Alla inlägg den 1 september 2011

Av Marie - 1 september 2011 13:57

Gjorde ett rosa mobilfodral igår :) det blev klart på ett tv-program, var enkelt att göra och kommer att göras i fler färger.


Jag använder ett mössgarn och virknål stl 7. De flesta fodral är virkade med betydligt tunnare garn och mindre krok men jag tyckte att det blev ganska trevligt ändå. Lite som ett vinterfodral till mobilen.


Det är virkat så att jag gjorde en lm-kedja som var lika bred som mobilen. Sedan vände jag och virkade en rad med fm - 3st i sista maskan, sedan snurrar man den så att man virkar en rad på andra sidan av kedjan och virkar 2 fm i sista maskan på det varvet. Efter det är det bara att virka runt, runt, runt tills det täcker mobiltelefonen.

Själva snöret är en kedja av lm som sedan virkats en extra gång med sm för extra stadga. Förstår ni?


Mitt stora problem är att jag fortfarande inte riktigt fattar hur man får mitten avv vara rak när man virkar runt, runt. Går det? Förstår inte riktigt men det gick ändå!


Fin blev den iallafall. Funderar på att virka några till och eventuellt låta vara med på marknadsståndet. Vad tror ni om det? Får väl se om jag hinner med :)


 

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards