Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Marie - 2 februari 2014 08:16

Igår firades Dan med lite fika med familjen. Eftersom jag var godis- och kakfri hela januari var suget stort så jag bakade mina favoritkakor och gjorde en rolig tårta. Länkar till recepten finns i texten   


  Oj, vilket suddig bild... men ni ser ungefär ändå, eller hur?


Tårtbotten gjorde jag i torsdag och den är gjord efter "tre lika delar". Min form är 24cm i diameter och jag använde 7 små ägg. 


Fyllningen gjordes i fredags och består av ett lager blåbär/hallon-mousse och ett lager vaniljkräm ā la fuskvarianten i form av pulver från Ekströms   


Mina absoluta favoritkakor är vaniljhorn och kolakakor så det fick bli en omgång sådana.

Att göra chokladbollar som är mer lika delicatobollar har jag tänkt länge så jag passade på att testa det också. Väldigt kladdigt och tog lite mer tid än vanligt men de blev bra så det får det vara värt.


Enda kruxet är att jag har tänkt att hålla mig till fredagsmys och lördagsgodis i februari. Får väl se hur det går med den saken med kakor kvar... 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards