Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Idol! Gårdagens resultat och torsdagens kval!

Av Marie - 30 september 2010 09:55

Som jag gissade blev det Jay och Minnah som gick vidare :) Malin gjorde det där magplasket som hon kunde göra. Stackars liten :P men det var lite väl galet.


För övrigt så måste jag säga att den nya Idol-juryn verkligen spöar skiten ur den gamla. De är så sjukt bra!!!!! Bara älskar dem! Speciellt Anders Bagge :) Andreas kommentar till Malin igår var sååå bra - sjunger som ett spädbarn med kolik genom en megafon :)


Kvällens tävlande är: (och idag får ni själva gå in på http://www.tv4.se/1.1835373/2010/09/30/kvalveckans_fjarde_dag om ni vill se vad de gjort i Idol tidigare


Freja Sterner med Did You Give The World Some Love Today, Baby

- Helt rätt tjej med helt rätt låt. Gillar henne skarpt och hoppas att hon går vidare. Låten är en sån där som folk inte tror att de kan men när de väl hör den tänker de - ahaaaa! Så som det ska vara :)


Geir Rönning med Burning

- Nostalgisk låt. Kan bli riktigt bra. Han brukar ju vara säker och låten fungerar så han har definitivt chans att gå vidare.



Alicia Francko Bocio med Sweet Dreams

- Minns henne inte och tror inte att det är rätt låt så här blir det nog ingen final.


Jimmy Claeson med Cryin'

- Hm, samma låt som Björn gjorde häromdagen. Hoppas att han gör det lite med lugnt men tuffare. Jag gillar Jimmy och hoppas på honom. Tycker att han sjunger hur bra som helst och vill gärna ha med honom i höstens Idol.


Linnea Henriksson med Hope There's Someone

- Tror inte att Idol är riktigt rätt för henne. Tycker att hon ska åka hem och spela in en egen skiva utan idol faktiskt. Dessutom ett låtval som inte är så smart - ytterligare en okänd låt.


Olle Hedberg med Sex on Fire

- Otroligt duktig kille men jag tror att låtvalet sänker honom. Speciellt i kvällens startfält där det bara är duktiga killar.


Men man vet ju aldrig hur något blir. Allt avgörs när de sjunger live. Jag tror på Freja och Geir och Jimmy.


Så allt som allt - så här skulle min lista se ut för de tolv som ska tävla på fredag med de sex som redan är vidareskickade...


Jay

Alicia

Andreas

Minnah

Chris Linda


Jimmy

Geir

Daniel - okänd för mig innan men uh så bra han sjöng igår

Sassa - gillar henne inte personligen men kommer antagligen att sätta lite piff på fredagsfinalerna

Janine - är ju också duktig

Michaela eller Madeleine - Svårt att välja vem men vi kanske behöver en poppig liten tjej till bland alla rockers, eller?





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 18 februari 2014 08:51

Eftersom Bloggplatsen inte alls har de funktioner jag behöver ha för att enkelt kunna blogga så har jag bestämt mig för att flytta bloggen. Jag kommer att lägga över ett inlägg i taget så att jag får med det mesta men det kommer att ta tid. De nya in...

Av Marie - 4 februari 2014 18:57


Igår gick jag på föräldraledighet för Emelie igen på grund av lite ändringar som innebär att jag kommer att vara ensam med barnen under veckorna. Spännande och skrämmande!   Emelie gör ju lite som hon vill med sovtider och sådant så det blir lite...

Av Marie - 2 februari 2014 08:16

Igår firades Dan med lite fika med familjen. Eftersom jag var godis- och kakfri hela januari var suget stort så jag bakade mina favoritkakor och gjorde en rolig tårta. Länkar till recepten finns i texten        Oj, vilket suddig bild... men ni se...

Av Marie - 22 januari 2014 10:56

Eftersom jag och Emelie har så många kompisar runt om i landet som vi ju vill hälsa på skulle en sådan här passa perfekt för jag får svårt att få med city crossen när vi åker själva hon och jag! Ge mig!   ...

Av Marie - 22 januari 2014 10:42


Emelie och jag har till vår stora glädje fått tillfälle att vara ambassadör för och testa Babybjörns nya bärsele WE som släpps i februari.        Vi har nu haft den hemma i en vecka och har hunnit använda den några gånger.   Vi har inte haf...

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards