med matten. Egentligen har jag ingen aning om vad det är jag ska hjälpa henne med för matte men jag brukar kunna räkna ut saker och ting bara jag får se boken. Ska faktiskt bli lite roligt att få tänka lite. Det är inte varje dag nu för tiden.

 

Har gjort en sista smyckesmaterialbeställning inför marken nu så efter helgen ska det mesta vara klart så att det inte blir sådan stress som det brukar bli när det närmar sig. Ska bli kul att se hur det går. Vi har ju så mycket fina grejer och Sofia är så påhittig när hon gör displayer :)

Av Marie - 8 september 2010 15:11

Anton tyckte inte alls att det var roligt att få sina vaccinationssprutor idag när vi var på BVC. Han grät och grät och grät så vi var tvugna att stanna en stund för att det skulle gå att se om svullnaden efter sticken skulle gå ner. Det gjorde de så snart han lugnade ner sig stackarn.

 

Han växer som han ska - hänger med fint på sin egen kurva. 63,6 cm lång (så det är inte konstigt att kläderna i storlek 62 börjar bli lite små...) och 6650 gram.

 

Han var gladare innan vi gick hemifrån...


  

Av Marie - 8 september 2010 12:21

En bild säger mer än 1000 ord :)

 

  

Av Marie - 8 september 2010 07:52

BIGGEST LOSER WORKOUT: CARDIO MAX

 

  

 

Upplägg:

* Startar med 5 minuters uppvärmning med Bob Harper.
* 20 minuter cardio med Bob där man använder hela kroppen och där man kan använda sig av hantlar för att öka intensiteten.
* 10 minuter tuffa övningar med en del hopp och skutt med Jillian Michaels.
* 10 minuter kickbox-inspirerad träning med Kim Lyons.
* 5 minuter yogainspirerad stretch/nedvarvning.

 

=

50 minuter

 

Instruktörer och instruktioner:
Instruktörerna är suveräna. Alla tre förklarar bra och visar övningarna när det behövs. De är proffsiga och inspirerande.

De som tränar med tränarna är som vanligt gamla Biggest-Loser deltagare. 

 

Utrustning:
Vill man öka intensiteten under Bobs pass så kan man använda sig av lätta hantlar men de är inte nödvändiga.
 

Svårighetsgrad:
Helt klart den tuffaste Biggest Loser-dvd'n jag har testat hittills. Kanske mest för att jag klarar av att hänga med på de flesta av övningarna vilket gör att kroppen hela tiden är igång. Jag blir rejält svettig och känner att jag jobbar med hela kroppen.

 

Rekommenderar verkligen den här dvd'n till er som vill träna med resultat. Så länge man tar i så mycket man kan på sin nivå så lovar jag att den här funkar.

 

---------------------------------------------------------------------

Jag ska försöka att köra den här en gång i veckan nu under hösten eftersom den verkligen är effektiv. Det är bara ett fåtal grejer som jag får anpassa lite för att klara av men vänta bara...

 

Av Marie - 7 september 2010 18:22

Våren 2009 hade jag kommit en bit på väg ner i vikt och tränade ganska så intensivt för att vara en jag... sen kom sommaren och ett par extra kilon och sen kom Grekland och sen flyttade det in en bebis i min mage. Nu har bebisen flyttat ut men jag har svårt att komma igång ordentligt.

 

Hittade några bilder i mormor och morfars dator idag och tycker faktiskt att jag inte ser så himla enorm ut på bilder från förra våren. Dit ska jag igen! Det handlar om att träna ner mig ca 15kg... sedan är det såklart ner mer som gäller men det är åtminstone kul att faktiskt ha en faktisk bild av vart jag är på väg.

 

  

 

Norrköping 2009

Av Marie - 7 september 2010 10:14

Min favoritinstruktör Jennifer Galardi har kommit med en ny träningsdvd som jag bara MÅSTE HA men eftersom jag har som delmål att köpa ny efter de första 5 kg så får jag snäll vänta... 3,8kg kvar tills jag får beställa den alltså. Hur ska jag klara av att vänta på det?

 

  

 

Har funderingar på någon av de här också...

 

    

 


Av Marie - 7 september 2010 08:24

Gjorde en korvgryta igår som var helt ok så här i höstkylan.

 

Mager Korvgryta

ca 5-6 portioner

 

  

 

500g mager middagskorv

10-12 potatisar

4 morötter

1 zucchini

1 lök

1 paprika

1 liten burk majs

några färska tomater

1,5 liter vatten

ca 1-2 msk fond

1 dl sweet-chilisås (som jag tänker byta till tomatjuice nästa gång... hade ingen hemma)

 

Tärna/dela potatis, morötter, zucchini, lök och paprika. Lägg i en stekgryta/kastrull och häll över vatten, fond och sweet-chilisås. Låt koka upp och låt sedan puttra i ca 15 minuter.

Tärna korven och tomaterna. Häll i grytan tillsammans med majsen. Låt puttra ca 15 minuter till.

Krydda efter behag. Klart!


Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards