Alla inlägg den 14 april 2010

Av Marie - 14 april 2010 17:41

En tur ner till marken på lunchen har blivit lite av en tradition och det är lika flummigt och roligt varje gång.

 

Therese  och jag är väldigt bra på att handla snacks och godis när vi är där och i år var inget undantag. Det blev både dillskruvar, päronnougat, lakritsrem och lite annat smått och gott inköpt idag. Gissa vem som kommer att få ont i magen de närmsta dagarna? (inte bara jag menar jag då...)

 

För övrigt var det en rolig dag på jobbet - och det var tur att    Sahra    var där så att jag fick träffa henne lite innan jag ska vara hemma :) Det var lite konstigt att plocka undan grejer och lämna platsen... men jag kommer ju tillbaka så småningom!

 

Och nu... så är det semester!!! Typiskt nog är jag väldigt trött och har lite småont här och där idag så jag ska nog börja med att ta det lite lugnt och vila i soffan - kanske virka lite på filten.

 

Imorgon kommer syrran    och hon ska ta med mitt long lost Singstar: Svenska Hits Schlager. och så ska jag kanske tvätta bebiskläderna så jag får det ur vägen :) eller så gör jag helt enkelt vad jag har lust att göra. Semester är ju ändå semester!



Av Marie - 14 april 2010 17:31

Imorse var vi på besök hos barnmorskan igen.

 

Blodtrycket var bra. Blodsockret var bra. Järnvärdet var bra.

 

SF-måttet ligger någon cm över normalkurvan men hon sa inget om det.

 

Hjärtljuden var precis lika roliga att höra som vanligt. Hon tror att han har lagt sig med huvudet neråt men ska känna efter mer noggrannt nästa gång :)

 

Jag frågade när man är för stor för att få föda i Karlskoga men min kära barnmorska sa att de går på BMI vid inskrivningen och om det inte är för högt då och alla värden fortsätter vara bra under hela graviditeten så får man åka dit. Skönt tyckte jag som haft lite panik över det där ett tag.

 

Nästa gång jag ska dit byter jag ställe - då får jag gå hemma i Storfors. 3 maj blir det! Då måste jag ställa mig på vågen igen... Blä!

 

Imorgon har jag gått 34 hela veckor och går alltså in i 35:e veckan. Det betyder att om två veckor är jag så pass långt gången att jag till och med får åka till Karlskoga... händer det innan skulle det bli Karlstad.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggen om mig!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag läser

Aprilmammor 2013

Fråga mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards